Mini British Open 1.3i

RE: Mini British Open 1.3i

Hey, ik ben nieuw hier op dit forum dus ik weet niet of ik dit hier goed post en dergelijke dus hopelijk wordt daar geen probleem van gemaakt.
Ik ben geïnteresseerd in een Mini die te koop staat bij mij in de buurt en vroeg me wat dingen af.
Er staat dat het een Rover Mini British Open 1.3i uit 1992 is.
Nu zie ik op internet alleen maar Groene Mini's met een cabrio dak als ik daar op zoek. Maar de Mini die daar te koop staat is zwart met een zwart/wit geblokt dak. Betekend dit dat deze Mini is overgespoten en zelfs een ander dak heeft gekregen of zijn er toch meerdere uitvoeringen? Een beetje verwarrend is het.
Nu ben ik zelf student en denk ik om verzekerings-, benzine- en belastingkosten goedkoper uit te zijn met een Mini. Maar overal lees ik dat een Mini veel onderhoud vergt, moet ik echt bang zijn dat er veel moet gebeuren aan zo'n Mini of valt het allemaal wel mee?

Bedankt voor uw aandacht!

Rudy

Een fotoo'tje bij de advertentie:

RE: Mini British Open 1.3i

Wil je als student goedkoop een auto rijden, koop dan een Japanner oid.

Wil je als student rijden in een supergave bak en vind je het leuk om van sleutelen een hobby te maken, koop dan een Mini :D

Ik ben ook student en tja een Mini is echt geen goedkope auto wil je hem mooi en veilig op de weg houden, maar het is zooo leuk!

RE: Mini British Open 1.3i

op dit moment ben ik absoluut nog geen ervaring met sleutelen of iets dergelijks
maar ik heb wel interesse maar weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen
ik rij nu een renault clio uit '91, daar heb ik alleen nieuwe bandjes en een nieuwe accu voor moeten aanschaffen
deze mini staat nu bij een garage, en hij wordt geleverd met apk keuring en onderhoudsbeurt

RE: Mini British Open 1.3i

Hoi, er staan diverse topics op 't forum over student zijn en Mini aanschaffen ;) Ikzelf had totaal geen kennis van auto's voor ik aan mijn Mini avontuur begon en heb in de loop der tijd aardig wat opgepikt, het is gelukkig allemaal vrij eenvoudig -mocht het nodig zijn-. Er zijn talloze uitvoeringen van de Mini, met een 'gewoon' dicht dak zijn ze zelfs meer gemaakt dan de versie met open-schuifdak die jij noemt ;)

RE: Mini British Open 1.3i

ja dat snap ik
maar dit model heet dan "British open"
als ik die google, zie ik alleen maar cabrioschuifdaken
het gaat er eigenlijk meer om dat ik probeer te redeneren of er al veel aan deze auto gesleuteld is
maar het lijkt me inderdaad wel leuk om gaande weg dingen over je auto te leren, en dingen leren op te lossen
maar ik wil ook gewoon een auto om in te rijden en niet verdrinken in de kosten
en ik word wel een beetje bang gemaakt met al die negatieve verhalen van dat je zoveel moet sleutelen en dat alles kapot roest en dergelijke, haha

RE: Mini British Open 1.3i

Het zal waarschijnlijk geen british open zijn, deze hebben inderdaad allemaal een elektrisch stoffen schuifdak. Op ze moeten het dak dicht gemaakt hebben maar dat is niet erg waarschijnlijk. Belangrijk als je op zoek gaat naar een mini is het doorlezen van de aankooptips: http://www.minisevenclub.nl/body.php?se ... ankooptips
Als je de kans hebt vraag dan iemand van dit forum mee om te kijken, hier zitten mensen die weten waar je op moet letten en wat een mini waard is.

Zoals dennisvdh al aangaf is een beetje lol in sleutelen wel handig maar dat krijg je vanzelf wel goed door. Door bijvoorbeeld zelf het kleine onderhoud te doen met behulp van een boek (haynes manual) en dit forum leer je al snel veel van de mini.

RE: Mini British Open 1.3i

Een echte British Open hoort inderdaad een schuifdak te hebben. Kans dus dat de gegevens fout zijn, of dat er inderdaad een ander dak inzit.

Edit: Beumert was me voor :)

RE: Mini British Open 1.3i

Of het is een geknutseld / bij elkaar geraapt ding. Dan is het wel vrij dom van de verkoper om het als een British Open aan te bieden. Iedere simpele ziel met Google weet dat er zo'n dak in hoort, en dat dat niet zomaar dicht te maken is.

