Ik rij waarschijnlijk net zoals jij, zigzaggend over de weg heen.
Gelukkig zijn ze nu het laatste stuk van de ring A-10 aan het asfalteren, hoef je niet meer over de vluchtstrook om je onderstel te bewaren.
- Login of registreer om te reageren
Ik rij waarschijnlijk net zoals jij, zigzaggend over de weg heen.
Gelukkig zijn ze nu het laatste stuk van de ring A-10 aan het asfalteren, hoef je niet meer over de vluchtstrook om je onderstel te bewaren.
Veel ligt waarschijnlijk aan de kleine bandenmaat van Mini's in het algemeen, je pakt bijna elke oneffenheid en door het lichte gewicht van een Mini springt dat regelmatig aardig! Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar als ik in west NL over de snelweg rijd heb ik nogal eens dat men lacht om het feit dat je steeds op en neer wipt in je stoel op die wegen die in veenrijke gebieden zijn aangelegd. Idd, om kuiltjes heen sturen als het even kan en op de snelweg wat minder hard scheuren!
Ja inderdaad dat hobbelen ken ik maar al te goed, alleen heb nog niet het idee gehad dat iemand erom lacht.
Pablo
Toen mijn zus nog in deze Mini reed, had ze het op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam vaak. Hobbelend in de file toe-/uitgelachen door vrachtwagenchauffeurs :)" title="Evil" />
Ik ken het ook maar al te goed dat stuk van je zus. Elke dag van Utrecht naar Schiphol op en neer gereden tot voor kort. En zeiken dat je moet als je bent aangkomen op je bestemming... aaaargh!!!
Maar die vrachtwagenchaufs lachen niet lang hoor als ze je overal tussendoor ziet schieten met een behoorlijke rotvaart tov de rest. File, welke file? Laat maar dan maar hobbelen, dat ik dan 3 meter boven de grond zitten te grijnzen in mijn luchtgeveerde stoel terwijl ik stil sta. HA
Heb weleens meegemaakt dat jongeren met net iets meer snelheid inhaalden en mijn gewip in die Mini nadeden, lachen joh! ... en ik hun uitlachen dat ze in een verrotte, lelijke, aftandse niet-Mini zijnd ding op vier wielen rondereden...maar dat hoeven zij dan weer niet te weten
Geef toe het is wel lachen om zo'n actie uit te halen. Zo heb ik ooit ook een bromfietser ingehaald die helemaal plat op zijn tank lag en net 60 haalde (zo'n MB freako, je kent ze wel). Ik dus met mijn ZXR750 ook helemaal op de tank liggen en dan in zijn 1 kruipend hem inhalen met een 61 km/h. Eerst voelde hij zich erg bescheten maar toen schoot hij toch in de lach. Is toch geinig joh.
Het hobbelen komt denk ik ook voornamelijk door de korte wiel basis en de stuge veren.
Mij maakt het me niet uit dat hobbelen. Wel eve uit kijken voor de grote en diepe anders zit je tegen het dak aan geplakt. Maar goed dat hoort er bij, anders had je maar geen mini moeten nemen. :)" title="Evil" />
ze hadden ook de wegen wat beter kunnen maken
sommige kuilen zijn niet eens haalbaar voor een 4x4
laat staan een mini
maar voor derest lach je eigen dood met een mini
SUPER
woon je in rotterdam of directe omgeving? dan kun je op de rijksweg A16 richting terbregseplein tussen de afritten "rotterdam centrum" en "kralingen" heerlijk vliegen met je mini
neem dan vooral de uitvoegstrook onmiddelijk waar die begint (c.q. waar het verkeer vanuit capelle / rotterdam de rijksweg op komt).
op dit punt zitten 2 onevenheden in de weg waarbij je bij een vaart van 120kmu zekers gaat vliegen
tip: ga vooral plat op je stuur liggen, (1) dat is leuk om te zien hoe anderen je debiel aanstaren en (2) je voorkomt hoofdletsel als je loskomt van de grond.
veel vliegplezier
~jw~
[Edit: complete quote van Minikoektrommel's post weggehaald - Eelke]
idd daar is de weg echt zo slecht
dat je met 4 wielen los komt
ook een leuk stukje weg richting hoek van holland net iets voor maassluis
dat zijn net golven echt super
je word er alleen een beetje misselijk van
Je hebt ook dat stuk als je vanuit Gouda richting Rotterdam rijdt. Ook 2 3 kuilen achter elkaar!!!
Misschien moeten we maar een bestand gaan houden van mini-onvriendelijke-wegen
dan kunnen ze heel nederland opnieuw asfalteren
ward word het dan mooi rijden in NL
Ik heb een mini met kuipstoelen en 4 puntsgordel. Ik moet zeggen als je de gordel goed over je schouders aantrekt het dak niet in de buurt komt. Maar de klap blijft wel hetzelfde als je over een hobbel rijdt.
Tip: als je met Mini op vakantie gaat niet te lange etappes tijden, anders kom je na de vakantie nog vermoeider terug dan je vertrokken was en een kleine hernia met een beetje pech.
Gewoon goed aan de versnaperingen gaan zitten, merk je daar helemaal niks meer van.
misschien die stoelen monteren wat ze in vrachtwagens hebben weetjewel , met de viering op de stoel zelf ... zou dit mogelijk zijn ?misschien moet je dan een gat in de dak dan snijden ??!?!?
Nier Gordel om zoals op de Motor, extra kussen mee, tadaaaa :)" title="Evil" />
grtz
Greasy23,
Mogelijk zijn, maar natuurlijk.
Gewoon een schuifdak er in, het is luchtvering dat die stoelen hebben.
Zit wel lekker hoor.
