Over de motor kan ik weinig zeggen, maar kleurwijzigingen hoef je al een aantal jaren niet meer door te geven aan het RDW.
- Login of registreer om te reageren
Over de motor kan ik weinig zeggen, maar kleurwijzigingen hoef je al een aantal jaren niet meer door te geven aan het RDW.
Ingediend door Mini Martin op do, 05-01-2006 22:53
In het bericht staat dat de mini (kentekenpapieren) origineel de kleuren rood/wit heeft en van het type 1000, bj 1977 is.
Bovendien zijn de papieren bij de RDW nooit gewijzigd en is de mini volgens de geschiedenis altijd al rood met wit dak geweest.
Volgens de boeken zou het een 1100 zijn omdat er in dat jaar nooit een tweekleurige mini type 1000 is gemaakt.
De opmerking over dat je de kleurwijziging niet hoeft door te geven kan ik niet helemaal plaatsen en is volgens mij ook niet van toepassing.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de auto eerder gebouwd is en pas in '77 op kenteken gezet is. Geen idee of deze motor/kleurcombi in '76 wel mogelijk was.
Crispy (zelf bouwjaar 1978)
Verkeerd begrepen van mijn kant, sorry.
2de poging: Je doelt erop dat de kleur, zoals op het kenteken staat, niet gelijk is aan de kleur zoals die in de productiestaten van Mini staat?
Nog iets, kan het zijn dat de mini door de dealer voorzien is van een wit dak, voordat de auto op kenteken is gezet?
Trouwens, toen werden mini's toch geleverd met mini als merk en als type bijvoorbeeld 1000, maar motorinhoud staat toch ook nog apart vermeld op het kenteken? wat staat daar dan?
Ingediend door Mini Martin op vr, 06-01-2006 16:37
bij deze staat alleen bij type; 1000.
cilinderinhoud is net als bij de meestenniet opgegeven.
Ik heb wat gegevens van de eerste eigenaar kunnen achterhalen en ga daar eens een belletje aan wagen.
grtzz Martin
Ingediend door Mini Martin op vr, 06-01-2006 16:39
Barbapappa schreef:
Je doelt erop dat de kleur, zoals op het kenteken staat, niet gelijk is aan de kleur zoals die in de productiestaten van Mini staat?
klopt. maar ook zijn ze niet zo geleverd in 1976.
Alleen de 1100 special is in deze kleuren geleverd.
Kan dus best zo zijn dat het een 1100 is, maar dat de RDW gewoon het type van de 1000 heeft aangehouden.
grtzz Martin
RE: mini 1000 of toch 1100
Ingediend door Mini Martin op do, 05-01-2006 22:32
Gisteren hadden we een discussie over een van onze Mini's.
De discussie ging over de kentekenpapieren en dan met name de type aanduiding.
We hebben een rode Mini met een wit dak. Bouwjaar 1977.
Onder de motorkap ligt een 1100cc blok.
Volgens de info op de kentekenpapieren staat dat de mini twee kleuren heeft nl rood/wit, type 1000.
Nu zijn we eens gaan zoeken en kwamen tot de ontdekking dat er in 1977 nooit een rood/witte mini geleverd is van het type 1000. (dat zeggen de boeken)
Volgens de specificaties zou deze mini een Belgische Leyland moeten zijn van het type 1100 Special.
Nu heb ik de geschiedenis van de mini opgevraagd en blijkt dat deze nog steeds de originele kentekenpapieren te hebben.
Dus een kleurwijziging is bij de RDW nooit op paier gezet.
Rara hoe kan het dan dat op de papieren staat dat het een type 1000 is ipv 1100.
Is dit een fout van de RDW of kloppen de boeken niet en is er later misschien een 1100 blok geplaatst.