[certificaat bij] klasse 3 alarm

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

hallo

ik ga eind deze week een klasse 3 alarm in mijn mini laten bouwen maar nu ben ik nog aan het tweifelen of ik er ook een certificaat bij moet nemen dit kost mij 150 euro meer en dan krijg ik er alleen een 2e startonderbreking op

wat zou ik moeten doen

geef mij eens even wat tips aub

grtzz dennis

[size=9][Edit= titel specifieker gemaakt-Demelza]

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Hoi,

Een cirtificaat betekent niet een 2e startonderbreking. Alleen om een cirtificaat te mogen geven moet het alarm een gekeurd alarm zijn met een 2e onderbreker. Dus je krijgt daadwerkelijk een ander alarm. Vaak kun je ook wel gekeurde alarms in laten bouwen zonder certificaat dan is het verschil nop technisch gezien. Maar voor de verzekering is er wel een verschil. Zo'n cerificaat geeft aan dat het een goed alarm is (gekeurd) en dat het professioneel is oingebouwd. Dus soms geven ze korting op de verzekring (all-risk). Ik denk bij een mini dat dat niet zo snel aan de orde is. Gaan voor een cerificaat is dus niet echt heel belangrijk its je weet dat het alarm wel een goede gekeurde is en dat het deugdelijk wordt ingebouwt.

Mvg Cyril

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

ik heb toch maar even gebeld dat het een alarm Met certificaat moet worden ook omdat ik de mini wil laten taxeren en al risk wil verzekeren !!


dan toch maar een die echt goed is


grt dennis

ps deze mag van mij op slot hoor

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

klasse 3 betekent toch geluidssignaal + startonderbreking + bewegingsdetectie?

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Hoi,

Via google vond ik het volgende: Dus je zat er iets naast met de omschrijving van klasse 3 dat is dus klasse 2. Kijk maar naar deze lijst:

[BEGIN QUOTE]
STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).

ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening

VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:

SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5

De diefstal en inbraakmeldingen afkomstig van goedgekeurde systemen worden uitsluitend behandeld door erkende meldkamers (PAC's). Dit zijn dezelfde meldkamers die alarmmeldingen afhandelen voor woonhuisbeveiliging. Alleen deze meldkamers zijn bevoegd om alarmmeldingen door te geven aan de politie.
[EINDE QUOTE]

Mvg Cyril

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

als ik dit zo lees gaat het echt om een klasse 3 systeem het alarm moest de verkoper ook 2 dagen voor montage aanmelden bij een centrale (ivm een steekproef die ze ook op de montage kunnen doen)

dan heb ik het zelf verkeerd begrepen van de verkoper


grt dennis

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Hoi,

Juist dat is weer nodig voor het certificaat maar dat was ook nodig voor een alrm klasse 1 met certificaat. Dat aan en afmelden heeft allen betrekking op het certificaat en dus de keuring.

Mvg Cyril

default

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

de auto moet een halve dag bij de garage staan, ze kunnen aangeven bij de aanmelding wanneer dat is.
er is kans op steek proef een garage word minstens 1 keer per jaar gecontroleerd. wanneer de auto opgehaald word zul je je gegevens moeten opgeven en dan kunnen ze hem afmelden bij SCM
tenminste zo ging het bij ons!

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

we zien wel als ik hem op kan halen


en dat is rond 17;00 uur


grtzz dennis

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Ik heb een tijdje geleden (goedkoop) een (sprekend 8) ) clifford alarm kunnen kopen met alle toeters en bellen...Hij was zo goedkoop omdat ie officieel niet goedgekeurd is doordat de frequentie van de afstandbediening niet toegestaan is in NL. Betekent dit dat ik mijn mini nu niet all risk kan laten verzekeren???? Of krijg ik alleen geen korting (om hoeveel premiekorting gaat het eigenlijk?)

default

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

je krijgt alleen geen korting,
is trouwens per verz. maatschappij verschillend. bij sommige auto`s bijvoorbeeld een vw golfje moet je voor all risk verzekering minimaal een klasse 2 alarm hebben. maar voor een mini heb ik dit nog nooit gehoord.
vaak als je ze opbelt weet je wat voor een korting je krijgt en of er een alarm op moet.

