Kensington

default

RE: Kensington

Hallo Forum

Ik ben in het bezit van een Mini Rover Kensington,kan iemand mij vertellen hoeveel kensington minis er in NL zijn en wat de waarde van dit model is.

Frank.

RE: Kensington

Dag Frank,
Een Kensington, dat moet er dus een uit de jaren 96 / 97 zijn. In die tijd was er een opleving in de geschiedenis van de Mini, in de zin dat er zich een nieuwe eigenaar had aangediend; BMW. In verband met hun toekomstplannen was het gewenst dat de mini nog vier jaar geproduceerd zou worden en -liefst- dat er een behoorlijke opleving zou ontstaan voor de geliefdheid van het merk onder het kopend publiek.
Een overzicht van de Mini voorraad in ons land dat ik een paar maanden geleden in handen kreeg geeft aan dat er nu nog 511 Mini's zijn die in de jaren 96 en 97 gefabriceerd zijn.
De Kensington was een uitvoering die bedoel was voor Japan, voor Italie en België, Nederland en Duitsland. Voor de Japanse markt waren er leren stoelen en airco. Voor de Europese markt was de uitvoering wat eenvoudiger. Bij ons kon je kiezen tussen Surf Blue, Nightfire Red en Britisch Racing Green. In die zelfde tijd waren er minstens nog een dozijn andere 'special' uitvoeringen te koop.

Een factor bij betrekkelijk jonge auto's is, dat je de volle houderschapsbelasting moet betalen.
Dat geldt voor auto's tot 1987.
Voor oudere wagens geldt een regel waarbij je een kwart belasting betaalt per jaar, waarbij je niet in december, januari en februari de weg op mag. Auto's die ouder zijn dan 40 jaar zijn belastingvrij.
Dit betekent natuurlijk dat iemand die een Mini wil hebben om 'af en toe' eens een ritje in te kunnen maken, voorkeur kunnen hebben voor een wagen van voor'87. Op de markt zul je dus wat stijvere vraagprijzen zien voor auto's van voor die datum.
Een jongere auto, ja, daar worden alle prijzen doorgevraagd en voor betaald. Het is maar hoe de staat van de auto is. En hoe hitsig de koper is.