Awel. Als jullie gewend zijn (waren) aan een Kever, bedenk dan wel dat de Mini ook tweedeurs is en dat de kleine nog steeds achterin moet in zijn stoeltje. De dakrand van een Mini is wel een stuk lager dan die van een Kever en de ruimte achter de opgeklapte voorstoel is bij een Mini een stuk smaller. Ik weet niet hoe fors gebouwd jullie beiden zijn en hoe een sterke rug jullie hebben. Maar denk hier toch wel even over na. Als jullie nog een andere auto hebben dan straks de Mini, zal je de Mini weinig gebruiken met z'n drieën.
Dan. Wat voor motor er in ligt, maakt helemaal niks uit, want die zijn alle even goed prima. Daar zal je weinig last mee hebben.
Alleen. Het is al even geleden dat de laatste Mini's gebouwd werden. Die je nu koopt is -voor een auto- best een 'oude' auto en indertijd had de fabriek geen geld over voor het aanbrengen van conserveringsmiddelen, zoals tegenwoordig toch algemeen gebruikelijk is.
De grootste zorg die je moet hebben, betreft dus ROEST.
Als ik de prijzen zie van de voertuigjes die je op het oog hebt ben je bereid er een flinke kwak geld tegenaan te gooien.
Het is dan zaak geen miskoop te doen.
Wij (hier in Nederland) hebben de ANWB, waar je een onafhankelijke 'aankoop keuring' kunt laten doen. Kost iets van € 250,-.
Die mannen zien elke onvolkomenheid en rapporteren die en geven aan het slot een aankoopadvies en een prijssuggestie.
Ik hoop voor jullie dat je in Belgen ook zo'n instituut hebt en daar gebruik van maakt. Anders kan het makkelijk zondegeld zijn wat je uitgeeft.
Maar als je een roestvrije Mini weet te vinden, is die waarschijnlijk als nieuw al goed behandeld tegen roesten en zul je genieten van het wagentje. Maakt niet uit van welk jaartal hij is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Aankoop eerste Mini 1300 MPI
Ingediend door neilson op zo, 26-11-2017 13:37
Hoi Allemaal
Na een bezoekje aan een beurs zijn mijn vrouw en ik verliefd geworden op de Mini classics
Met onze zoon van 8 maand een ideaal vervoersmiddel voor zonnige dagen in het weekend.
Echter kennen wij niet veel van het mini milieu, hiervoor steeds oude kevers gehad.
Nu willen we wat meer kiezen voor betrouwbaarheid dus dachten we aan de laatste serie minis met de 1300mpi motors.
Graag hadden we wat meer duidelijkheid gehad indien dat kan (want wss passeren deze vragen dagelijks wat ook niet prettig is voor jullie)
- Qua motor; de 1300mpi het meest betrouwbare?
- Wat zijn zo wat waarde vaste minis van eind jaren 90? Ragtops? sportpacks?
- Kan je de brede spatborden gewoon apart kopen en p&p op een standaard mini vijzen?
De prijzen zijn uiteenlopend en zelf hebben we er 2 op het oog:
1) http://eeckhout-classic-cars.be/aanbod/ ... sportpack/
Zeer mooi door het sport pakket
2) http://eeckhout-classic-cars.be/aanbod/ ... -cabrio-2/
Mooi kleur en een ragtop dakje wat leuk is in de zomer maanden..
Lijken deze wat?
Alvast bedankt,
Neilson, isabelle en victor