RE: Mini British Open 1.3i

kijk dat klinkt dan weer wat positiever
maar dan ga ik er maar van uit dat het gewoon geen british open is, maar dan vraag ik me wel af wat hoe goed de rest van de informatie klopt, haha
bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!

RE: Mini British Open 1.3i

Positief? Wow als ik in die post al als [u:3kr00jpn]positief[/u:3kr00jpn] over kwam, wat ben ik normaal gesproken dan? :+)

RE: Mini British Open 1.3i

ik reageerde eigenlijk op de 2 posts ervoor, die van jou stond er ineens nadat ik op "OK" had geklikt, haha
jij was niet zo positief nee, maar ik denk dat het gewoon onwetendheid van die dealer is
ik ga er van uit dat het een sprite is ofzo *net of ik er nu ineens verstand van heb*

RE: Mini British Open 1.3i

Op het kenteken staat 'gewoon' een MINI. Dus die British Open zal wel onwetendheid van de verkoper zijn.

Heb je een plek waar je kunt sleutelen? Bij vrienden/ouders in de garage of schuur? Ik moet het helaas doen met de oprit bij m'n ouders (woon zelf aan de rand van het centrum).

Mag ik vragen wat 'ie kost? [i:9aprnzpb]Meestal[/i:9aprnzpb] zegt de vraagprijs al voldoende over de staat. APK zegt dat niet, zeker niet wanneer het wordt gedaan door de verkoper zelf. Ik kocht mijn Mini met 2 rotte dorpels en op het APK keuringsbewijs was geen adviespunt te bekennen. Wist ik veel dat die al zo ver doorgerot waren (mooi weggewerkt met bitumen/polyester). Zelfde geldt voor het onleesbare chassisnummer.. Hecht er niet te veel waarde aan, want met APK wordt echt veel gesjoemeld.

RE: Mini British Open 1.3i

dennisvdh schreef:
Op het kenteken staat 'gewoon' een MINI. Dus die British Open zal wel onwetendheid van de verkoper zijn.



Dit staat volgens mij ook niet op je kentekenpapieren hoor. Maar daar kan ik me in vergissen. Misschien is het wel de exclusieve versie, de British Closed. Zijn er weinig van gemaakt meen ik.

Mag ik vragen wat 'ie kost? [i:2ibrrvrj]Meestal[/i:2ibrrvrj] zegt de vraagprijs al voldoende over de staat.



LOOOOOOL, nou daarvan wil ik wel van mening verschillen hoor! Ik heb nog een mooie staan met een deukje voor een paar duizend, als je wilt. Maar even serieus, ik zie vaak genoeg, zelf bij bekendere namen, dichtgeplamuurde golfplaten te koop staan voor topprijzen. Het komt zeker niet zelden voor.

Wel is het inderdaad zo dat goedkoop over het algemeen vaak duurkoop is. Het blijft een lastige auto om een goed knap exemplaar van te vinden, laat staan voor een bescheiden bedrag. Je moet gewoon verdomd goed je huiswerk doen en weten wat je koopt. En je niet laten afleiden door mooie badges en accessoires. :)

RE: Mini British Open 1.3i

dennisvdh schreef:
Mag ik vragen wat 'ie kost?


Hij word aangeboden voor €1950,- waar nog €250,- bij komt voor de APK en onderhoudsbeurt
Maar dat het een bovag erkent bedrijf enz. is doet er dus niet toe? ik dacht dat dat wel een soort van zekerheid gaf

dennisvdh":4ws5yicr]Heb je een plek waar je kunt sleutelen? Bij vrienden/ouders in de garage of schuur? Ik moet het helaas doen met de oprit bij m'n ouders (woon zelf aan de rand van het centrum).
[/quote:4ws5yicr]
nee, ik zit op kamers, maar kan wel gratis voor de deur parkeren en kan in een zijstraatje ook wel rustig staan

RE: Mini British Open 1.3i

Voor dat aankoop bedrag krijg je geen officiële BOVAG Garantie
Je kan altijd iemand meenemen die verstand heeft van auto's en speciaal Mini's
En ja kan altijd proberen nog iets van de prijs af te halen
denk daarbij aan het bedrag voor de beurt en de APK

RE: Mini British Open 1.3i

nee je krijgt ook geen garantie
maar ik bedoel te zeggen dat het wel een bovag erkend bedrijf is
dus dan verwacht ik geen malafide praktijken

RE: Mini British Open 1.3i

De BOVAG heeft ook geen inzicht in het reilen en zeilen van al hun garage bedrijven
Van belang is of deze garage al lang op dit adres gevestigd
En niet vaak van eigenaar gewisseld is

RE: Mini British Open 1.3i

en hoe controleer je dat? |:(

RE: Mini British Open 1.3i

Vragen in de omgeving waar de garage is gevestigd
En google doet ook wonderen

RE: Mini British Open 1.3i

Nogmaals, het beste is gewoon om er iemand bij te hebben die verstand er van heeft, dat is je beste garantie denk ik zo.

