chassisnummer Mk2

RE: chassisnummer Mk2

Hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste Mini en wel een echte Cooper.Lastig te vinden, of voor veel geld en meestal gerestaureerd.
Nu heb ik er 1 gevonden in frankrijk, ziet er erg origineel uit, met de juiste nummers ook in de ramen en nog wat andere onderdelen. Maar ik heb begrepen dat het chassisnummer bij de mk2 in de vloer recht geslagen moet zijn. Bij deze is dat niet het geval en het schijnt dat in sommige gevallen zoals een CKD de nummers ontbreken. Weet iemand hier meer van? Graag reacties en alvast bedankt.
Martin

RE: chassisnummer Mk2

Het kan zijn dat het chassisnummer van een origineel
in Frankrijk geleverde Mk2 op een andere plek is ingeslagen.
Een CKD is het zeker niet, in Frankrijk zijn geen Mini gebouwd.

Ik zal het eens voor je navragen bij de kenners.

Kees.

RE: chassisnummer Mk2

Hi Kees,
hij komt uit Portugal, maar staat nu in frankrijk. Deze fransman heeft een Moke en deze Cooper samen gekocht en verkoopt nu het Coopertje om houdt de Moke voor zichzelf.
Ik heb al een tijdje contact met hem en hij heeft al een hoop uitgezocht zoals nummer op de ruitenwissermotor en de produktiedatum van de schuifraampjes.
Papieren uit portugal zitten erbij met ook het motornummer genoteerd.Ik zie het wel zitten,maar dat nummer knaagt toch een beetje, er gaat een heel spaarvarken in zitten.
Dus alle info is welkom. Groet,
Martin

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Martin.

Helaas nog geen antwoord gehad op jou vraag, wellicht een idee
om contact op te nemen met het RDW om te horen wat je allemaal
nodig hebt voor een oude Mini uit Portugal om deze op kenteken
te krijgen. Zitten er wel chassis plaatjes op de voorkant van
de motorkap sluitrand links of rechts van de slotvanger ?

Kees.

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Kees,
ja hoor , dat ziet er allemaal goed uit. De papieren ook, motornummer klopt ook netjes met de papieren. Groet,
Martin

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Martin.

Goed nieuws, dit kreeg ik van mijn contact in Portugal d:)b

Hi Kees,

All Portuguese minis up to ~ 1981/82 have only the riveted chassis plate to hold the chassis ID,
on an mk2 it will be the usual oval one riveted on the radiator wing shroud .

Regards, Luis

Dus geen ingeslagen nummer ergens in de auto, het ovale plaatje zit dus bovenop
de omlijsting van de radiator aan de motorkant.

Graag gedaan, groet Kees O:)

RE: chassisnummer Mk2

Bedankt Kees,
dat scheelt weer wat zorgen als ik bij de rdw sta. Ik ga hem met een week of 2 halen. Groet,
Martin

RE: chassisnummer Mk2

Leuk man, succes en stuur eens een foto.

Gr. Kees

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Martin.

Is het een Austin of Morris Mini Cooper 1000 Mk2 ?

https://www.britishmotormuseum.co.uk/ar ... rtificates

Hier kan je zijn "geboorteakte" opvragen als die daar geregistreerd is.
Wel zo leuk om te zien in hoeverre deze nog origineel is.
De kans is er wel dat jou Coopertje daar niet bekend is omdat deze
waarschijnlijke ( niet zeker natuurlijk ) in Portugal gebouwd is.

8) Kees.

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Kees,
ik had daar al een bestelling gedaan en inderdaad hebben ze geen gegevens van de mijne omdat het een CKD is. Wel jammer, maar op het oude kentekenbewijs staat ook het motornummer vermeld. Dus dat is ok. Ik weet alleen niet de originele kleur. Er staat Geel in het kentekenbewijs, maar de huidige eigenaar heeft contact gehad met Portugal en voor zover bekend zijn er nooit gele Coopers afgeleverd. De binnenkant ziet er erg origineel uit en is overal wit, dus ik ga maar uit van Snowberry white en dat gaat er weer op ook, met een zwart dakje natuurlijk. Vrijdag 1 maart ophalen.
Groet,
Martin

RE: chassisnummer Mk2

Hoi Martin, ben heel benieuwd naar wat foto's van je Mini.

