Bouwjaar en kilometerstand alleen zeggen niet zoveel, en ook de omschrijving orgineel is betrekkelijk. In zeer goede staat zou voor mij inhouden dat de wagen altijd binnen heeft gestaan en dus gezien de kilometerstand geen of zeer weinig roest heeft. Als helemaal orgineel dan ook nog inhoud dat de wagen nog niet eerder een restauratie heeft gehad en zonder schade verleden is, dan ben je op de goede weg.
Prijs is iets daar kan ik niet over oordelen, het is meer de vraag is de Mini voor jou gevoel het bedrag waard. Taxatie prijzen zeggen meestal ook niets omdat dat vrijwel altijd voor de verzekering is, en vrijwel nooit de prijs die een koper er voor over heeft. Maar goed ik zeg altijd, de koper is al geboren hij weet het alleen zelf nog niet. Je eigen Mini is voor de eigenaar eigenlijk onbetaalbaar.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit meer dan 350 euro voor een complete Mini heb uitgegeven. Ik heb dus wel tijd over.
Voor ik het vergeet, neem iemand van het forum mee als je gaat(kijken) kopen. Die is opjectief en dus niet verliefd op die Mini.
- Login of registreer om te reageren
RE: Aanschaf mini uit 1975
Ingediend door JanW op wo, 30-03-2011 16:24
Ik lees al een poosje mee op dit forum, en Eelke heeft mij al eens een paar handvatten aangereikt om een beslissing te nemen welk type mini ik zou willen aanschaffen. Nu ben ik van de week een mini tegengekomen waar ik een beetje verliefd op ben geworden, dus de keuze is gemaakt. Ook een restauratie lijkt mij geweldig om te doen, maar op dit moment zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen, dus wil ik niet starten met een project.
Nu schijnt het dat liefde blind maakt, dus wil ik aan jullie graag ook even voorleggen of de mini het gelg waard is.
Het gaat om een mini 1000 uit 1975 met 60.000 kilometer op de teller. De mini schijn helemaal orgineel en in zeer goede staat te zijn, de vraagprijs is €3.500. Als de mini inderdaad in de omschreven staat is lijkt de vraagprijs mij redelijk, graag hoor ik hoe jullie hierover denken.