manuel315 schreef:
- Bij Mini 1000 ga ik er vanuit dat dit een motorblok is met 1000cc inhoud. Is er iemand die specificaties heeft van dit motorblok? Pk’s? Koppel? Is dat altijd een 4 cilinder? Kwaliteit en degelijkheid van deze blokken??
1000cc ja, 4 cylinder net als elke andere Mini. Zal wel iets van 40pk zijn maar de Mini heeft een zeer laag gewicht wat minstens zo belangrijk is.
Hopelijk lekt hij een beetje, want dat betekend dat er nog olie in zit. Engels spul he... MAar even serieus, 1000tjes zijn naar verluid ontzettend betrouwbaar. Was destijds al een evolutie van een 30 jaar oud blok. Zou ik me totaal niet druk om maken dat soort dingen zijn betrekkelijk eenvoudig te verhelpen.
- De auto heeft een de voorkant een sticker waar op staat: “Tuned By Koopman(s)”. Na wat op internet gezocht te hebben, kan ik niets vinden over Koopman tuning en Mini. Is er iemand die mij hierover meer kan vertellen??
Okay, ik moest hier toch wel even lachen hoor... Ooit bij stilgestaan dat een vorige eigenaar dit zelf er voor de grap heeft opgeplakt en naar alle waarschijnlijkheid Koopman heette?
- De auto is sinds sept. 2002 in het bezit van deze man en is, hem kennende, zorgvuldig en compleet gerestaureerd (overgespoten in ’t groen, gele rolkooi, kuipstoelen, etc). maar in april 2007 is de APK verlopen. De auto staat sindsdien ook stil. Zijn er in deze situatie nog speciale dingen waar ik op moet letten, buiten de aankooptips die vermeld staat op de site?? Ik moet er wel bij aantekenen, dat de auto altijd binnen heeft gestaan!
[...]
- Heeft iemand van jullie ervaring met het opnieuw APK laten keuren van een auto?? Moet ik hiermee dan naar het RDW?? Krijg ik dan een nieuw kenteken of hoe zit dit precies??
Nog specifieke technische redenen waarom deze auto niet meer gekeurd is?
Als de auto gewoon geldige papieren heeft en gewoon geschorst is (of een wel erg lang verlopen APK en nog steeds geen boete), of wel gewoon een kenteken heeft: Je hoeft alleen maar een afspraak te maken bij een keuringsstation in de buurt.* Let wel dat je niet op de openbare weg mag rijden met de auto, anders dan direct naar het adres van de afspraak.
* (als de auto goed rijdbaar gemaakt is...)
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien, behalve op foto’s. Deze foto’s kan ik op wens evt. hier plaatsen als jullie een betere indruk willen krijgen van de auto. Hoe de toestand in “real life” is, durf ik nu dan ook nog niet te zeggen. Dat geldt ook voor de kilometerstand.
[...]
- Heeft een van jullie een indicatie van wat zo een auto nog waard is?? Of wat althans een redelijke prijs is, om er voor te betalen??
Altijd lastig - zeker zonder foto.
Het feit dat de body (indien NETJESSSS) compleet gelast, roestvrij, strak gemaakt en gespoten is doet VEEEEEEEL meer aan waarde dan een km-stand van een 1000 blokje dat je bij wijze van spreken voor een krat bier kan kopen. De km-stand kijk ik zelfs niet eens meer naar met die Minitjes, zeker boven een bepaalde leeftijd...
Ik hoop op positieve reacties en eerlijke antwoorden.
Altijd binnen gestaan en van een oud mannetje/vrouwtje geweest. Jaja, zo ken ik er nog wel een paar, van die leuke verkopers-verhaaltjes.
Belangrijke vraag: In hoeverre ben je zelf in staat om te werken aan je auto? Kunde, werkplaats, gereedschap, lasapparatuur, vrije tijd, budget, wensen, etc. etc.?