en even over het
clifford alarm, ik zou hem lekker door verkopen, je haalt jezelf een hoop elende op de hals. Ten eerste is het een hoop werk om het er in te krijgen(kep zelf een aantal jaar bij een inbouw specialist gewerkt) en dan moet je hem nog programmeren, en zo betrouwbaar is het niet.
zonde van je tijd

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Hoi,

Je bedoeld toch dat je geen 2ehands alarm moet inbouwen en niet dat clifford slecht is. Want ik kan je verzekeren dat clifford een van de beste alarmen maakt! Een vriend van me heeft zo'n clifford alarm doet het perfect! En als je bij de dealer rond vraagtz eggen ze ook clifford is het beste.

Mvg Cyril

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Het is geen tweedehands alarm maar een nieuwe...Maar ik geloof dat Busthu de algehele betrouwbaarheid van clifford in twijfel trekt...
Ik erken dat het veel werk is om in te bouwen maar ik wilde de gok toch eigenlijk wagen aangezien de opties die erbij zitten gewoon cool zijn...Hellingsensor, bewegingssensor, sprekende module, centrale vergrendeling, veranderende frequentie van de remote enz enz....

Wat voor (merk)alarm raadt je eigenlijk wel aan Bustuh?

default

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

nou ik ben nu net een half jaar uit het vak, maar in de tijd dat ik alarmen inbouwde heb ik nog nooit zoveel auto`s gehad die bijvoorbeeld bij andere inbouwstations een clifford alarm in hebben laten bouwen die erg ontevreden waren. En vaak betalen mensen veel geld en dan hebben ze geen zin aan gezeur. Clifford is echt een merk voor de "patsers" onder ons. Mensen die dikken chromen wielen hebben geluids installatie en die lopen te showen bij meetings van"kijk mij". Lekker op afstand starten en dat soort dingen is leuk maar wacht maar tot het alarm wat ouder is of overgebouwd moet worden. In mijn ogen is clifford echt "piep" er zitten te veel functies op de gerpogrammeerd kunnen worden en vaak zitten mensen dan lekker zelf te programmeren. Met als gevolg dat ie niet meer functioneerd als het hoort. Bij clifford moet je echt wel wat ervaring hebben met inbouwen er zullen best wat jongens zijn die het gelukt is maar ik zou dit alarm niemand aanraden.

Dan kun je beter Defa nemen of texalarm,met dit soort alarmen kun je weining programmeren of soms niks.Hufterproof dus!! En het is ook nog kwalitatief 1 van de betere op dit moment, defa heb ik het meeste ervaring mee omdat tex alweer wat verouderd is

we hebben wel is een ssang young gehad (nieuwe rexton) en 2 mensen van clifford kwamen daar alarm inbouwen met alles er op en eraan(omdat de auto op een beurs kwam) die gasten hebben het niet makkelijk gehad en zijn er echt een ppos mee bezig geweest!

Nouja veel succes met de inbouw!
En we horen wel hoe het gegaan is!

Groeten Stefan

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

Tjsa ik ben er nog niet echt aan toe, moet eerst de body nog afmaken...Nou is het voordeel dat ik (ivm honda blok) de hele draadboom opnieuw moet maken. Ik kan dan meteen rekening houden met plaatsing sensoren ed. Mocht het niet lukken kan ik hem altijd nog verkopen. Maar als ik heel eerlijk ben is die kans klein; opgeven daar hou ik niet van... O:)

default

RE: [certificaat bij] klasse 3 alarm

het zal ook wel lukken alleen zal het je ook veel frustraties opleveren. En zeker als je eenmaal de knoei ingaat. Goede aansluitingen is het halve werk, zorg voor schone massa`s en goeie deur contacten.
probeer het eerst zonder extra sensoren(stekkers los laten) om te kijken of ie op deuren endergelijke reageert. en stap voor stap opbouwen en goed meten. Dan gaat het je wel lukken.
maar je weet het ! een gewaarschuwd mens telt voor 2!

ik wil mensen helpen en niet hun spullen afkraken dus als je hulp nodig hebt hoor ik het wel!

groeten Stefan