mini 2000

RE: mini 2000

Ik heb een mini op het oog echter heb ik twijfels over een aantal zaken. Volgens mij is het een schadeauto geweest.

Mini cooper uit 2000 BRG met wit dak
Met zwart leer interrier + creme bies echter een gewoon zwart sky dashboard??

Voorwielen dunlop 3000, achterwielen bridgestone, beetje raar niet voor een auto met km-stand 18d??

Zitten bij die coopers uit 2000 die strips die over de lasnaden zitten bovenaan gelast??

Er zit BRG verf onder het witte dak??

roestvorming aan zijkant van het voorraam. Rare plek voor een cooper uit 2000 om daar al te roesten??

A-paneel links zat niet netjes, deurnaden waren links groter als rechts

Grundig radio van fabriek af??

Kortom ik heb grote twijfels, wat jullie??

Weet iemand welke opties/modellen en kleurcombinaties met interrier etc. in BRG zijn geleverd??

RE: mini 2000

Het zou inderdaad kunnen duiden op een 'dubieus verleden', maar:

Het kan zijn dat de Mini een tijd met verkeerde uitlijning heeft gereden waardoor de banden extreem snel scheef zijn afgesleten.

De lasnaadstrips horen niet gelast te zijn. Bovenaan zit meestal wel een dikke klodder kit (zoals ook in de dakrand) die meegespoten is en kan lijken op een las.

De Mini's werden na het spuiten voorzien van een andere kleur dak, dus er kan idd best BRG onder het wit zitten. Op de gootjes/bij de afwateropeningen zie je meestal wat overspray (wit over de andere lak).

Roestvorming bij de voorruit kan heel goed al binnen 5 jaar zijn ontstaan. Ik heb al Mini's van '98 gezien met gelaste dorpels, dus een (beginnende) plek op een van 2000 zou je wel verwachten.

De radio kan vervangen zijn. Er zat volgens mij standaard een Rover/Philips in.


Kortom: je weet het nooit zeker. Kun je aan de lak op bijvoorbeeld de neus (spatborden/motorkapgootjes/paravan/rondom koplampen) zien of 'ie is overgespoten ?
Zijn de binnenschermen nog strak ? Of vertonen ze sporen van schade/reparatie ?

RE: mini 2000

Maar een roestplek op de zij-stijl van de voorruit bij eentje uit 2000 vindt ik vreemd. Zowiezo de plek alleen al. Verder waren de binnenschermen strak. banden blijft raar verhaal en aansluiting linkerdeur tov. A-paneel blijft vreemd.

Misschien dat ik een keertje met Theo ga kijken. Immers 2 zien meer dan 1.

Prijs was redelijk 8750, auto is van juni 2000, heb ik al gechecked bij de RDW. Helaas geen webasto dakje erin.

Waar kun je nog meer aan zien dat het een schadeauto zou kunnen zijn geweest??

Groeten,

Edgar
er zijn toch wel zaken die typerend zijn voor coopers uit 2000? kleuren vloerbedekking of zo? gordels, etc.etc.

RE: mini 2000

als je het niet vertrouwd dan absoluut niet kopen.

bij een mini scheuren de lasnaden redelijk snel, dus bij een botsing heb je kans dat naden open gaan staan diagonaal op de wagen.

verder kijken of er aan 1 kant delen veel schoner zijn dan andere aan bijvoorbeeld wielophanging e.d.

succes

RE: mini 2000

hoihoi

staat de mini bij een garage of bij iemand thuis.....

als je interesse heb in zn auto ..ge er mee rijden en zeg dat je lang een specialist rijd en laat de auto daar keuren/testen..

weet je gelijk hoe de zaken er voor staan.

heb zelf te vaa mijn neus gestoten dus laat hem altijd ff controleren bij een (andere)garage

suc 6 met zoeken

groetjes
pjé :+)

RE: mini 2000

Roest onder de voorruit kan zeer goed bij een mini uit 2000 hoor. Zeker als hij altijd buiten heeft gestaan. Je wilt niet weten hoe die van mij er uit ziet onder z'n raamrubber. Daar is het aardig weggeroest. En die van mij is maar 2 jaar ouder dan de mini die je op het oog hebt. Dashboard is simpel te vervangen. Misschien wel gebeurd door waterschade op het houten dashboard wat er standaard in staat. In combinatie met de roest onder het raam zou dat natuurlijk goed kunnen. Is ook de reden waarom ik m'n dash vervangen hebt. En ik denk idd dat het de meegelakte kit is die je voor lasnaden aanziet.
En nog even een laatste opmerking. Af en toe lijkt het alsof een MPi roestgevoeliger is dan de andere mini's. In 5 jaar kan er behoorlijk wat roest op komen.

[Ik verplaats dit topic trouwens ook even naar Vraag&Antwoord]

RE: mini 2000

Ik zou vooral letten op de technische dingen... Is het een mpi? zitten er alle steunen orgineel in? Zoals de zekeringkast, steunen voor relais en dergelijke. Hieraan kun je zien of het orgineel is gebeurd.