Een "echte" S is ook wel wat overdreven, maar ik heb er in bepaalde opzichten minder moeite mee dan dan een Sport Pack S noemen. De originele S is ook ontwikkeld door JC, dus is het enige verschil dat het geen fabrieksoptie was (afgezien van de technische invulling en dat het een beetje te laat was om er nog rally's mee te winnen ). En bij de ontwikkeling van het pakket voor de 90-er carb-Coopers heeft Rover een behoorlijke vinger in de pap gehad, daar was het echt de "officiele" opvoerset, ook al kon je hem dan niet zomaar bij elke Rover-dealer krijgen. Ik weet niet hoe dat met het pakket voor de MPi is gegaan (en of er uberhaupt ook zo'n pakket voor de SPi is weet ik al helemaal niet).
Maar het doet in elk geval recht aan de toevoeging S, die van oudsher stond voor de overtreffende trap over de "gewone" Cooper (die natuurlijk ook al weer wat speciaals was t.o.v. de standaard Mini), qua prestaties. En niet zonder verdienste, getuige de talrijke rally-overwinningen.
Wat ons weer brengt op het Sport Pack al dan niet S noemen. Ik ben wel blij dat dat punt over verwarring naar voren is gebracht, is er tenminste ook nog een reationele reden om het gewoon Sport Pack te noemen
[Edit: Wat bedoel je trouwens met GSI?]
- Login of registreer om te reageren
RE: discussie mini cooper s
Ingediend door marc26 op za, 03-01-2004 12:33
Ik wil wel eens weten wie dat aftermarket GSI opvoersetje van de John Cooper Garage als een echte mini cooper s beschouwd.
Een boel mensen hebben het over een mini cooper s van na 1990 en dan bedoelen ze niet een sportpack van na 1996, maar een mini met dat aftermarket GSI setje van de John Cooper Garage. Ik persoonlijk vind dat dus geen echte "S", net als de sportpack die ikzelf heb, maar dat is mijn mening.
Altijd leuk om een aantal meningen te horen
Ik zou zeggen: de meeste stemmen gelden. We leven in een democratisch land.