Wel je hoofd een beetje naar rechts houden, anders kalp je steeds tegen de dakdorpel ...of krijg je dan weer zo'n zijwaarts whip-lash effect?
ik zou het echt willen proberen !!
maar wat is de kleinste luchtvering-stoel van tegenwordig ??
ik woord ook gek van die huis naar werk route van mij, tussen waterlooplein en het amstel station is het echt niet leuk meer, volgens mij de slechtste wegdek van amsterdam...staat zelfs borden langs de weg dat 30km een "veilig snelheid" is ! (misschien door een mini rijder geplaatst ???)
Gaat zeer waarschijnlijk niet het gewenste effect opleveren aangezien luchtgeveerde stoelen gemaakt zijn voor lange en zware voertuigen die de bestuurder omhoog willen wippen wanneer ze door grote lange diepen kuilen rijden. Door het grote gewicht en de lange wielbasis van een dergelijke auto is de terugslag bij dergelijke lange kuilen erg hoog wat dan wordt opgevangen door de luchtvering in de stoel. Die stoelen doen niks bij kleine kuiltjes en korte heftige bewegingen zoals in een Mini standaard zijn.
Het is te vergelijken met je schokbrekers en je schokdempers van je auto. Zo'n stoel bevat extra schokdempers itt de normale stoel die alleen schokbrekers (de veren in een stoel) heeft. Dempers zonder lange stootbewegingen doen niks.
Of een Bigfoot Mini. Heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Zou best wel eens gaaf kunnen zijn van die dikke injecteermachine-banden onder een mini.
Wow, nieuwe tend gezet misschien!?
Schamp schreef:
Het is te vergelijken met je schokbrekers en je schokdempers van je auto.
Is dit een mechanishc onderlegd persoon aan het woord? Tot nu toe dacht ik altijd dat schokbrekers en schokdempers een en hetzelfde waren.
Eelke schreef:
Schamp":1s175dk9]Het is te vergelijken met je schokbrekers en je schokdempers van je auto.
Is dit een mechanishc onderlegd persoon aan het woord? Tot nu toe dacht ik altijd dat schokbrekers en schokdempers een en hetzelfde waren.[/quote:1s175dk9]
Nee Eelke technisch gezien zijn schokbrekers en schokdempers niet hetzelfde. Een schokbreker is bijvoorbeeld een veer, deze vangt de schok op, maar absorbeert hem niet want de m*g*h komt weer net zo hard terug in 1/2m*v[size=59:1s175dk9]2[/size:1s175dk9] Potentiele energie wordt Kinetische energie door de 2-de wet van Newton "actie is -reactie". Een demper daarentegen neemt wel energie op, vaak in de vorm van warmte, dit komt door de olie die door een klein gat loopt frictieveroorzaakt. Misschien kun je het probleem van de Citroen ZX's tijdens een Paris-Dakar race nog herinneren. Deze moesten zoveel energie door de schokken opnemen dat de dempers zo heet werden dat ze explodeerden en in de brand vlogen.
Bij de Kwitfit, noemen ze alles wat tussen je wiel en de bovenkant van je motorkap zit een demper, breker, veer, stalen ding, koni of monroeer, maar ja die mannen hebben er dan ook totaal geen verstand van.
De theorie is even heel kort door de bocht hoor, er komt nog veel meer bij kijken maar dat is wel de basis (zoals ik hem geleerd heb dan weltevertsaan)
Ik dacht al dat je er meer verstand van hebt. Heb de term "schokbreker" altijd al een beetje vreemd gevonden voor een demper. Klopt dus ook wel.
Het klinkt misschien een beetje belachelijk, maar ben toch van plan om een luchtgedemte mini stoel te maken.
Eerste idéé is vooraan de stoel scharnierend te maken, achteraan een luchtbalg te instaleren. Deze kan je naargelang je gewicht meer of minder vullen met lucht.
Zou toch een verbetering moeten zijn.
Reactie's ??
Je hebt zoals eerder gezegd een langere veerweg nodig (en een zachtere vering). Dus als je luchtvering onder je stoel zet heb je een langere veerweg en je zal ook zachter zitten naar mijn mening. Gewoon proberen zou ik zeggen
Ik heb dagelijks een bijna 4 wielen in de lucht ervaring op de volgende locatie: A27 Utrecht richting het zuiden, als je vanaf de A28 de A27 op komt. In een gewone personenauto merk je er niet zoveel van, maar met de Mini kom je dus los uit de stoel als je daar met een gangetje of 100 overheen knalt . Geen idee hoe het er van achter uit moet zien, maar 4 wielen in de lucht moet denk ik wel te halen zijn :)" title="Evil" /> . Op de linkerrijstrook is de "bump" iets minder radicaal, dus zit ik vaak even links, om vervolgens weer netjes rechts aan te sluiten.
Ik ga dit combineren met een stel cobra kuipstoelen.
Ik wil mijn Mini "van" ombouwen om "langere" rally-toertochten mee te kunnen maken.
Ik zal proberen om wat foto's te posten van het project
Nieuws: de "bump" op de A27 (bij hectometerpaal 78,0) is gemaakt.
RE: kuilen in de weg
Ingediend door Pablo op vr, 01-08-2003 21:57
Hallo,
hebben jullie dat nou ook, als je op de snelweg rijdt en een flinke kuil tegenkomt; dat je dan even vreest voor je leven. Mijn mini (cooper 91') staat aan de voorkant een stuk lager en als je hem aan de voorkant(met de handen op de motorkap) in probeert te drukken dan gaat dat maar een klein stukje. Ik weet wel dat de nylon cups in de schokbrekers nog wel eens kunnen verslijten, maar hoe weet ik wanneer dat echt moet gebeuren.
Of komt dit jullie allemaal bekend voor en moet ik er maar mee leren leven?
groeten,
Pablo