De auto moet opnieuw gekeurd worden.
Het dak en daarmee dus een groot deel van de dragende constructie is verwijderd. Bekijk de auto als een schoenendoos met deksel, op zich heeft deze een zekere stijfheid. Haal de deksel er af dan is de stijfheid van de constructie aanzienlijk verminderd. Alle stijfheid moet nu uit de bodem komen aangezien je portieren in de auto hebt en de zijkanten van de auto daarom nauwelijks meedragen in de constructie.
- Login of registreer om te reageren
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Loenatik op zo, 22-12-2013 08:47
Goede middag mensen,
Ik had een vraagje ik ga over twee maandjes weer verder met het opknappen van mijn cabriotje.
Nu was ik internet weer eens aan het neuzen naar informatie over de cabrio, het is er een die in vroeger tijden door een van de sponsoren is gebouwd.
Maar nu mijn vraag, ik kom mensen tegen die hun kenteken laten omzetten? Is het op een kenteken bewijs te zien dat het om een cabrio gaat.
Op de mijne staat een mini 1000 HLE, in principe is het nog steeds een mini 1000 HLE alleen zonder dak en met een ander blok.
Heb ik nu wel of geen herkeuring nodig om legaal rond te rijden?
En een tweede vraag er staat een cabrio te koop en hier staat op de foto dit plaatje
deze heeft mijn mini volgens mij niet, weet iemand waar deze zou moeten zitten?