Kopen mini 1991 doen of niet

RE: Kopen mini 1991 doen of niet

Ik weet een mini rover cooper te staan uit september 1991 met 81000 kilometer op en hij is puntgaaf.
deze staat niet op marktplaats of ergens anders op internet.
nu heb ik wat research gedaan wat de voordelen zijn van een carberteur tegen over een spi, daar zit dus weinig verschil tussen. zit een zonnedakje in en apk zit erop. rood van kleur.
deze persoon vraagt er 3200,- euro voor. vindt ik best veel voor een mini uit 1991. maar het is natuurlijk een cooper dus dat zal wel de prijs omhoogdrukken. Ik wil nu niet weer iets te enthousiast een mini kopen met het gevolg dat ik er meer problemen mee heb vooral de kosten de pan uit rijzen.

Nu is het de vraag of ik hier goed aan doe voor die prijs. mischien nog wat afdingen.
wel vanuit gegaan dat de mini puntgaaf.

ik hoop snel iets te horen

groetjes joeri

[list=1:2dd0m56u]
[*:2dd0m56u] Als je onze mening wil horen dan zou een (paar) foto('s) handig zijn![/*:m:2dd0m56u]
[*:2dd0m56u] De vraag is wat JIJ hem waard vind en er voor wil geven.[/*:m:2dd0m56u]
[*:2dd0m56u] Waaruit baseer je dat het een 'goede' zou zijn?
Mooi in de lak wil niet alles zeggen..
Bodemhoeken, dorpels, achter subframe, a-panelen,
onderkant deuren, bovenkant dorpels (onder het deur-
rubber) en vooral de paravan allemaal gechecked?
Bouwjaar 91 t/m 93 zijn een van de erg roestgevoelige
bouwjaren![/*:m:2dd0m56u][/list:o:2dd0m56u]

Succes met de evt aankoop!

(list roeleerd :P)

hij is puntgaaf

Ja, daar schijnen er een hoop van te zijn in Nederland, als je de advertenties mag geloven. Helaas is de praktijk vaak anders....

ik heb hem heel goed bekeken. hij heeft 6 jaar stil gestaan onder een deken. ik heb zelf nog 3 mini's thuis dus ik weet nu wel precies waar ik moet kijken.
absoluut nergens roest. maar ik ga er altijd wel vanuitdat er wel iets is aan een mini niet alle roest kun je ontdekken anders zou ik de mini bij de verkoper helemaal moeten strippen.
hij is verder helemaal orgineel cooper eerste eigenaar. alle papieren zijn aanwezig zit een orgineel dakraampje in (zover dat ik het weet dat het orgineel is zou niet weten waar aan ik dat kan zien)motorisch is ie ook goed onderhouden. hoewel er toch een paar kleine dingen vervangen moeten worden.

maar ja 3200 euries is best veel voor een auto uit 1991. hoewel ze altijd voor een mini de hoofdprijs vragen voor een auto waarvan je nooit weet of ie helemaal goed is. het zal het wel waard zijn denk ik.

maar ik heb begrepen dat de waarde niet altijd ligt aan de leeftijd maar in de staat waarin ie verkeerd.

ik ga vanmiddag weer kijken mischien dat je mij nog wat extra tips kunt geven waarnnaar ik moet kijken di enog niet in de aankoop tips staan van de club.

Ik heb ook een cooper uit 91,
absoluut nergens roest

over 3200 euro zou ik niet meer na hoeven te denken voor een "puntgave" cooper uit '91

weet je trouwens wel zeker of het een cooper is, je zal niet de eerste zijn die een "lookalike" koopt terwijl je er echt van overtuigd bent dat het een echte is.

tip:
een snelle check of het een 1300 is, kan je zien aan de metalen doorvoer vanaf de cilinderkop naar je radiateur (weet niet meer hoe dat heet) recht naar voren wijst, wijst deze schuin naar de radiateur, dan is het een 1000tje.

een motorswap is namelijk in een middag gedaan, let daar dus op.

veel succes met de koop

ik heb even goed gekekn naar de cooper.

alleen een de bestuurder deur begint van ondere te roesten. en een stukje roest in 1 strip die de lastnaden bedekken aan de achterkant.
verder ware alle kritieke punten niet geroest.
alle onderdelen zaten er orgineel op. en heeft rembekrachteging en de motor was voorzien van een andere orginele cooper lucht toevoer. en de carberateur was anders dan mijn 1000tje. verder staat er op de papieren dat het een cooper is.
dus dit is nu alles wat ik weet over de desbetreffende auto