denk dat het Rover handboek afvalt, want je hebt het hier over een mini die nog van voor het Rover "tijdperk" is.
Frans
- Login of registreer om te reageren
denk dat het Rover handboek afvalt, want je hebt het hier over een mini die nog van voor het Rover "tijdperk" is.
Frans
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 07-09-2004 09:59
Aangezien er geen speciaal werkplaatsboek voor de Van is zul je het moeten doen met wat er wel is ...
Afhankelijk van wat je wilt gaan doen; restaureren - plaatwerk of algemeen sleutelwerk heb je de keus tussen de boeken die je zelf al aangaf, ik zou beginnen met die Haynes restauration manual (of de oudere editie van Lindsay Porter) .. dan kan je later altijd nog een Haynes owners workshop manual erbij kopen.
(uiteindelijk krijg je toch wel een plank vol...
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/boekenplank-sm.jpg )
succes,
Theo van den Bogaard
Voor de "kleine" klusjes is de workshop manual nou juist zo geschikt. Restoration manual is meer het gevorderde boek (overigens ook leuk om te lezen als je niet van plan bent om een Mini te restaureren, en er staan ook wel wat handigheidjes in voor als je "gewoon" aan je Mini sleutelt).
Zowel de workshop manual als de restoration manual worden uitgegeven door Haynes. De restoration manual is geschreven door Lindsey Porter, de auteur van de workshop manual weet ik zo niet.
Als je lid bent kun je alle informatie vinden in de boekenlijst.
Ik zou dus juist beginnen met de workshop manual, en de restoration manual er meer als extra later bijkopen, eventueel.
alvast bedankt!
Ik ben (nog) niet van plan om de Van volledig te gaan restaureren, maar het komt er wel van op korte termijn. Wil nu eerst nog wat 'oefenen' met klussen, zoals moter erin, eruit. Wat rubbers vervangen, filters, etc.
Het zal er dus wel van komen dat ik ook zo'n boekenplank als Theo ga krijgen.
PS ik ben geen lid van de minisevenclub en kan dus niet op de boekenlijst
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 07-09-2004 13:06
andere boekenlijst:
http://www.comp.glam.ac.uk/pages/staff/ ... s/minilib/
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Sickert op ma, 30-07-2007 16:29
[size=75:1zzmvalw][Topics samengevoegd - Crispy][/size:1zzmvalw]
Hallo
ik heb een Mini 1000
met een 1300 motor er in
nu heb ik verschillende boeken gevonden
http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Minirep.html
zie deze pagina
welke kan ik het best nemen?
Gr Sickert.
De blauwe:
[code:3k6fz9lj][b]Haynes Car Service and Repair Manuals[/b]
Mini ([b]1969-2001[/b])
Haynes werkplaatsboek voor de Mini Saloon, Estate, Van en Pick-up, incl. Cooper S Mk III, 1275 GT, 1.3i, Clubman en Cooper. Beschrijft ook de mechanische componenten van de Cabriolet (niet de carrosserie of de kap).
Benzinemotoren: A-Series - 0.9 (848 cc), 1.0 (998 cc), 1.1 (1098 cc) en 1.3 (1275 cc).
Bouwjaren: 1969-2001.[/code:3k6fz9lj]
Ingediend door Sickert op ma, 30-07-2007 16:43
Donkie schreef:
De blauwe:
[code:2btr3mce][b]Haynes Car Service and Repair Manuals[/b]
Mini ([b]1969-2001[/b])
Haynes werkplaatsboek voor de Mini Saloon, Estate, Van en Pick-up, incl. Cooper S Mk III, 1275 GT, 1.3i, Clubman en Cooper. Beschrijft ook de mechanische componenten van de Cabriolet (niet de carrosserie of de kap).
Benzinemotoren: A-Series - 0.9 (848 cc), 1.0 (998 cc), 1.1 (1098 cc) en 1.3 (1275 cc).
Bouwjaren: 1969-2001.[/code:2btr3mce]
danke
Ingediend door Mr. Lillywhite op ma, 30-07-2007 16:45
Je hebt PM...
Ingediend door Sickert op ma, 30-07-2007 16:55
Mr. Lillywhite schreef:
Je hebt PM...
ik zag het
bedankt
Ik heb je vraag aan een topic met een soortgelijke vraag gehangen, dan blijft de informatie een beetje bijelkaar.
(je had de zoekfunctie toch al wel gevonden? )
RE: Het beste werkplaatsboek voor een Van van 1980
Ingediend door Kampie op di, 07-09-2004 08:39
Hoi,
Er zijn zoveel verschillende repairmanuals dat ik niet precies weet welke het beste te kopen is voor mijn Vannetje van 1980
is dit de Haynes repair manual met isbn 1859609236 van John Mead, is dit de Haynes van Lindsey Porter, is dit het roverhandboek, kortom ik weet het niet.
Welke zal ik kopen?
grz en vast bedankt,
Niels