Het zou inderdaad kunnen duiden op een 'dubieus verleden', maar:
Het kan zijn dat de Mini een tijd met verkeerde uitlijning heeft gereden waardoor de banden extreem snel scheef zijn afgesleten.
De lasnaadstrips horen niet gelast te zijn. Bovenaan zit meestal wel een dikke klodder kit (zoals ook in de dakrand) die meegespoten is en kan lijken op een las.
De Mini's werden na het spuiten voorzien van een andere kleur dak, dus er kan idd best BRG onder het wit zitten. Op de gootjes/bij de afwateropeningen zie je meestal wat overspray (wit over de andere lak).
Roestvorming bij de voorruit kan heel goed al binnen 5 jaar zijn ontstaan. Ik heb al Mini's van '98 gezien met gelaste dorpels, dus een (beginnende) plek op een van 2000 zou je wel verwachten.
De radio kan vervangen zijn. Er zat volgens mij standaard een Rover/Philips in.
Kortom: je weet het nooit zeker. Kun je aan de lak op bijvoorbeeld de neus (spatborden/motorkapgootjes/paravan/rondom koplampen) zien of 'ie is overgespoten ?
Zijn de binnenschermen nog strak ? Of vertonen ze sporen van schade/reparatie ?
- Login of registreer om te reageren
RE: mini 2000
Ingediend door EB op vr, 15-07-2005 19:13
Ik heb een mini op het oog echter heb ik twijfels over een aantal zaken. Volgens mij is het een schadeauto geweest.
Mini cooper uit 2000 BRG met wit dak
Met zwart leer interrier + creme bies echter een gewoon zwart sky dashboard??
Voorwielen dunlop 3000, achterwielen bridgestone, beetje raar niet voor een auto met km-stand 18d??
Zitten bij die coopers uit 2000 die strips die over de lasnaden zitten bovenaan gelast??
Er zit BRG verf onder het witte dak??
roestvorming aan zijkant van het voorraam. Rare plek voor een cooper uit 2000 om daar al te roesten??
A-paneel links zat niet netjes, deurnaden waren links groter als rechts
Grundig radio van fabriek af??
Kortom ik heb grote twijfels, wat jullie??
Weet iemand welke opties/modellen en kleurcombinaties met interrier etc. in BRG zijn geleverd??