Lassen bij bedrijf?

RE: Lassen bij bedrijf?

Hallo allemaal,

Ben op dit moment druk bezig met het zoeken naar een leuke eerste Mini.
Budget is niet extreem hoog maar ook niet te laag. Zo tussen de 2 en 3,5 duizend euro. Volgens mij moet daar wel wat leuks voor te vinden zijn?

Nu heb ik een vraagje. Heb een leuke (en misschien goede) gezien maar die heeft nieuwe dorpels nodig. Nou ben ik wel technisch dus het verdere sleutelen lukt wel maar lassen kan ik niet en ook zo niemand in m'n kenniskring die dat wel kan.. Is het een optie om dit uit te besteden bij een bedrijf of zijn de meeste garages hier niet "kundig" genoeg voor?

Het gaat overigens om de volgende: Mini

Is dit wat of zien jullie hier gelijk al meer gebreken?

RE: Lassen bij bedrijf?

Ga je alleen op de tekst af of heb je de Mini al zelf gezien.
Als de dorpels rot zijn dat het APK afkeur geeft zal er wel meer roest zitten vrees ik. Onderzijde van de deuren is bijvoorbeeld vrijwel nooit roestloos. De hoeken onder de spatborden en een deel van de bodem links en rechts voor zullen dan ook wel rot zijn. Kijk ook direct achter bij de banaan onder de bumper en aan de voorzijde bumper en langs de koplampen. Kofferbak binnenzijde links en rechts ook zo'n plek. Subframe achter is ook vaak slechter dan verwacht. Roest is net als een ijsberg je ziet maar 10% aan de buitenzijde. Voor je het weet zit je in een compleet project.
Maar goed het kan natuurlijk ook meevallen, hoewel roest bij een Mini valt bijna nooit mee. 8)

Mijn advies ga er eens een paar uitgebreid bekijken voor je er een koopt.

Succes

RE: Lassen bij bedrijf?

Helemaal dito.

Dit bewuste autootje mag dan wel een "coopertje" zijn (in naam dan, niet in prestaties..), de prijs vind ik persoonlijk te hoog voor een auto met zoveel laswerk.
Zoals door Ton al wordt aangegeven is dat wat je ziet vaak slechts het topje van de berg, en de rest kom je dan tegen als je ermee bezig gaat...
Neem in de vrede iemand mee die er verstand van heeft en niet alleen het verschil weet tussen een Mini en een Golf en die dus de auto op waarde kan inschatten, dat behoedt je voor een miskoop en ongeluk...
Zeker als je zelf niet lassen kunt kan dit aardig in de papieren gaan lopen, daar moet je bij aanschaf rekening mee houden.
Een beetje vakman/ garage rekent al snel 5-7 tientjes per uur.

Zie ook dit topicje, sorry voor de matige foto's..
FYI: ik wist wat ik kocht en waar ik aan begon, maar daar koos ik bewust voor.

RE: Lassen bij bedrijf?

Oké, hartelijk bedankt allemaal.
Dit wordt hem niet. Ben aan het zoeken naar een andere, waar ik wel zo mee kan rijden..

RE: Lassen bij bedrijf?

En wat denken jullie van deze? Vraagprijs zo rond de €3000.

Wel staat in de advertentie dat het een 1.3 is maar op als je een kentekencheck doet zegt hij 1.0. Maakt me op zich niet veel uit maar is dat raar? En vervaldatum APK is 16 juli. Is dat verdacht?

Ik weet dat het voor jullie ook erg lastig is om zo op een advertentie dingen te zeggen zonder hem echt gezien te hebben maar misschien zien jullie zo al opvallende dingen..?

RE: Lassen bij bedrijf?

Hij ziet er op het eerste oog heel netjes uit. Het is waarschijnlijk een Mini 1000 waar ze een 1300 motor ingelepeld hebben. Dat wordt vaker gedaan.

Even bellen naar de verkoper en gewoon wat vragen stellen. Vragen staat vrij toch :)

RE: Lassen bij bedrijf?

Tsjah, die apk-datum zou ik wel voorzichtig mee zijn!
Foto's zeggen niet zo veel, is niet zo veel spannends op te zien, zeker niet met al die sneeuw er op. Zo op het eerste ook ziet ie er wel netjes uit.

De huidige eigenaar heeft hem pas 6 maanden, vind ik persoonlijk vrij kort om hem dan weer weg te doen. Zeker met de aankomende APK in het achterhoofd!

RE: Lassen bij bedrijf?

Als het je niet interesseert of het een 1000 of 1300 is dan zou ik ook niet specifiek naar een Cooper zoeken.

Ook moet je niet kijken naar de accesoires die erop zitten.
Velgen, chroomwerk, lampen, striping, sportstuurtjes zijn goed verkrijgbaar en betaalbaar. Dat kan er altijd nog op.

In het marktgedeelte staan ook wel interessante aanbiedingen. Een paar zijn zelfs qua body redelijk vers opgeknapt die in je budget vallen.

Ook kan je bij de sponsoren navragen wat laswerk kost, vaak hebben die wel hun adresjes.

RE: Lassen bij bedrijf?

Overigens nog een vraagje. Stel ik vind een leuke Mini maar die heeft wat beginnende roest. Is het dan nodig om daar iets mee te doen en zoja, is dat redelijk eenvoudig zelf te doen? heb al wel verhalen gelezen of wat je allemaal moet doen als het echt aan het roesten is, maar hoe zit dat met een beetje beginnende roest?

RE: Lassen bij bedrijf?

Beginnende roest is natuurlijk wel zelf te tackelen met kaalmaken -> rustbuster/ roestomvormer -> schuren/ plamuren/ schuren -> gronden en weer spuiten.
dit zolang er geen 'ventilatiegaten' zijn ontstaan.
Anders wordt het uitslijpen en plaatwerk inlassen etc...

RE: Lassen bij bedrijf?

Ik heb wat berichten verwijderd: aanbieden van een mini boven 500 euro op de Mini Seven Club website mag alleen bij markt