Is een type. Je heb Mini 1000, 1000HL en 1000HLE. Zullen er nog wel meer zijn. maar is gewoon een type.
Erik
- Login of registreer om te reageren
Is een type. Je heb Mini 1000, 1000HL en 1000HLE. Zullen er nog wel meer zijn. maar is gewoon een type.
Erik
Ja, de HLE heeft een hogere compressie, en zou daardoor zuiniger zijn.
volgens mij was het H(igh) L(uxe) E(conomy)
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/1000.htm
.. en de economy komt dan van het 2.95 diff.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Mini Mart op do, 13-11-2003 15:52
Hmmmm, ik weet niet of ik dat nu nog merk aan mijn HLE'tje uit '83 (even voor de zekerheid, HLE '83 heeft een geloode kop, toch?)
'83 heeft een geloode kop
yep, pas vanaf 1989 (99HExx en 12HExx) heb je standaard een ongelode kop.
groetjes,
Theo van den Bogaard
in april '82 kregen alle mini's de colinderkop van de metro hle. de auto's werden zuiniger en de letter E werd toegevoegd.
de HLE werd in engeland vervangen door de mayfair.
dit alles volgens Jan de Lange
[size=75:mwdvc346][Posts aan topic geplakt, quote toegevoegd - Eelke][/size:mwdvc346]
Geisink schreef:
Allereerst heb ik 1 vraag om te beginnen; Het is een HLE uit 83. Ik hoor veel benamingen voor mini's, heeft die van mij ook extra benamingen??
Hoi Rob,
leuk je op deze manier te ontmoeten!
Ook ik ben de trotse bezitter van een 1000 HLE uit '83, ik kan je beloven dat, mits je de roest een beetje binnen de perken kan houden (garage?), je veel plezier van je wagentje zal hebben. Motortje is practisch onverwoestbaar.
Over een benaming weet ik niets te vertellen.
gr. Eef
ik heb 2 HLE's uit 83. qua plaatwerk schijnen ze best goed te zijn, voor zover je het bij een mini daar over kan hebben. welkom trouwens hier op het forum.
Hallo Rob
Ik heb zelf mijn mini ook uit Almelo. En het is ook een mini 1000 HLE. Ik heb deze gekocht van Van Elst, hij was vroeger Austin dealer in Almelo.
Ik heb geen enkel idee waar de HLE voor staat....ik noem het High Luxury Executive Dit omdat dit type als extra half lederen bekleding had en getint glas.
Wat trouwens uniek is aan dit model is dat de ontsteking de 59d van lucas is....komt niet heel erg veel voor. Verder zijn de onderdelen hetzelfde. Ik heb namelijk een tijdje gezocht naar een elektronische ontsteking voor dit type en gevonden.
Verder heb ik al bijna alles vervangen en de mini een stuk betere wegligging gegeven. Ook het motortje heeft een stage 1 set, en binnenkort een stage 3 set.
Wat voor kleur heeft die van jou trouwens, ik heb namelijk een metallic grijze kleur en is van bouwjaar eind 1982 en op kenteken gezet in januari 1983.
Groet
Tom
Ingediend door Deimos000 op ma, 12-03-2007 19:55
Volgens mij staat HLE voor High Luxury Economy.. Maar pin me er niet op vast...
Verder ben ook ik in bezit van een Mini 1000 HLE uit 1983. Alleen zit er bij mij een 1.3 SPi Motor in uit 1991..
Die van mijn is blauw, met 2 witte stripings op de motorkap. Verder heeft deze een open dakje en idd een aparte ontsteking.
Dit probleem had ik al ondervonden toen ik er een ander blok in wilde zetten. Mijn versnellingsbak had het namelijk na 2 dagen al begeven.
Verder is de mini op en top, maar zal her en der kleine cosmetische beurtjes moeten hebben.
Leuk dat er ook iemand uit Almelo is en ook nog eens met dezelfde mini!!!.
Ik hoop binnenkort een ander 1000CC blok te mogen verwelkomen, maar dan wacht mij de klus deze ook nog even over te zetten.
heb ook een HLE uit 88. is een magic volgens mij. meer stanhdaard is ie niet te krijgen zit werkelijk niets in. toen ik hem kocht dan...en zuinig is ie zeker...rijd bijna 1 op 20...toen ik hem kocht dan..hoop hem volgende week klaar te hebben en dan zal hij wel wat meer gaan verbruiken...stage one kitje...bredere bandjes en ik aan het stuur ...dus de E is er denk ik afgevallen...
RE: HLE ?
Ingediend door ralphdebruijn op do, 13-11-2003 14:36
Ik heb net een mini gekocht en er staat in mijn kentekenbewijs HLE kan iemand mij vertellen wat dit inhoud?