advies gevraagd

default

RE: advies gevraagd

Hallo allemaal
ben nieuw hier en zit ket een dilemma,
Ben helemaal gek op mini's en kan nu voor 250 € een opknappertje kopen. Kokerbalken zijn doorgeroest, subframe moet gelast worden en de motor staat al 9 jaar stil. Wie kan mij een indicatie geven wat het kost voor ik dit juweeltje weer op de weg heb.
alvast bedankt.
Groet patrick

RE: advies gevraagd

Hoi Patrick,
Dat is helemaal afhankelijk van hoe erg het is. Zonder goede foto's is daar niets over te zeggen.
Kokerbalken(binnen en/of buitendorpels) is waarschijnlijk het begin van véél meer laswerk.
Subframe is afhankelijk van hoe erg. Voor een nieuwe ben je meer kwijt dan de Mini kost. Ik ga er even vanuit dat het om het achtersubframe gaat.
Neem anders iemand mee die er verstand van heeft!
Succes!

default

RE: advies gevraagd

Beste Arie.
Bedankt voor je antwoord.
Bodemplaat het plaatwerk rondom ziet er goed uit. Hij is echt alleen bij de deurdorpels/kokerbalken er door geroest. Wat er met het subframe is weet ik niet.
Groet

RE: advies gevraagd

Waar woon je? Als je in de buurt van Breda woont kan ik je wel doorverwijzen naar iemand die je verder kan helpen met een realistische prijsopgave. Hij zal alleen ook eerst de Mini willen zien... Anders krijg je een prijsidee van 500,- tot 2000,- vermoed ik...

En wat wil/kun je zelf doen?

RE: advies gevraagd

Probeer ook aan te geven wat voor mini het is, bouwjaar/model etc.

250,- is natuurlijk haast niets, de vraag is alleen of de mini het opknappen nog waard is!

RE: advies gevraagd

Je noemt de kokerbalken en het subframe, deze moeten gelast en/of gerepareerd. Als een auto 9 jaar heeft stil gestaan zijn er ongetwijfeld nog veel meer zaken die boven water gaan komen: koppeling en remmen misschien vast, remleidingen verrot, verdroogde banden en rubberslangen en afdichtingen? Is de motor gangbaar?
Die prijs €250,- is dan misschien zelfs aan de hoge kant. Als je het kenteken op jouw naam zet, moet je hem dan meteen weer schorsen? Die kosten komen er dan ook weer bij.
Maar als het een bijzondere uitvoering is, een Cooper bijvoorbeeld dan ligt het weer anders.

RE: advies gevraagd

Schorsen kost maar een paar tientjes, dus dat is t probleem niet.

Probleem bij mini is wel dat als je eenmaal begint en dingen los haalt je steeds meer tegen komt.
De vraag is wat je met de mini wil en wat je budget is.
Ik heb er ook 1gekocht voor een hogere prijs dan die jij noemt. Inmiddels ben ik bijna 6 keer over die prijs heen en is t een retauratieproject geworden. Alleen het laswerk was bij mij al 1850 EUR en dan ben ik nog gematst. Helaas moest ik de mini door t vele laswerk ook geheel opnieuw laten spuiten. Dat was nog eens 2000 EUR en dan alle nieuwe onderdelen nog die nodig waren. Heb dit moeten uitbesteden omdat ik dit zelf niet kon. Kijk maar eens naar mijn andere bericht op dit forum waarin ik verder schrijf over de werkzaamheden...

Wil je niet ontmoedigen hoor, maar afhankelijk van je budget kun je misschien beter een iets beter exemplaar kopen en daar een paar jaar in rijden. Hierna zul je dan vermoedelijk alsnog aan het herstelwerk zoals ik schets, maar dat is lastig in te schatten.

Er zijn hier zeer veel ervaringsdeskundigen te vinden!
Bepaal dus goed wat je wil en je budget en betrek een deskundige bij de aankoop