vlassie schreef:
- Wat controleerd de RDW voor een kenteken?
- Typegoedkeuringsnummer voor op kenteken
Een invoerkeuring is niet meer dan het controleren of alle gegevens en papieren overeenkomen met het getoonde voertuig (ze kijken eventueel ook of het voertuig enigszins roadworthy is ). De RDW zal NL papieren aanmaken op basis van de Engelse papieren. Als daar iets niet op klopt (wat kan omdat men vroeger in Engeland allerlei rare fratsen kon uithalen), gebruik dan zoveel mogelijk andere documenten die je hebt (zoals het Heritage Certificaat) om ze op andere gedachten te brengen. De Belgische tenaamstelling zou ik niet laten zien (want dan denken ze misschien dat de auto niet van jou is), tenzij de auto eigenlijk vanuit Belgie en niet vanuit Engeland wordt ingevoerd (maar dan zou je Belgische paieren moeten hebben en in dit geval ook een gelijkvormigheidsattest).
Het chassis nummer zal in dit geval door de douane moeten worden ingeslagen (althans zo hoort het officieel). Daarvoor zul je wellicht een aparte afspraak moeten regelen!
Verder zal de RDW naar een officiele weging van de auto vragen (het gewicht dat op de NL papieren komt te staan). Afhankelijk of het RDW keuringsstation waar je gaat een weeginstallatie heeft kan dat tijdens de invoerkeuring anders moet je daar ook weer een aparte afspraak bij een gecertificeerd bedrijf met een weeginstallatie maken.
vlassie":z5hjju8o]eerste te naam stelling (1969 ) (kan ik om het kenteken 1965 krijgen?), etc.[/quote:z5hjju8o]
Datum van eerste toelating zal zijn 1969 - op basis van de Engelse papieren. Dit kun je niet laten aanpassen in 1965 voor zover ik weet. Verder komt er de RDW keurigsdatum als datum van toelating in NL.
- Login of registreer om te reageren
RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)
Ingediend door vlassie op do, 13-03-2008 14:28
Hopenlijk ga ik dit jaar (streven is IMM) een kenteken aanvragen bij de RDW! Hiervoor wil ik weten wat ze bij de RDW allemaal willen weten!
Ik heb al meerdere topic's gelezen en kwam het typegoedkeuringsnummer al tegen. Dat ze bij de RDW niet weten welk model het is en dat ze er dan 'maar' een 1000E van maken ofzo. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!
Ook heb ik gelezen dat als je hem importeerd op het kenteken het te trekken gewicht op 0 kg komt te staan. Hoe kan ik hier wat anders van (laten) maken (dit ivm dat ik in de toekomst misschien wel met aanhangertje op vakantie wil ) Heb wel een boekwerk waar die gegevens in staan maar is dit genoeg?
Verder moet het chassis nummer er nog in, iemand een idee waar deze hoort in een moke? Anders gaat hij 'gewoon' op de bodemplaat.
Overzichtelijk:
- Wat controleerd de RDW voor een kenteken?
- Typegoedkeuringsnummer voor op kenteken
- Wat te doen voor te trekken gewicht?
- Plek van het chassis nummer
Ik heb het originele kenteken bewijs(?) uit Engeland (V5) incl. 2 Engelse APK formulieren, een Belgische tenaam stelling en een Heritage Certificaat. Waar overal het chassis nummer op staat, eerste te naam stelling (1969 ) (kan ik om het kenteken 1965 krijgen?), etc.
Het betreft een Austin Moke uit 1965.