Engelse mini

RE: Engelse mini

Heu iedereen,

ik zit erover te denken om komende zomer een mini aan te schaffen....
Aangezien ik dit jaar eindexamen doe, kan ik veel gaan werken (1 maand, full-time).
Twee maten van mij doen dit jaar ook examen en nu hebben we het idee om (voor mij) een mini te gaan halen in Engeland. Kunnen we meteen daar vakantie vieren enz...

Nu mijn vraag ;) ...

Is het slim om in Engeland (via Ebay ofzo) een, of meerdere, mini's uit te kiezen en dan langs rijden om te kijken of het iets is (als aanhanger of als rijdende mini)?

En zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten?

Ik weet deze al
Punten-van-aandacht bij de aankoop van een mini (op deze schitterende site)
Kijken of er MOT / Road Tax voor betaald is (zodat ik hem terug kan rijden)
Geen louche dealers


Tips / ideeen?

RE: Engelse mini

Terug rijden mag je waarschijnlijk niet omdat het een buitenlandse auto is.
Regels van de overheid,belasting,VERZEKERING,rdw enz. enz.
Wordt aanhanger of triangel verhaal..

Ebay is verplicht kopen als de auto de staat is wat de verkoper zegt..dus op meerdere bieden is niet echt een optie..of ze moeten niet verkocht zijn na de veiling sluitings tijd en je maakt een afspraak met die mensen via email of zo.

V5 registration form. !!!!
Vraag of dat bij de auto is en ook op naam staat van de verkoper...!!
Is ongeveer idem aan tenaamstelling hierzo en bepaalt of de auto uitgevoerd mag worden,niet gejat is enz.

Er is een telefoon nummer wat je kan bellen als koper van een auto in de uk om te checken of de auto gejat is,geen belasting schuld,verzekering enz enz heeft..
Kan alleen ff niet het nummer vinden nu.. :'(

RE: Engelse mini

Je mag wel meer niet in dit land...
Ik kijk wel tot hoever ik hem terug kan rijden, zonder aangehouden te worden :P

V5 registration form, wist ik ook al, maar vergeten bij te zetten... |:(

En dat telefoon nummer is echt ideaal (als je hem wist) maar ik gok dat je hem mij nog wel een keer kan vertellen of niet? d:)b

Bedankt ook voor de snelle reply :)\\_

RE: Engelse mini

Ik heb bij het aanschaffen van mijn Mini dagelijks op deze websites gekeken. De eerste is de beste, daar dat een gewone autoverkoopwebsite is, waar dus ook de niet Mini enthousiast zijn Mini op zet. Ik heb die van mij daar gevonden. De prijs ligt over het algemeen lager dan op de andere websites. Als je deze dagelijks in de gaten houdt, vind je echt wel wat moois. Onder de £2000 heb je roest, tussen £2000 en £3500 kun je een goede Mini vinden en daarboven is het veelal compleet gerenoveerd of zelfs nieuw.

http://www.carandclassic.co.uk/classic_cars.php?make=82
http://www.magazineclassifieds.co.uk/search/miniworld/
http://www.pistonheads.co.uk/sales/list.asp?s=151
http://www.classiccarsforsale.co.uk/vie ... ed+Kingdom


Waar je op moet letten is deze website erg goed voor:
http://www.itsamini.co.uk/check.htm

De V5 is je eigendomsbewijs. Als je die samen met de verkoper invult, ben je de nieuwe eigenaar. Een deel daarvan moet naar de DVLA (overheidsinstantie die het autogebeuren beheert) worden gestuurd. Er is ook een sectie op "Notification of Permanent Export". Ik zou gewoon eens op de DVLA website kijken voor alle info wat te doen: http://www.direct.gov.uk/motoring .

Dat telefoonnummer waar Clubbie naar refereert, daar zijn er genoeg van. Het is een hele business hier, om dat aan te bieden. Misschien kun je ook gewoon naar de DVLA bellen om dat na te vragen. Op hun website kon je het tegen betaling ook doen, meen ik me te herinneren.

Succes.

RE: Engelse mini

het gaat er niet om wat er niet in dit land mag, maar wat er in Engeland niet mag...

je moet een aparte verzekering afsluiten, op jouw naam, maar als je wordt gecontroleerd op papieren bij de boot/trein etc... dan wordt hij fijn in beslag genomen, want de auto mag het land niet uit.

je kunt verschillende verzekeringen afsluiten in Engeland voor bepaalde tijd, dus 1 dag, 23 dagen etc... net wat je zelf wilt, je zult die sites eens goed moeten lezen en kijken of hij dan ook gebruikt kan worden voor rijden in het buitenland. maar dat houdt ook in dat de verkoper daar mee instemt...

wij hebben het iets anders gedaan... wij hebben de auto in Engeland op onze naam gezet met een adres van een vriend, ook dit is riskant omdat ze kunnen vragen naar bewijs van dat je daar woont (bijv. energie rekening)En een tijdelijke verzekering afgesloten.

probleem waar we geen rekening mee hadden gehouden is dat je in Engeland niet direct je nieuwe kentekenpapieren mee krijgt, maar een tijdelijk papiertje waar op staat can not be used for export and taking vehicle abroad dus... maar ja wij waren daar en de boot was geboekt, en papieren kunnen wel tot 3 maanden duren...

wij hebben het er ook op gewaagd, gingen 's ochtends vroeg op de boot en werden natuurlijk gecontroleerd, alles werd bekeken chassis nummer etc. godzijdank vroegen ze niet om de papieren want dan hadden we zonder auto naar huis kunnen rijden.

neem de tijd om alles goed uit te zoeken...

RE: Engelse mini

Niet onbelangrijk: Engeland heeft volgens hen zelf de meeste camera's ter wereld en je kenteken wordt onderweg gescand door politie camera's. Die controleren of je verzekerd bent, belasting betaald hebt en MOT hebt. Dit is geen land voor anarchisten en big brother is helaas compleet doorgeslagen hier. Maar dat is een heel ander onderwerp.

RE: Engelse mini

Als je tijdens het naar huis rijden in NL wordt aangehouden dan is dat geen overtreding die met een boete van een paar tientjes wordt afgedaan maar een ECONOMISCH DELICT (BPM-ontduiking). De gevolgen daarvan heb je echt geen zin in. Bovendien kunnen ze je dan daarbovenop ook nog eens direct boetes geven voor onverzekerd rondrijden, rijden zonder APK keuringsbewijs en dat soort fratsen. Dan wordt je Mini uit Engeland ineens wel heel erg duur.

RE: Engelse mini

Volgens mij is er ook nog zo iets als een eendagskenteken. Dan kan je op nederlandse platen naar huis rijden, weet niet de precieze details.
Maar tegenwoordig is het bon ton om een Elise uit engeland te halen en die mensen gaan vaak per trein/vliegtuig en rijden zelf naar huis.

RE: Engelse mini

Ik zie het al....

Toch niet zo makkelijk als ik dacht....

Ik ga alles even navragen bij ANWB en de RDW...

Bedankt voor alle reply's :)\\_