Kruimelpad
1275GT aanpassen
RE: 1275GT aanpassen
Ingediend door Mini Power op do, 19-08-2004 13:08
Undead schreef:
1275 en een 1275GT
Heb je het hier over mini-motoren of over metro-motoren?
- Login of registreer om te reageren
Niks met metros te maken om het even duidelijk te maken
?? Dankzij (MG) metro's rijden er nog veel mini's rond! Als die karretjes er niet waren geweest was het aantal rijdende mini's zeker de helft van nu.
Lang leve (MG) metro's!!
[size=75:2ojnoneg][Edit: quote gecorrigeerd - Eelke][/size:2ojnoneg]
- Login of registreer om te reageren
De vraag was enkel of het om een Metro of Mini motor ging hoor....
- Login of registreer om te reageren
als ik kijk naar: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/1275gt.htm
dan zie ik een vrij lage standaard compressie verhouding, met alleen een andere kop ga je dat denk ik niet verbeteren .. (andere zuigers?)
(overigens heb ik nog nooit van een metro 1275gt gehoord )
HTH,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Als het echt een 1275GT blokje is, dan zou ik onderblok en kop bij elkaar houden. De blokjes zijn op zich niet supersnel, maar het zijn wel zogenaamde "11 stud" blokken. Met extra bouten door de kop dus, die blokken worden redelijk zeldzaam. Geen idee wat je budget is, maar ik zou het GT blok onderhanden nemen, is een prima basis om enigszins te tunen.
Zoek je motornummer eens op het internet op, dan weet je wat voor blok je hebt.
- Login of registreer om te reageren
Theo van den Bogaard schreef:
(overigens heb ik nog nooit van een metro 1275gt gehoord )
Wel de Metro GT (1275 cc), wat het laatste 'standaard'model was voor de productie stopte.
Een 1275GT blok (uit een Clubman dus) is op zich niet zo speciaal (standaard Mini-spruitstuk, HS4 carburateur, geen hoge compressie), bovendien al vrij oud. Maar de originele GT versnellingsbak is er een om te bewaren. Net als de Cooper S bakken een beetje meer 'close ratio' dan een standaard bak.
henkmarius":27pa0dfm]"11 stud" blokken. [/quote:27pa0dfm]
Ik waag te betwijfelen of de GT dat inderdaad was
- Login of registreer om te reageren
Ik weet het ook niet zeker, mijn 1275GT is een clubman 1100 met een 1293 MG metro blok, dus ik kan het niet zelf checken.
Ik heb op internet zitten zoeken. Op meerdere sites kwam ik tegen dat de 1275GT een 11-stud kop heeft. Weet je het nog steeds niet zeker natuurlijk. Er zijn nogal wat verschillende 1275GT's uitgebracht die in NZealand en Zuid Afrika zijn bijvoorbeeld sneller dan de europese versies.
- Login of registreer om te reageren
Ik weet wel dat innocenti vaak een 11-stud kop had/heeft maar een clubman 1275GT betwijfel ik.
mzzl.
- Login of registreer om te reageren
Ik kon dus een 1275GT kopen, maar de verkoper reageert niet meer.
Het was idd de bedoeling om dit blokje te reviseren en dan te tunen. Voor dan in een 'eventuele' volgende mini of voor het geval dat mijn Spi het ondertussen begeeft.
Nu is er ondertussen wel een metro blok opgedoken dat ik ook wel zie zitten
- Login of registreer om te reageren
Een 1275GT slopen is dood en dood zonde....
Ruilen tegen een 1300 blok?
- Login of registreer om te reageren
Die 1275GT gaat al niet door.
En mijn motor werkt terug beter dus ik heb volledig helemaal geen andere motor nodig.
Wat volgens de garagist een defecte krukas was, is blijkbaar opgelost door 98 oct te tanken en injectiecleaner te gebruiken.
Andere garagist please...
- Login of registreer om te reageren
clubman 1275GT
volgens DV ( http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/htmym011.gif )
hebben 1275GT's ook/wel een 11 stud kop ...
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Race eend heeft een 1275 GT blok in de aanbieding. Gesplit.
[size=75:xhfdv7kj]Volgende keer zelf een ander topic openen met een link in het oude topic?[/size:xhfdv7kj]
- Login of registreer om te reageren
Mini Power schreef:
Een 1275GT slopen is dood en dood zonde....
Ruilen tegen een 1300 blok?
Dat zijn toch beide 1275 blokken ?
- Login of registreer om te reageren
prutser schreef:
[Dat zijn toch beide 1275 blokken ?
Idd, alleen wel het orginele blok bij je mini proberen te laten...
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275GT aanpassen
Ingediend door Undead op do, 19-08-2004 12:52
Effe een vreemde vraag
Ik heb gemerkt dat de meeste verschillen tussen een 1275 en een 1275GT in de cylinderkop en de kleppen zitten.
Nu dus mijn vraag:
Als ik op een 1275GT een andere cylinderkop zet, heb ik dan nog een 1275GT of gewoon een aangepaste 1275?