als het echt een authi is zou dat duidelijk aan de identificatieplaatjes te zien zijn:
bijvoorbeeld
http://www.motorstown.com/images/authi-mini-1000-02.jpg
heb je de zoekfunctie hier op het forum al gebruikt?
foto's van wat je hebt helpen natuurlijk ook
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door robdb op wo, 13-03-2013 18:16
Zoals ook al in een ander topic aangegeven heb ik een Mini 1000 gekocht om te restaureren. Dit is volslagen nieuw voor mij, dus een leuke uitdaging.
Nu kom ik veel informatie tegen na het zoeken met chassisnummer, commissienummer en motornummer, maar had toch nog wat vragen:
VIN begint met XA2S1N, en eindigt op een Z. Bij productie in Longbridge zou dit een A zijn, staat een Z dan voor Pamplona? Iemand op het forum wees me er namelijk op dat het wellicht een Authi zou zijn, gezien de bruine kleur van het motorblok.
mijn motornummer begint met 99H414. het nummer staat ingeslagen direct op het onderblok in plaats van op een alu plaatje ofzo.
Ben benieuwd waar de Mini gemaakt is, want in mijn ogen kom ik verder niets op of aan de auto tegen wat op een Authi zou wijzen, al weet ik niet of de productie in '74 afweek van productie in UK.
Ook zijn alle onderdelen gewoon Smiths en Lucas, maar geen idee of deze ook op de Authi modellen gemonteerd zijn.
het is overigens een origineel nederlands geleverde Mini.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Rob