- Login of registreer om te reageren
RE: Een aantal vragen over evt aanschaf 1000 cc
Ingediend door manuel315 op ma, 05-07-2010 01:05
Omdat mijn vragen diverse aanknopingspunten op dit forum hebben, weet ik niet precies waar ik mijn topic het beste kan plaatsen. Omdat het gedeelte techniek mij de meeste overeenkomsten leek te hebben, heb ik het daarom maar hier geplaatst. Corrigeer me als ik het niet goed heb.
Ik zal mezelf allereerst even voorstellen. Mijn naam is Manuel Janssen, ben 26 jaar oud en woonachtig in Zuid-Limburg. Een van mijn eerste woordjes was auto en tot op heden gebruik ik dat woord dagelijks nog steeds het meest.
Mijn eerste auto is een Golf mk1 small tail geweest. Deze heb ik weg moeten doen en heb daar toen een Mazda 323F (met klapkoplampen) voor terug gekocht. Na een jaar of 4 heb ik er nog een Renault 5 GT Turbo bij gekocht. Uiteindelijk heb ik van beide auto’s afscheid moeten nemen en daar een Opel Astra F cabrio voor terug gekocht. Deze heeft na 1 jaar plaats moeten maken voor mijn huidige auto, een Audi A3 96kw TDI uit 2001, vanwege de kilometers die ik maak. Van de youngtimers in dit verhaal, heb ik tot op heden nog steeds spijt dat ik deze weg heb moeten doen!
Nu doet zich de situatie voor, dat een vriend van mijn vader, zijn auto moet verkopen vanwege Alzheimer. Een Mini 1000 uit 1980..inderdaad, weer een youngtimer!
Nu heb ik over deze auto een aantal vragen:
- Bij Mini 1000 ga ik er vanuit dat dit een motorblok is met 1000cc inhoud. Is er iemand die specificaties heeft van dit motorblok? Pk’s? Koppel? Is dat altijd een 4 cilinder? Kwaliteit en degelijkheid van deze blokken??
- De auto heeft een de voorkant een sticker waar op staat: “Tuned By Koopman(s)”. Na wat op internet gezocht te hebben, kan ik niets vinden over Koopman tuning en Mini. Is er iemand die mij hierover meer kan vertellen??
- De auto is sinds sept. 2002 in het bezit van deze man en is, hem kennende, zorgvuldig en compleet gerestaureerd (overgespoten in ’t groen, gele rolkooi, kuipstoelen, etc). maar in april 2007 is de APK verlopen. De auto staat sindsdien ook stil. Zijn er in deze situatie nog speciale dingen waar ik op moet letten, buiten de aankooptips die vermeld staat op de site?? Ik moet er wel bij aantekenen, dat de auto altijd binnen heeft gestaan!
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien, behalve op foto’s. Deze foto’s kan ik op wens evt. hier plaatsen als jullie een betere indruk willen krijgen van de auto. Hoe de toestand in “real life” is, durf ik nu dan ook nog niet te zeggen. Dat geldt ook voor de kilometerstand.
- Heeft een van jullie een indicatie van wat zo een auto nog waard is?? Of wat althans een redelijke prijs is, om er voor te betalen??
- Heeft iemand van jullie ervaring met het opnieuw APK laten keuren van een auto?? Moet ik hiermee dan naar het RDW?? Krijg ik dan een nieuw kenteken of hoe zit dit precies??
Ik hoop op positieve reacties en eerlijke antwoorden. Mocht ik niet duidelijk zijn geweest, dan licht ik het e.e.a. nog graag even toe. Mijn bedoeling is in elk geval, om deze auto als hobby auto te rijden (in de goed-weer seizoenen en dan niet als daily). Ik heb voor alsnog niets speciaals met Mini, maar ik ben wel bang om dit virus te krijgen, omdat ik overal om me heen mensen lovend hoor praten over kart-achtige rijeigenschappen…en daar ben ik nogal gevoelig voor!
Alvast bedankt voor de reacties.