garantie

RE: garantie

Zo ik heb een probleem

ik heb 6 maanden geleden nieuwe remklauwen voor 7.5" schijven gekocht

daarvan is er 1 gebroken

ik heb net contact gehad met de leverancier mini shop x (om het zo maar even te noemen) en die zegt ik geef 1 maand garantie dus je hebt pech!

om het even los van de onbeschoftheid waar mee ik word behandeld te zien
mag dit wettelijk???

ik heb wel eens gehoord dat er bepaalde consument beschermings wetten zijn
en dat de garantie temaken heeft met de te verwachten levens duur van het object

is er iemand die hier iets meer over weet?

ik heb het gevoel dat ik toch even naar de rechts bijstand winkel ga maar ik wil het even hier proberen

RE: garantie

Heb je die klauwen rechtsreeks uit de UK laten komen, of heb je ze hier gekocht?

RE: garantie

ik heb ze bij een minishop in NL gekocht

RE: garantie

garantie is een moeilijk begrip, op alle levende dingen heb je een half jaar garantie, goudvis dood, gratis nieuw...

basis van garantie is of het product goed gemaakt is, oftewel wat is er aan de klauw kapot en wat is de oorzaak? verkeerde montage--> geen garantie. verkeerde bouten geleverd --> wel garantie

een ondernemer is vaak zelf degene die zijn buidel moet opentrekken als het om garantie staat, fabricanten doen vrij weinig voor de winkelier. vaak is dat een rede om niet echt coulant te zijn en de juiste garantie te geven.

probeer nogmaals eens contact te zoeken met het minicenter en zoek iemand hoog in rang...

succes

RE: garantie

Heb je een foto van die gebroken klauw, ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar. Als dit een productie fout is, zou je toch eigenlijk wel garantie moeten krijgen.

In ieder geval succes er mee!

RE: garantie

foto komt morgen waarschijnlijk

ik heb iig de rechts winkel bezocht en die konden me goed helpen

ze konden me vertellen dat winkel X garantie bepalingen moet hebben (omdat die niet te vinden waren) en dat die op te vragen zijn bij de KVK

dat 1 maand garantie op duurzame goederen waarschijnlijke in strijd is met de wet (dit gaan ze exact voor me uit zoeken)

zo kom ik dus weer een beetje beter beslagen op het ijs in het volgende gesprek.

RE: garantie

Dit verhaal lezende toch benieuwd hoe dat wettelijk nu zit en dit gevonden:

http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946E ... 3D7DA3.htm

Afgezien van het feit dat ik de behandeling van de leverancier niet correct vind, zit het probleem toch wettelijk gezien in die 6 maanden termijn.

Dennis

RE: garantie

Dit zelfde probleem heb ik ook met 1 van mijn velgen.
Na 3 weken zat er al corrosie onder de blanke lak en dat
terwijl ik er toen pas 2 ritten mee had gereden!
De bekenden weten dat mijn mini verder ALTIJD binnen
staat en met regen niet buiten komt..
Het betreft ook maar 1 velg (maandag ochtend productje)
en de corrosie zit over de hele velg! (dus geen stoeprand beschadiging oid)

In het begin was er wel sprake van een oplossing met het
desbetreffende bedrijfje.
Maar na een tijdje niets meer gehoord te hebben, bleek na
informeren dat de leverancier in engeland ernstig ziek was
geweest en blablabla, er zou zo snel mogelijk wat geregeld worden!
Ok, mijn goodwill getoont en nog maar eens een maandje
gewacht.
Email gestuurd, nog een email en nu krijg ik dus 0 reactie meer!! :(

Morgen zit ik bij de advocaat! Kijken wat de heren hier
aan kunnen doen, want ik pik het niet!!


(ps: PM voor bedrijfsnaam, ik behoed u graag voor deze oplichters!)

RE: garantie

Ik heb ervaring met advocaten en die zijn niet gratis :| of je moet een speciale regeling hebben :+) anders gaat het meer kosten dan een velg.

Dennis

RE: garantie

Een kennis.. en op basis van onvermogen!
Aangezien ik al een zaak heb lopen, kost deze maar de
helft van al eigelijk helemaal niets.. ;)

RE: garantie

tja als het echt 6 mnd is heb ik waarschijnlijk heel erg pech (zit er net over)
en hoe duur ik een klauw van 200E ook vind een paar uur advocaat kost meer

maar proberen ga ik het toch!

en anders is het een kwestie van pijn in de portemonee en andere behoeden voor bedrijf X en er nooit meer naar toe gaan

RE: garantie

nou nog geen nieuws over het garantie gebeuren

maar wel een nieuwe klauw!!!
ik moest gewoon weer rijden (volgende week race weekend)dus ik heb maar even diep in de buidel getast

bij een heel vriendelijk mini bedrijf, bedrijf Y maar heb ik gelukkig een enkele klauw kunnen kopen.
het was een rib uit m'n lijf zelfs met de korting!!

ja u hoort het goed ik heb korting gekregen na het zien van de klauw en het verhaal had deze man iet van dat kan je niet maken (als bedrijf dus)en besloot mij een mazzeltje te geven!!!

hoe het garantie geval dus afloopt de mini rijd weer
mocht ik ipv geld of ander onderdelen een niuwe klauw krijgen heb ik zelfs al iemand die die wel wil afnemen

de foto volgt nog

RE: garantie

Zo het gaat gelukkig allemaal veel sneller dan ik verwacht had
(mischien helpt rechtsbijstand dan toch ;) )

men heeft besloten m'n klauw te vervangen
nu is het nog even afwachten of ik ook cash of store credit kan krijgen

en dan is dit vervelende gedoe toch weer sneller achter me dan verwacht

RE: garantie

Toch wel benieuwd naar dat fotootje van de boosdoener :)

Dennis