gewicht mini british open 1994 1.3 i.v.m. wegenbelasting

RE: gewicht mini british open 1994 1.3 i.v.m. wegenbelasting

Op het kenteken staat een ledig gewicht van 700 kg. voor de British open (1.3) uit 1994.
Dat brengt de wegenbelasting op 46 euro per kwartaal.
Maar wat is het werkelijke gewicht. Ik zie bij sommigen 1.3 minis uit 1994 een gewicht staan van 620 kg. Dat zou de wegenbelasting (Staffel gaat tot 650 kg)
naar 37,- per kwartaal brengen.

Wie kan mij het officiele gewicht vertellen ?

Alvast bedankt.

janneke

volgens mij wordt voor de belasting puur naar het gewicht wat op het kenteken staat gekeken, daar is weinig aan te veranderen volgens mij. nou is 20 euro per maand nog steeds niet heel veel.

Er wordt wel gekeken naar het gewicht van de mini en dat is iets waar je helaas niet veel aan kunt doen. Dit is zo bepaald bij de eerste keuring/toelating op de Nederlandse weg, van dat model. Het is daarnaast ook afhankelijk van de provincie waar je woont, hoe hoog de wegenbelasting is. De basis is hetzelfde, maar elke provincie heft nog eens opcenten.

Verplaatst uit mini chat

700 kg lijkt me wat veel, het enige wat anders is, is het dakje en dat weegt echt geen 80kg, ik kan het namelijk makkelijk tillen ;)

Je zou eens kunnen zoeken op foto's naar wat kentekens van andere british open's en daarvan de gegevens checken op de rdw website

Misschien ingevoerd? worden per land nogal verschillende manieren van gewicht bepalen gebruikt (halve/volle tank ed)

Ja, dat zou kunnen, toelating 26.9.1994 maar eerste afgifte kenteken 22.5.2001
Begin eigenlijk ook wel te vermoeden dat de hogere prijs het resultaat is van de provinciale opcenten (zuid-holland)

Mijn uit Duitsland afkomstige MPi woog volgens kenteken maar liefst 720kg.
Komt doordat in verschillende landen bij de eerste toelating verschillend wordt gemeten (wel/geen reservewiel, wel/geen opties meewegen, wel/geen brandstof in de tank, wel/geen fictief gewicht van de bestuurder meerekenen).

Ivo schreef:
wel/geen fictief gewicht van de bestuurder meerekenen).

Onze Mini weegt volgens het kenteken 970kg, want ze hebben 5 fictieve passagiers a 70kg meegerekend.... :+)

Toen we de Van invoerden werd hij ook gewogen, en moest minimaal een halve tank hebben, en verder helemaal leeg zijn. Dus ingevoerde auto's worden apart gewogen, het gewicht wordt niet zomaar overgenomen van de 'oude' kenteken papieren uit het buitenland. Tenminste, dat deden ze niet bij ons.

hou er rekening mee dat niet alleen het open dak gewicht toevoegd maar dat alle MINI's door alle extra toevoegingen zwaarder zijn geworden. Een Cooper van 1992 volgens kenteken 635kg, een 850 van 1971 slechts 604kg Er is veel meer isolatie in gemaakt, de stoelen zijn groter en zwaarder en er zit rembekrachtiging op met een stangenstelsel om maar wat voorbeelden te noemen.

*is blij met zijn oldtimer O:)

Maar als een origineel in NL geregistreerde British Open een lager gewicht op het kenteken heeft zou je misschien bezwaar kunnen aantekenen. 700kg zit wel degelijk in een hogere tariefsgroep en is dus in elke provincie duurder.

Vandaag contact gehad met de RDW. Zij stellen voor om de auto opnieuw te
laten wegen bij een keuringsstation. Daar ga ik volgende week even langs.

haal dan even meteen wat dingen er uit,
mss scheelt je dat wel een trap.
reservewiel kan er uit, radio en nog wel meer dingen.

G-force schreef:
haal dan even meteen wat dingen er uit,
mss scheelt je dat wel een trap.
reservewiel kan er uit, radio en nog wel meer dingen.

achterbank eruit
hemeltje eruit
dash eruit
radio en speakers eruit
lege tank (1 litertje er nog in)
koelvloeistof eruit (ja je kan wel ff rijden zonder)
bumpers eraf
je raam mechanismes wegen 15 kilo per stuk. wees crea.

eigenlijk de full race behandeling/dieet

Ik vind het maar vreemd,ik heb ook British Open uit 1994 is ook een duitse import ingevoerd in 2000 maar op mijn kenteken staat 620 kg.
Het is heel apart dat er met maten(kilo's) gemeten word.
Weet je zeker dat ze het hebben over een leeg gewicht ipv rijklaar gewicht.

Ramses

Ja, staat in het vakje ledig gewicht.
Zou je een scan van jou kentekenbewijs kunnen mailen ? Daar zou ik heel blij mee zijn, ben benieuwd wat ze daarvan zeggen

Mijn Mini staat op het moment niet thuis,ook heb de papieren niet thuis liggen dus dat gaat ook niet lukken,ook ben ik geen voorstander om een scan van mijn Minipapieren naar vreemden toe te sturen.
Misschien dat je via google wijzer kan worden.
Succes

Ramses

Kenteken is toch genoeg, kunnen ze de rest bij de RDW wel opzoeken...