Engelse mini - papiergedoe

default

RE: Engelse mini - papiergedoe

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum dus sorry als ik met 'een domme vraag' zou afkomen.

Ik kan voor een prikje een engelse mini kopen, helaas, zonder papieren.

Het lijkt me een heel leuk projectje om op te knappen (is wat werk aan maar toch nog redelijke basis). Nu is het probleem natuurlijk die papieren die er niet bijzijn.

Ik vertrouw erop dat de wagen niet gestolen is (komt van bij garage hier in de buurt die hem weg doet omwille van plaatsgebrek). Heeft iemand (uit België) dit al moeten regelen, waar moet ik eerst gaan, zijn er grote kosten aan verbonden,... (tijd is niet echt een probleem, aangezien ie toch een eind de schuur ingaat om een make-over te krijgen).

Alvast bedankt voor jullie reacties !

RE: Engelse mini - papiergedoe

Stel deze vraag direct aan de RDW die kunnen je uitsluitsel geven.

Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig het kan zijn om een legale mini uit Engeland te importeren mét papieren.

Niet de auto kopen voordat de RDW je een manier kan aanbieden om het wel voor elkaar te krijgen... maar ik geef je weinig kans.

Succes!

Dennis

default

RE: Engelse mini - papiergedoe

Ik heb in België een gelijkaardig probleem gehad:

Een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest is niet te krijgen

De procedure van éénmalige keuring is duur en streng (je wagen wordt dan gekeurd als uniek exemplaar)

en andere mogelijkheid is exporteren, in het buitenland inschrijven, laten keuren en dan opnieuw importeren - dit gebeurt met de meeste kit-cars en is ook zeer duur

Na informeren bij verschillende garagisten kreeg ik overal de raad een wrak te kopen en dit te gebruiken om de auto zogenaamd om te catten (illegaal)

Uiteindelijk enkel de onderdelen gerecupereerd en een ander project gestart.


België is op dit vlak hopeloos

Ben

RE: Engelse mini - papiergedoe

A.J schreef:
Stel deze vraag direct aan de RDW die kunnen je uitsluitsel geven.



Het gaat hier om importeren in Belgie. Voor nederland staat hier al het een en ander: viewtopic.php?p=196120#p196120

default

RE: Engelse mini - papiergedoe

Hey,

Heb nog een mini staan met papieren, maar omkatten lijkt me uiterst gevaarlijk. Zeker als het om een rechts- en een links-gestuurde mini gaat.

Van ene mini (met papieren) is de neus helemaal kapot en chassis krom, beetje veel werk om die nog in orde te krijgen denk ik (frontale botsing, snifsnif).

Is er een 'goeie en legale oplossing' te vinden zonder de kapotte mini volledig terug her op te bouwen ?

Dankuwel !

RE: Engelse mini - papiergedoe

hey


ik heb ooit een mini ingevoerd uit nederland ( ik ben van belgie) en dit zou normaal gezien het zelfde zijn als van engeland naar belgie. Dit heeft wat tijd gekost je mini moet volledig gekeurd worden en dan kan je om een nieuw gelijkvormigheidsattest gaan in totaal was ik een kleine 200 euro kwijt. En nederland zit ook bij de europese unie dus zou dit ongeveer het zelfde moeten zijn

RE: Engelse mini - papiergedoe

Even er vanuit gaande dat het in Engeland ongeveer gaat zoals in Nederland... Is de Mini in Engeland opgegeven als gesloopt? Als hij wel ooit in Engeland ingeschreven is geweest zouden ze daar de gegevens nog moeten hebben en zou je die nog moeten kunnen opvragen... Maar aangezien je zelf uit België komt, zou ik de Mini (ondanks dat hij zo goedkoop is) niet kopen. Je krijgt er meer problemen mee dan je lief is.
Omkatten zou ik idd niet aan begin, ook dan kan je meer problemen mee krijgen dan dat een goedkope Mini waard is...

RE: Engelse mini - papiergedoe

Op het Onafhankelijk Mini Forum van België is er ook al één en ander over geschreven. Je moet je er wel even registreren om alles te kunnen lezen.