Carbs en oliekoeler zijn geen enkel probleem. En de cilinderinhoud bepaald op zich niet de buitenafmetingen van het blok (alle A-series zijn in beginsel gelijk, qua buitenafmetingen), dus ook 1380 hoeft geen probleem te zijn.
Ik zou echter niet voor een gebruikte 1380 gaan (als je die al kan vinden). Het is geen standaard maat en is dus hoogstwaarschijnlijk bewust zover uitgeboord, en tussen toen en het moment dat het blok verkocht wordt behoorlijk op zijn staart getrapt. Wil je naar 1380, dan zou ik persoonlijk beginnen met een goed, nieuw opgebouwd ruilblok, of liever nog een revisie in eigen land.
Als je gaat overwegen om de nokkenas ook mee te gaan nemen dan kom je wel angstig dicht in de buurt van het opnieuw bouwen van een motor. Je zou dan ook kunnen overwegen om je huidige blok te laten reviseren. Als daar tenminste nog wat van te maken is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Geschikt blok zoeken: Hoe en wat
Ingediend door Balmoral op do, 22-05-2003 13:02
Mijn oude blok is nu denk ik echt overeleden. Nu dus op zoek naar een ander 1300 of misschien een 1380 blok? Past dat uberhaupt? En kan op elk blok eigenlijk een extra olie cooler? Met mijn wat sportieve rijgedrag was dat wel ideaal, en het staat erg mooi . Vragen vragen... Is het verder mogelijk om onderdelen van de oude motor zo maar op de volgende motor te zetten? Carbs moeten volgens mij met spruitstuk mee (nog steeds een noob op dit gebied, maar ik dacht dat dit wel klopte), en de nokken as, kan die ook mee? Oh man, waar ga ik aan beginnen