Kenteken

RE: Kenteken

Hoi,

Nog een kleine twee maand en dan mag ik eindelijk na twee jaar restaureren 'slands wegen onveilig gaan maken met de mooiste Van van Nederland.....(ok - dat is persoonlijk natuurlijk).
Nou was mijn kenteken BV-30-XX, voor een Van uit '76. Een vriend van mij had al eens geopperd dat dat niet correspondeerde met het bouwjaar. Dus ik dacht van: dan zal ie wel ingevoerd zijn uit Engeland. Verder niet bij stilgestaan, want ik vond het kenteken best wel mooi. Nou had ik bij de aankoop wel wat andere papieren erbij gekregen (oa. ontvangstbevestiging, garantiecertificaat en een aankoopbewijs van een Van met een ander kenteken), maar daar heb ik eigenlijk nooit goed naar gekeken.
Maar nu het aankwam op bestellen van de platen, heb ik toch maar eens de RDW gebeld hoe het nou zat met de platen en of ik wel blauwe platen mocht gaan voeren. Al pratende vertelde de man van de RDW dat het zo zat met mijn auto: in 1987 is de eigenaar zijn kentekenbewijs kwijtgeraakt en toen was de regel zo dat je bij verlies een volledig nieuw kenteken kreeg.
Tegenwoordig is dat allemaal veranderd (gelukkig).
Maar toen vertelde de man mij dat ik tegenwoordig in zulkse gevallen ook het eerdere (originele) kenteken terug kan krijgen na overmaking van 37 Euri. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Over twee a drie week krijg ik dan de originele papieren weer terug en kan ik met een gerust hart blauwe platen gaan voeren!!!!! kewl.

Mijn Ventje wordt met de dag mooier.

Tot ziens!!

RE: Kenteken

ik heb ook wat raars met de mijne. De mijne is van september 1975, en in het boek van Ja nde Lange, "De Mini", staat dat een clubman pas vananf oktober 1975 werd geleverd met een 1100. Maar dit staat wel op mijn kentekenbewijs!?

RE: Kenteken

Dat klopt niet helemaal, na 1975 is de clubman alleen geleverd met 1100 motoren, daarvoor met 1000 en 1100. Mijn Clubman 1100 is van maart 1975. Dat boek van De Lange bevat zoveel informatie dat er natuurlijk best wel eens een foutje in kan staan.