Groet, Kees

RE: chassisnummer Mk2

In Original Mini Cooper and Cooper S door Parnell staat niks over Portugese Coopers (alleen Authis, Innos en Ozzies), maar dat hoeft nog niks te betekenen.

Ik neem aan dat deze bij IMA inelkaar is gezet?

RE: chassisnummer Mk2

MiniMagazine heeft er aandacht aan besteed enige maanden geleden. Toen werd er elke maand een ander Mini productie land besproken. Dat is een hele klus om terug te vinden, wellicht kan je dat in Google terug vinden of een mailtje sturen naar Mini Magazine..

Kees

RE: chassisnummer Mk2

Ik heb een aantal Land rovers gehad en afgelopen zomer mijn Series 2a uit '67 verkocht. Daar waren ook een aantal magazines over die iedere maand weer een blad vol weten te schrijven over 1 auto. Leuk dat dit ook bij Mini's is . Ik zal eens gaan zoeken, maar ik zal binnenkort ook eens een nieuw topic over de 'portugese'' mini openen. Wie weet komen daar ook wat reacties op.
Voor mij is dit nog wel een echte engelse Morris, hij is alleen in elkaar gezet in portugal.
Dus niet gebouwd zoals Authi en Innocentie. Deze heeft ook geen 'eigen ' details.
Het is wel fijn dat hij zijn leven heeft doorgebracht in het warme zuiden, voor zover ik weet is er 1 stukje in de bodem vernieuwd.
Martin

RE: chassisnummer Mk2

oude nummers nabestellen:
Minimagazine
https://shop.kelsey.co.uk/issue/MMG
Miniworld
https://shop.kelsey.co.uk/issue/MWO

.. dan weet je alleen nog niet welk nummer je zou moeten hebben (ik heb ze niet in bezit, dus kan niet even in de inhoudsopgave kijken 8) )

succes, met je Mini, de enige Portugese Mini die ik heb gehad, was niet zo roestig als de meeste hier in NL, er zat wel zand en stof aangekoekt in alle kieren en hoeken ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: chassisnummer Mk2

Enige tijd geleden heb ik mijn Mini Magazines Nr.1 tot vorig jaar
doorgelopen en heb toen de interessante onderwerpen genoteerd.
Daar zaten ook de artikelen bij genaamd: Minis of the World.
Tot mijn verbazing GEEN Portugal wat nu wel erg jammer is.


MM November 2012 : Minis of the World Australia
MM December 2012 : Minis of the World New Zealand
MM January 2013 : Minis of the World South Africa part 1
MM February 2013 : Minis of the World South Africa part 2
MM March 2013 : Minis of the Worls South America
MM April 2013 : Minis of the World Belgium
MM May 2013 : Minis of the World Uruguay
MM June 2013 : Minis of the World Netherlands
MM Summer 2013 : Minis of the World Kenya
MM August 2013 : Minis of the World Yuoslavia
MM September 2013 : Minis of the World Spain

Groet, Kees

RE: chassisnummer Mk2

gister opgehaald uit Parijs. Prima rit gehad en de auto is zoals beschreven, dus hij staat nu in mijn loods.Eerst maar een het kopje loshalen , reviseren en meteen loodvrij maken en carbs reinigen.Blokje is al los meegeleverd, dat is een risico , maar ik vertrouw de verkoper wel. Die zei dat het motortje goed liep en er kleine verschillen waren met de compressiemeting. Die hoop ik met koprevisie te minimaliseren.
En mij eens gaan verdiepen in de hydraulastic suspension. de vorige eigenaar heeft 2 units vervangen voor goede gebruikte en ik denk dat ik hem even wegbreng naar van Leeuwen om te laten checken en op druk te brengen.
In ieder geval; wordt vervolgd, ik heb er een mooi projectje bij, naast een bmw uit 1950 en een aluminium speedboot uit 1970.

RE: chassisnummer Mk2

Als je echt grondig gaat restaureren is het verstandig eerst naar de RDW te gaan alsvoren je begint. Kan heel veel koppijn achteraf schelen!

Ze slaan dan ook een VIN in (je kan zelf een plek zoals op de kokerbalk onder de voorstoelen). Dat maakt toekomstige registratie een stuk beter/makkelijker.
Als je een nette APK kerel hebt zal hij je APK weigeren om het niet hebben van een VIN (en nee het plaatje in de motorruimte is niet genoeg).