1275 Automaat bak

default

1275 Automaat bak

Ingediend door Mario van Kruy… op

goedendag dames, heren,

 

Ik heb onlangs een 1275 SPI uit 93 gekocht voor mijn dochter, die we samen gaan opknappen. ( auto is rot, maar ik heb er een gave body bij gekocht, we gaan dus alles om bouwen ).

Ze heeft zojuist haar rijbewijs gehaald voor automaat, daarom wil ik hem graag ombouwen naar automaat, mede ook omdat ik wegens beperking zelf geen schakel kan rijden.

Wat ik zoek is de automaatbak, subframe, en schakel bediening (pook). Originele blok wil ik het liefst behouden.

Heeft iemand wat liggen, of weet iemand wat, of een schade auto/donor.

Ik kan weinig vinden, mss dat jullie wat weten?

En ik weet, het is een heel werk, ik heb me hier ingelezen en veel op google gezeten, maar ik heb in revisie en onderhoud gezeten, er is weinig wat mij niet lukt.

 

gr Mario

 

default

RE: 1275 Automaat bak

Dat gaat helaas niet, daar zal je een ander motorblok voor moeten vinden. Het oliefilter is ook anders en zit op een andere plek. Gezien het een SPI is zal het niet makkelijk zijn om er een automaatversie voor te vinden..

RE: 1275 Automaat bak

Gezien het antwoord verplaats ik deze even naar het techniekforum.

RE: 1275 Automaat bak

Misschien een rare kronkel (en ik heb dit net zelf naar standaard techniek verplaatst), maar is een elektrisch conversie niet wat? Geen idee in hoeverre dat goed zelf te doen is.

default

RE: 1275 Automaat bak

hebben we aan gedacht, maar is erg kostbaar.

Zijn sets in China te koop, ( +/- 5.000 ) om het betaalbaar te maken, daar komt nog veel werk bij om de elektro motor op de bak te plaatsen, maar word niet goedgekeurd door de RDW. De regels zijn aangescherpt door de RDW voor zelfstandig ombouw naar EV.  Enigste opti is dus een set in Nederland te kopen, waar type goedkeuring op zit. Alleen de set, zonder accu's zet je al 10.000 in de min.   Dat vind ik toch te gek voor een eerste autootje, waar weinig km mee gereden word.

Heb nu contact met de man uit Aalst, we gaan samen een oplossing zoeken.

Bedankt iig voor het meedenken

RE: 1275 Automaat bak

👍 Succes!

RE: 1275 Automaat bak

Ik weet dat er regelmatig op FB automaten aangeboden worden. Let wel op. Dit is techniek die moeilijk te repareren is. De automaten voor de mini die er gemaakt zijn zitten gecompliceerd in elkaar.

Volgens mij heeft Boer Piet nog een 1275 automaat staan. Ik weet niet of hij er makkelijk afscheid van neemt.
 

RE: 1275 Automaat bak

De Austin Metro was er ook in automaat met 1.3 motor. Ik heb zelf ooit een een 1000 automaatblokje gehad maar die verpatst aan een Mini-automaat-fanaat. Automaatjes zijn gewoon erg schaars, dat waren ze vroeger al en nu helemaal.

 

Elektrisch is natuurlijk een doodzonde en ook afschuwelijk duur. In Delft zit die tent die deze onzin voor de echte Mini probeert te verkopen.

default

RE: 1275 Automaat bak

In Maarssen was een aantal jaren geleden een forumlid die volgens mij een automaat had en daar goed in thuis was.
Ik weet niet of hij nog actief is maar als je zoekt op Wim Maarssen krijg je zijn profiel en misschien dat hij wat weet.

Gr. Loek.