Mijn vader heeft iets soortgelijks gehad geloof ik. Stuur me morgen een persoonlijk bericht of iets dergelijks. Ik heb op dit moment namelijk geen zin om m wakker te maken.
- Login of registreer om te reageren
Mijn vader heeft iets soortgelijks gehad geloof ik. Stuur me morgen een persoonlijk bericht of iets dergelijks. Ik heb op dit moment namelijk geen zin om m wakker te maken.
Lees even hieronder wat je moet doen. Dit heeft te maken met het verhogen van de pakkans van voertuigen zonder APK, die was relatief laag en is of wordt nu 100%.
link
Paulus schreef:
link
dwz als de auto's nog op je naam staan je de bekeuringen gewoon moet betalen en moet aantonen dat de auto's geschorst of geheel gedemonteerd zijn????
Van verkoop is geen sprake want je hebt de papieren nog. Zal voor sommige een verrassing zijn als ze na meer dan 10 jaar een bekeuring krijgen van een auto die al lang niet meer bestaat.
Is de auto in uw bezit geweest, maar heeft u deze bijvoorbeeld verkocht, geëxporteerd of laten slopen? Mocht u het vrijwaringsbewijs nog hebben, dan willen we daar graag een kopie van ontvangen. Heeft u deze niet meer (wat in bepaalde gevallen begrijpelijk is), dan verzoekt de RDW u om een schriftelijke verklaring op te sturen.
Zoals ik het lees staat er dat je een schriftelijke verklaring moet opsturen. Daarmee mag je dus kennelijk "aantonen" dat deze auto niet meer bestaat. Wel vreemd dat je kennelijk geen APK herinneringsbrieven hebt gehad, maar nu wel een bekeuring...
Ingediend door TopQ1967 op vr, 28-12-2007 09:00
13 jaar niets gehoord! Nu ineens een boete van meer dan 300 euro! voor mijn minimarcos!
Q.
Ik ben ook benieuwd hoe het met cross autos gaat
want als van de auto het kenteken niet is ingeleverd dan krijg je dus ook zo'n brief of bekeuring en te maken met niet gekeurd
natuurlijk voor een weekendje kan dat wel even, maar de cross & racewagens die niet op openbare weg meer komen?
Krijg je dan ook een vrijwaringsbewijs als je alleen de papierenb inleverd.
Ik begrijp dat veel mensen nu een prbleem hebben.
Of de problemen stapelen zich op en de RDW heeft een probleem in het nieuwe jaar. Fat worden veel brieven die ze moeten beantwoorden.
Mijn vader heeft soortgelijke situaties gehad met zijn oldtimers, dus ik heb hem je vraag voorgelegd.
Sindskort (vanaf ongeveer 1 jan 2007) gaan er van de RDW 100% controles uit. Vroeger ging dit steeksproefsgewijs en kon je lange tijd aan de aandacht van de RDW ontglippen. Vandaar dat je nu opeens wel 'gepakt' wordt. En je een boete krijgt. Ik neem aan dat je geen wegenbesting/verzekering/APK voor deze MiniMarcos betaalt op dit moment.
Mocht je de MiniMarcos nog willen restaureren moet je hem eerst opschorten bij de RDW. Dan heb je geen verzekeringsplicht en betaal je geen wegenbelasting. De auto mag dan uiteraard niet meer op de openbare weg gebruikt worden. Ook moet je kunnen aantonen dat de auto opgeslagen is op eigen terrein en niet op de openbare weg/parkeervakken.
Cross auto,s zet je gewoon op export.
Dan lever je de papieren+ kenteken platen in.
Hiervoor terug krijg je een soort van vrijwaring.
Dit kun je doen bij de douane op het station of bij de rdw.
Je kan ook schriftelijk een verzoek tot sloop doen.
Alleen mogelijk bij auto,s ouder dan 15 jaar.
Groetjes Jeroen
Sjoerd24 schreef:
Ook moet je kunnen aantonen dat de auto opgeslagen is op eigen terrein en niet op de openbare weg/parkeervakken.
Daar werd bij mijn Mini schorsen niet om gevraagd en hoef je bij mij weten ook niet aan te kunnen tonen.
Ik twijfelde er ook aan maar dit is slechts wat mijn vader zei. Bij hem heeft blijkbaar iemand ernaar gevraagd, om hem er attent op te maken dat hij niet op de openbare weg mag worden gestald.
Mja, wat heet aantonen. Als ik zeg: hij staat in mijn garage, dan komt er heus niet iemand controleren, dus idnerdaad...
De belastingdienst heeft in het verleden wel eens gevraagd naar de lokatie waar je je auto hebt staan tijdens het schorsen. De RDW zal daar niet naar vragen. Is in principe je eigen verantwoordelijkheid.
Mini-Power dank voor je reactie
ook nog een oplossing voor die gene die meerdere wagens bezit:
Ik ken ook iemand die samen met zijn broer nogal wat minis had en dat schorsen en apk's of verzekering nog al prijzig werd, ze hebben zich toen ingeschreven bij KVK als bedrijf zijnde en dat de minis toen onder handelvoorraad vielen
hoe was de reclame ook al weer...
[i:50nqmc8l]weet je wat jij moet doen? [/i:50nqmc8l]
Ingediend door geertmk3 op za, 12-01-2008 14:21
Even inhaken, op het verhaal van openbare weg en/ of openbare parkeerplekken.
Mijn broer is automonteur en had vroeger wel eens een auto voor de handel,zo heeft hij een keer 2 VW Golf type 1 gehad, de ene als donor voor de ander.
Gezien een beperkte ruimt voorhanden destijds, konden we 1 auto op onze eigen oprit kwijt ( lees eigen grond), en de ander moest op een voor ons toegewezen parkeerplaats staan op ons woonpleintje.
mijn ouders schrokken aardig toen er ineens 2 agenten aanbelden, met het vriendelijke verzoek om de auto op de toegewezen parkeerplaats te verwijderen( de donor).
Er werd ook gezegd dat ze hiervoor 1 dag kregen, en inderdaad de dag daarop kwamen ze nog een keer controleren.gelukkig was toen de auto naar een bevriende garagehouder gebracht.
Iets wijzer geworden van dit alles, heb ik besloten een garagebox te huren, en als de carrosserie bij mij thuis voor de deur staat, gaat er een grote buitenhoes omheen die alles bedekt, dan mag het ineens wel.
Doe er je voordeel mee.
RE: Kenteken niet in het active systeem RDW
Ingediend door TopQ1967 op do, 27-12-2007 00:13
Hoi
Ik heb een aantal auto's waarvan ik dacht dat deze niet meer in het active systeem van de RDW stonden. De auto's zijn al meer dan 13 jaar van de weg af. De RDW bwgint me nu sinds een maand lastig te vallen met vragen (en alvast boetes) over deze auto's.
Ik kan me herinneren dat dat ten tijde van de invoer van het huidige houderschaps systeem auto's die langer dan een bepaalde tijd niet actief waren automatisch in het niet active systeem kwamen. Ik kan hier echter niets meer van terug vinden. Wie weet hier meer over?