Kruimelpad
Met de Mini naar China
RE: Met de Mini naar China
Ingediend door Racing Green op wo, 22-02-2006 16:27
Er zijn al enkele heel lange trips ondernomen, onder andere door een gele mini met dito aanhanger. Reisverslagen van hun waren te vinden in tijdschriften als Mini World Magazine. Zij hebben ongetwijfeld handenvol tips voor jou, via i-net kan het niet zo heel lang duren om hen op te sporen. Met wat goede wil zullen zij ook de nodige aandacht besteden aan je onderneming.
- Login of registreer om te reageren
RE: Met de Mini naar China
Ingediend door goedgedaan op wo, 22-02-2006 16:55
Demelza schreef:
Je bent dus op zoek naar sponsoren?
Naar sponsoren en technici die mee willen helpen aan de verbouwing van de Mini.
Bedankt voor de reactie,
Koen
- Login of registreer om te reageren
er moet een uitbreiding van de brandstoftank op de huidige worden aangesloten of er moet in zijn geheel een grotere in komen,
dit kan opgelost worden door een 2de tank aan de andere zijde, dit is origineel verkrijgbaar.
- Login of registreer om te reageren
wat ik je zoeizo aanraad is een verwijderbare plaat te maken die je volledige bodem bedekt aan de buitenkant om alles daar te beschermen. de vroegere cooperS'sen haddan dat ook. of je kunt natuurlijk al je leidingen enz binnendoor laten lopen.
- Login of registreer om te reageren
Een tijdje geleden is een echtpaar met oude vw-bus naar China gegaan, heeft een heel stuk van in Autoweek gestaan. Misschien kan je hun contacten i.v.m. broodnodige autoaanpassingen in het algemeen?
- Login of registreer om te reageren
mijn tip nem geen injectie model en geen 1300 maar een onverwoestbare 1000 carb
minder power bergen betrouwbaarheid
- Login of registreer om te reageren
MiniMagazine september 1996.
"Round the world mini.
Duncan Mortimer and his Thai-born wife Yuwadee are about to make Mini history by driving around the world from East to West in their 1978 Mini 1275 GT.
Duncan, a 38-year old from Chichester, Sussex, has been planning the trip for eight years and has rebuilt the car over the past four years in preparation for the trip.
Duncan hopes to raise a considerable amount for charity and all donations received will go th the Imperial Cancer Research Fund. He already has over a hundred sponsors, including major sponsorship from Nokia mobile phones.
"My reason for this charity drive is because of cancer in my family. I want to help in any way to find cures for cancer sufferers."
When Duncan called us from Malaysia he had already completed a large part of the trip, having crossed part of Europe, the US, Canada and Thailand. So far he has only had minor problems with the car. If all goes to plan, Duncan will be back in England in late August after travelling through Singapore, India, Pakistan, Iran and Turkey, and then through Bulgaria, Romania, Hungary, Austria, Germany, Belgium and finally France, before emerging through the channel tunnel back into England. In all the trip will have taken 130 days.
We plan to run the full story of Duncan's trip-of-a-lifetime in a future issue. Anyone wishing to make a donation for Duncan's appeal can do so by sending a cheque made out to the Imperial Cancer Research Fund, sent to Cherrytree Cottage, Arundel Road, Tangmere, Chichester, West Sussex."
De trip is in delen in latere nummers van MiniMagazine beschreven ..
Ik zou ook geen gekke constructies gaan bedenken om je mini hoger op de wielen te krijgen (anders dan een Hi-lo - kit) hoe simpeler hoe beter, zodat een lokale lasser/smid een reparatie kan doen in geval van nood.
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Een week of 4 terug kwamen we Duncan tegen in California. Petje af voor deze beste man! Inderdaad, wat wij ook zagen; alles heel basic, alle overtollige ballast uit de auto en sowieso is het heeeeel handig als je in principe alles aan je mini zelf kunt repareren + dat je o.a. dynamo, reserve wielen, en vele andere spullen die niet makkelijk elders in de wereld te verkrijgen zijn / of niet makkelijk surrogaat van te krijgen is (onderdelen andere merken) zelf meeneemt. Lassen en dergelijke, dat kan onderweg altijd wel ergens. Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar kreeg dit mee van Duncan zelf toen wij hem onlangs tegenkwamen in levenden lijve!
Duncan heeft eigen site, waar e.e.a. aan info te vinden is, hij heeft ook filmpjes staan op Youtube. Zijn eigen site: http://www.whereonearthisduncan.com
Duncan is inmiddels de 50 ver gepasseerd, maar het is een heel sympathieke kerel!
- Login of registreer om te reageren
gaaf man
leuke site ook met alle foto's
kwam er achter dat ik 1 foto van zijn mini op me pc heb staan ( ooit ergens gevonden )
link
lijkt me ook wel leuk om zoiets te doen , maar dan ook richting azie
- Login of registreer om te reageren
RE: Met de Mini naar China
Ingediend door goedgedaan op wo, 22-02-2006 16:15
Ik ben beginnend schrijver en voor mijn volgende project wil ik met mijn Mini Kensington (1300i) naar China gaan en daar een beetje rondzwerven om goede verhalen te ontmoeten.
De auto zal hoger op zijn wielen moeten komen te staan (de assen moeten hiertoe verlegd worden), er moet een uitbreiding van de brandstoftank op de huidige worden aangesloten of er moet in zijn geheel een grotere in komen, ik wil wielhouders aan de buitenkant bevestigen om toch 4 extra wielen mee te nemen (ik verwacht niet dat ik deze maat halverwege Iran kan vinden), een plankenconstructie op de achterbanklocatie maken om mijn proviand en kleren te bewaren, een 2 of 3 pits gastoestel aan de binnenkant van de achterklep, etc.
Ik zoek sponsoren om de kosten van de reis te beperken en de auto in reisklare conditie te krijgen. Eventueel bestaat er de mogelijkheid om de reis aan een goed doel te koppelen. Met Beijing 2008 in het vizier, loop ik met het idee een verband te leggen naar een verdere ontwikkeling van de gehandicaptensport. Mede als gevolg van de 1-kindpolitiek van de Chinese overheid, is het gehandicaptenbeleid veel liefde tekort gekomen: het was al onwenselijk een meisje te krijgen, laat staan een gehandicapt kind!
Heeft iemand ideeën over wie ik aan zou kunnen spreken?