gewoon 12" banden of liever nog de gewone 10" banden. Voor de rest zoveel mogelijk gewichts besparing door gebruik te maken van fiberglass delen waar het mogelijk is.
De remmen zou ik voor het beste gaan waar mogelijk is. Op de ring zal je ze hard
nodig hebben
- Login of registreer om te reageren
RE: Een Mini als Ringtool ? (Nordschleife)
Ingediend door Ringrookie op za, 23-05-2009 11:41
Goedendag,
Allereerst even voorstellen. Mijn naam is JP en kom uit zuiden des lands. Al iets van 12 jaar (passief) lid van de MSCN. Destijds een Mini 1000 gehad als 'daily-ride' en helaas daarom moeten verkopen.
Ben veel te vinden op de Nordschleife en dan voor de zogenaamde Touristenfahrten.
Dat doe/deed ik dan met mijn huidige 'daily' een Golf V GTi.
Maar nu mijn vraag;
Nadat ik vorige week door verrassing met moeite langs een klassieke Mini kwam met Touristenfahrten, kwam ik vandaag (mogelijk in een vlaag van verstandsverbijstering ) opeens op het volgende;
Al jaren ben ik gek van de klassieke Mini, maar begon nu aan het twijfelen of het een goed idee zou zijn om een Mini op te knappen en dan als Ringtool te gebruiken.
Dan niet met een Civic of Swift 16V in het vooronder maar dan een 1340cc of eventueel groter, met leuke webers.
Maar mijn vraag is dan of een Mini goed te doen is voor de Ring. Goed, sommigen kennen misschien de Ringmini.de, dus het zou moeten kunnen.
Zouden de 13" bandjes het wel aankunnen? Is de Ring niet teveel rechte stukken, waar je natuurlijk met een Mini niet zo'n topsnelheid haalt.
Tuurlijk wel geheel aangepast aan de Ring, rolkooi, schijfremmen (ipv trommelrempjes), 4punts gordels.
Gaarne jullie tips/adviezen
Zag ook toevallig een leuke te koop staan, al enigzins aangepast;
link
Met vriendelijke groet,
JeanPaul