heeej welkom hier
waar je op moet letten bij de aankoop van een mini staat hier.....
aankoop tips
en over het dagelijks gebruik van de mini is nog een topic...zal ff zoeken voor je
- Login of registreer om te reageren
heeej welkom hier
waar je op moet letten bij de aankoop van een mini staat hier.....
aankoop tips
en over het dagelijks gebruik van de mini is nog een topic...zal ff zoeken voor je
Ik heb een onwijs mooie,goeie Mini te koop staan.
Lees alle aankoop tips grondig door en kom kijken zou ik zeggen!
Een 1.3 of een beetje opgevoerde 1000 cc is zeker goed et gebruiken voor alledaags verkeer. Ik heb zelf geen andere auto's dan mini's (een 100 en een 1.3 spi) en het bevalt me prima. Kan goed meekomen, en soms zelfs voorop komen De top ligt rond de 140, als je geen laagvlieger wilt zijn. Voor het onderhoud geld: koop goedkoop en rij duur, koop duur en rij goedkoop. Als je een mini onder de 1000 euro koopt, verqacht dan wel wat euro's er in een jaar tegen aan te gooien. Wil je een echte comfortabele, met airbag, dan neem je een mpi van na 94...
ik haal met me mini 1.3 metro stage 1 top 170 dus dat lijkt me genoeg voor snelweg...
Onze Mini 1000 met helemaal standaard blok, heeft een top van rond de 130 en er is goed mee mee te komen in het verkeer. Ik denk alleen niet dat het een auto is om 40000 kilometer per jaar mee te rijden.
Als je het niet erg vindt om vieze handen te krijgen is het meeste onderhoud ook zelf te doen, hier op het forum zijn genoeg mensen die graag willen helpen als je problemen hebt.
ik had een vraag ook over aankoop van een mini wat is een beetje normalen km stand voor een mini ow ja i had noor een mooie site gevonde http://www.miniboost.no/ dat zijn pas snelle mini :)" title="Evil" />
justus schreef:
Wil je een echte comfortabele, met airbag, dan neem je een mpi van na 94...
De MPi's zijn geleverd vanaf 1996
Wil je nu dat we een normale km-stand opgeven? De mini is zo lang geproduceerd, dat je ze met vrijwel elke denkbare kilometerstand kan tegenkomen. Vergeet ook niet dat een mini al na 100.000 km klokje rond is. Als het tellertje dus op bijvroobeeld 65.000 km staat dan weet je niet of daar nog een 0, 1, 2 of misschien zelfs nog wel meer voor hoort te staan. Tenzij de (onderhouds)historie bekend is natuurlijk. Maar een km. stand zegt ook niet zo heel veel. Zeker bij wat oudere mini's met een wat hogere km-stand is er vaak weinig over te zeggen omdat er dan wellicht al een ander blokje in zit, en of dat dan positief of negatief is hangt weer van vele factoren af.
Texpert schreef:
justus":2y4lpwoc] Wil je een echte comfortabele, met airbag, dan neem je een mpi van na 94...
De MPi's zijn geleverd vanaf 1996 [/quote:2y4lpwoc]
En dus van na 94
Ingediend door Red_Ryder op do, 13-07-2006 21:42
Oke bedankt allemaal ben weer wat wijzer geworden,
maar er is dus geen type bij waar jullie van zeggen die zou ik niet kopen omdat die er om bekent staat dat die problemen heeft?
De JetBlack en RedHot staan er bekend om dat ze meer roesten dan de andere types (uitzonderingen daar gelaten)
RE: aanschaf mini
Ingediend door Red_Ryder op ma, 10-07-2006 11:24
hey ik ben helemaal nieuw hier,
maar me vriendin wil graag een mini hebben dus heb ff wat vragen met betrekking tot het aanschaffen van een mini,
mijn vraagjes zijn:
kun je een mini gebruiken voor allerdaags gebruik of is het echt een auto voor de liefhebberij?
kun je een beetje goed mee meekomen in het verkeer op de snelweg (top snelheid van een mini) heb namelijk gehoord dat dit niet echt wat is om er dagelijks mee op de snelweg te zitten
wat voor type kan ik het beste kopen? heb gehoord dat er ook wel slechtere tussen zitten
waar moet ik op letten als ik er eentje aanschaf?
is het onderhoud van een mini duur?
met vriendelijke groet
Michel