Denk dat het beste een schadeherstel bedrijf is en als je er nou ook nog 1 vind die Engelse auto's restaureerd, weet je (bijna) zeker dat het goed komt..
- Login of registreer om te reageren
Denk dat het beste een schadeherstel bedrijf is en als je er nou ook nog 1 vind die Engelse auto's restaureerd, weet je (bijna) zeker dat het goed komt..
Voor een goede lasser is de klus binnen 4/5 uurtjes gedaan.
maarja het zou kunnen als ze de oude er onderweg halen en de nieuwe onderdelen er zo met kit op plakken maar ik denk dat je er toch zeker nog wel een uurtje of 10 bij mag tellen wil het ook een beetje netjes hebben anders heb je de kans het morgen gelijk weer te moeten doen.
groetjes hilbert
Ik zou het bij een restauratiebedrijf laten doen... Soms doen die ook schadegevallen voor jongere auto's. Die hebben wat meer ervaringen, en kunnen het plaatwerk goed behandelen.
dan zou ik em wel van te voren zo voorbereiden dat het enigste wat nog gedaan moet worden lassen is.
zoals het netjes en vooral ruim uitslijpen van de verotte delen, en schuren erom heen zodat de las goed pakt, zelf al alle plaatjes op maat knippen zodat deze er netjes in vallen.
scheelt weer een hoop uren en dus geld...
mvg robert
Het leuke is dus dat ik de banaan er nog niet eens fatsoenlijk af krijg, de puntlasjes zijn ongeveer onvindbaar door de roest. Bovendien kunnen ze dan zien hoe het plaatwerk vast zit. Ik geef van tevoren aan welke delen vervangen moeten worden, ik weet dat er hier en daar nog wel wat roest zit maar het is opknappen en niet restaureren. Restauratie komt pas over een jaar of 2 (geld en ruimte is even het probleem).
@riley elf, plus 10 uur volgens jou? vind ik erg lang, 14/15 uur over een paar stukjes plaatwerk. Als ik die tijd had en de ruimte en het materiaal lukt het mij zelfs nog sneller. Let op het gaat alleen om wegslijpen en de platen erin lassen. Afwerken doe ik zelf.
Ja Precies Riley elf, Beestje is nog niet zo rot hoor!
(alleen dat van die banaan wist ik niet trouwens).
Waar blijven me bumpers trouwens, Beumert?
Greetz, Erwin-beestje
[off topic] die kom ik zo snel mogelijk een keer brengen, je kan ook zelf halen en ff rek.nr sturen [/off topic]
Maar ik ga morgen diverse bedrijven afbellen en beestje ook laten lassen. wil m echt zo snel mogelijk door de keuring hebben...
Inmiddels ben ik de wanhoop nabij. Zelf zie ik het laswerk niet zitten en het autoschadebedrijf rekent 50euro per uur (wat ik wel verwacht had) maar zeggen door de telefoon dat het veeeeeel meer uren gaan worden, zelf heb ik daar ook niet echt controle over.
Via het gevraagd gedeelte heeft ook nog niemand gereageerd die me zou willen komen helpen en dus begin ik steeds minder in het project te zien.
Wie zou me uit de nood kunnen helpen, ik ben niet te beroerd om te betalen. Helpen doe ik ook zoveel als mogelijk!
Schadeherstelbedrijf lijkt me niet zo'n goed idee (=meestal duur). Vragen om hulp is dit topic ook niet echt on topic. Wie weet kan een van de mini garages je wel helpen?
RE: Lasbedrijf of schadeherstel?
Ingediend door Beumert op di, 19-07-2005 22:21
Omdat ik het zelf niet meer zie zitten heb ik de knoop maar doorgehakt, ik ga mijn mini LATEN lassen. De te lassen panelen laat ik erop zitten zodat ze kunnen zien hoe het erop moet.
Het gaat om de banaan, 2 buitendorpels, stukje bodemplaat, stukje spatbord (net boven het stukje te vervangen bodemplaat), frontpaneel en een aantal kleine gaatjes.
Ik breng hem weg en geef aan dat ik de slechte stukken eruit wil en vervangen wil hebben en dat ik het zelf wel netjes bijslijp. De panelen neem ik er mee naar toe.
Voor een goede lasser is de klus binnen 4/5 uurtjes gedaan. De kosten zullen niet extreem veel hoger zijn dan wanneer ik een lasapparaat zou huren en een tijd loop te prutsen.
[i:2z5xkike]Wat ik me nu afvraag, waar zou ik hem het beste heen kunnen brengen? Een lasbedrijf of een schadeherstelbedrijf? Of weten jullie een betere oplossing.[/i:2z5xkike]