Wel handig ja dan hoef ik niet meer telkens met moeite de zware tas boodschappen op de achterbank te hijsen....
(of we rijden met de S#z*ki )
- Login of registreer om te reageren
Wel handig ja dan hoef ik niet meer telkens met moeite de zware tas boodschappen op de achterbank te hijsen....
(of we rijden met de S#z*ki )
Dit lijkt me ook prima zelf te fröbelen door een bepaald scharnier te nemen en de achterwand netjes te maken. De scharnieren zijn mooi weg te werken, zaak is wel om die scharnieren even in een lak te zetten.
De achterbank lijkt me niet echt bepaald comfortabel meer omdat ie aanzienlijk dunner is geworden, maar met deze optie kan ik wel voortaan een buggy meenemen en kan mijn atos echt de deur uit!
Heb je wel eens een standaard achterbankleuning eruit gehad? Dat is ook niet zo dik hoor. Het grootste probleem is de stevigheid, want een belangrijk deel van de stevigheid van een Mini-koets zit in de achterbakleuning.
ik denk dat je het zelf kan maken d.m.v:
de achterbank te laten scharnieren, dan een vierkant gat te maken in de rugleuning (metaal) en dan op de achterzijde van de rugleuning (stof) een houten plaatje of iets stevig dat in het gat valt.
Normaal is het dan wel stevig genoeg denk ik.
Mss iets voor de Klussers hier onder ons
Het lijkt eerder een soort tuimelraam. Wanneer het raamwerk dat te zien is de stevigheid van de achterbank overneemt vertrouw ik dat wel. Tevens meen ik toch een mooie chromen buis te zien waarover de bank naar boven klapt. Lijkt me niet dat een standaard bank steviger is, toch?
Wel mooi gedaan. Jammer dat je in de "open" stand je have bank kwijtbent en dan nog geen passagier meer mee kan nemen. Dan heb je voor echt lange dingen meer aan een vouwdak.
Ik wil best een keer lopen prutsen met de boodschappen.
Dan kan ik mooi 1400 euro in de portemonne houden die ik dan weer besteed aan andere onnodige accessoires.
Ben
Eelke schreef:
een belangrijk deel van de stevigheid van een Mini-koets zit in de achterbakleuning.
Er zit daarom ook een raamversterker (letterlijke nederlandse vertaling) bij. En ze leveren er ook een kofferbaklaadplaat bij. Dat is op zich al handig
wouterke schreef:
Normaal is het dan wel stevig genoeg denk ik.
Mss iets voor de Klussers hier onder ons
Voor de achterbank wel denk. Maar voor de verzwakte mini niet ben ik bang. Zoals Eelke, en de Duitse site al onderschrijven...
Als je dit zelf gaat doen, moet je daar zeker ook rekening mee houden....,,,.... ik zat ff te denken, maar weet zo snel ook ff niet hoe ik die stijfheid er weer in zou brengen. (zo makkelijk mogelijk als DHZ-er
Vin het wel een heel leuke, nuttig project trouwens...
de stevigheid van de achterbankleuning bedoel je ? (het stof?)
Kan je daar geen plaat aan vast maken achterin dat in het gat zakt, en dan aan de zijkanten van het gat en aan de bovenkant maak je een randje van laat ons zeggen 5cm waar de plaat dan op rust als de bank naar beneden is.
Ik denk dat het zo zou moeten lukken
is die rugleuning dan zo een groot steunpunt ? volgens mij niet
Als je er nu een hele rand rondmaakt van stevig metaal? dat helpt vast wel
wouterke schreef:
Als je er nu een hele rand rondmaakt van stevig metaal? dat helpt vast wel
Dat zit ook in de set inbegrepen, als mijn duits nog een beetje goed is tenminste.
Schnelle und einfach Rahmenverstärkermontage durch Verschraubung
Eine Reduktion von tragenden Karosserieteilen findet nicht sta
ja ik moet dat duits al niet gaan lezen, daar kan ik echt niks van.
Ik kan beter zelf nadenken erover hoe je dat het best kan doen (en goedkoper )
Je kunt bijvoorbeeld zelf een raamwerk maken. Van hoekprofielen of vierkante buizen, en die met lasrupsen of boutverbindingen aan rugleuning vastmaken. Dan kun je er een gat in maken, zonder dat de stevigheid verloren gaat. Moeilijkste lijkt mij om de achterbank zelf op te delen. Een scharnier aan de onderkant lijkt mij dan wel het mooiste.
wouterke schreef:
is die rugleuning dan zo een groot steunpunt ? volgens mij niet
Think again!! Dat is best wel een groot steunpunt.. Vooral voor stijfheid. Oftewel, tegen knik..
wouterke":p7fomrhk]Als je er nu een hele rand rondmaakt van stevig metaal? dat helpt vast wel [/quote:p7fomrhk]
En een hele rand van stevig metaal kan dat inderdaad wel verstevigen.. Maar of dat voldoende is??
Stijfheid is namelijk heel iets anders dan sterkte... Daarmee doel ik op bijv. een vierkant raamwerk. Om deze te vervormen tot een "ruit" (parralelogram) is niet veel kracht nodig.. Zelfs bij het verdubbelen van de dikte van de 4 afzonderlijke balken zal het nog steeds een slap geheel zijn.. Pas op het moment dat je een diagonaal toevoegd is ie stijf... Nou, en die diagonaal haal je bij de mini weg...
Ik heb mijn achterbankje er los in zitten. Best wel handig als je aardig wat mee wilt hebben. Dan kun je die even thuis laten.
Record tot heden = 20 (volle) kratten Grolsch!!!
(hierbij is wel ff de bijrijdersstoel eruit geweest.
Stonden wel te kijken bij de winkel.
Je bedoelt dat je de zittingen eruit kunt halen denk ik? Dat scheelt ook in ruimte, maar is wel heel iets anders dan een groot gapend gat in een dragen constructie van je Mini.
Eelke schreef:
Je bedoelt dat je de zittingen eruit kunt halen denk ik? Dat scheelt ook in ruimte, maar is wel heel iets anders dan een groot gapend gat in een dragen constructie van je Mini.
Jups!
Zitting eruit werkt ideaal!!
Ik zou er geen gat in gaan maken. Ik heb niet zoveel verstand van materiaalkunde, maar ik vermoed dat je de stijfheid uit de contructie haalt. Toch?
Er zijn mensen die er een gigantisch gat inzagen voor een woofer en dus ook in de hoedenplank. Deze zijn beide echt geen aanraders. Dit verzwakt echt gigantsch de constructie.
[size=75:1cnadd08][Edit: quote verwijderd, reactie op laatste paragraaf van laatste post, dus is een quote niet nodig - Eelke][/size:1cnadd08]
RE: Meer laadruimte in je mini
Ingediend door Demelza op wo, 04-08-2004 21:40
In duitsland hebben ze een manier uitgevonden waardoor je je achterbankleuning omhoog kan klappen, zodat je meer laadruimte hebt vanuit je kofferbak.
Op die manier kunnen er 2 boodschappenrekken in of 3 kratten frisdrank (volgens mij zou er dan meer in moeten kunnen, maar dit is wat ze zeggen.
Voor 1400 euro.
Handig? Of toch niet?
Let op:
site is in het duits
[size=75:35azetg6][edit wouter: URL ingekort om horizontale scrollbalken te voorkomen][/size:35azetg6]