RE: Mini British Open 1.3i

Zit wel wat werk aan dat ik nu al zie zitten; Onder de koplampen begint al roestvorming die van binnen erger is dan het lijkt, gok ik..

Ook bij de hoek tussen het spatbord en de dorpel (onder de scharnieren van de deuren) zit een flinke roest plek. De kans is groot dat dit niet het enige is dat er geroest is.





Ik zou verder kijken voor een andere Mini (vaak in een wat hogere prijsklasse) met minder slecht plaatwerk.

RE: Mini British Open 1.3i

Aan het interieur te zien is het een Jet Black

RE: Mini British Open 1.3i

nja, dat wordt sparen en hard werken dan

RE: Mini British Open 1.3i

Minimaatje schreef:
Voor dat aankoop bedrag krijg je geen officiële BOVAG Garantie



Juist, deze krijg je pas bij een auto van €5000 of meer bij een bedrijf dat aangesloten is bij Bovag. Overigens slechts 6 maanden. Ik denk niet dat deze garantie relevant is, omdat €5000 waarschijnlijk buiten de prijsklasse van de meeste studenten valt. (Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken)

Interieur lijkt inderdaad van een Jet Black uitvoering, maar aangezien het eruit ziet als een samengestelde Mini, zou ik hier niet al te veel waarde aan hechtten qua identificatie. Overigens wel mooie bandjes! (Yokohama A539) En géén roest onder de koplamp is eigenlijk véél verdachter dan gewoon wél roest. :)

Ik moet altijd lachen om mensen die denken dat ze de straat kunnen gebruiken als vervanger voor een werkplaats. Kleine klusjes gaat uiteraard wel. Maar zelfs dat wordt snel vervelend als het regent of slecht weer is en je TOCH je auto moet af hebben om op je afspraken te komen.

RE: Mini British Open 1.3i

en is dit misschien wat?

link

RE: Mini British Open 1.3i

Ziet er op eerste oog een stuk origineler uit, wat in mijn optiek vaak wel goed is. Maar alles staat of valt bij de staat, en dan met name van de body. Dat kan je moeilijk van een foto oordelen. Het is wel een originele 1.3 SPi wat natuurlijk wel een bonus is. :)

RE: Mini British Open 1.3i

Kijk ook eens naar de particuliere markt.

Garantie is toch dubieus bij garage's in de prijsklasse waarin je winkelt. Het biedt geen extra zekerheid.

Ik zou ook in je zoektocht 1000tjes met carbs meenemen. Een goede en orginele mayfair kan je geen buil aanvallen. Misschien heb je dan zelfs geld over voor een stage 1 kit en dan zijn ze zeker niet langzamer dan een 1300 maar wel zuiniger.

Op het markgedeelte van deze website staan er ook wel een paar in je prijsklasse.

Succes met de zoektocht!

RE: Mini British Open 1.3i

Sjoerd24 schreef:
Ik moet altijd lachen om mensen die denken dat ze de straat kunnen gebruiken als vervanger voor een werkplaats. Kleine klusjes gaat uiteraard wel. Maar zelfs dat wordt snel vervelend als het regent of slecht weer is en je TOCH je auto moet af hebben om op je afspraken te komen.



ik heb ook nog een ov-jaarkaart waar ik altijd nog mee kan reizen als m'n auto het zou begeven dus dat valt altijd nog mee. maar als iemand een werkplaats in breda (of omg.) aanbied zou dat wel makkelijk zijn ;)

RE: Mini British Open 1.3i

Waar ergens woon je in Breda? Niet dat ik een werkplaats voor je heb hoor, maar woon zelf ook in Breda. Als je wilt kan ik je wel is de Mini laten zien (en de zwakke plekken) zodat je weet waar je op moet letten bij aankoop. Op papier is het altijd een beetje vaag vind ik ..

RE: Mini British Open 1.3i

relaxt
ik woon net iets buiten het centrum in de vincent van goghstraat

RE: Mini British Open 1.3i

Dat is vlakbij mij, ik woon in de Baronielaan. Toevallig vond ik net nog een leuke (net opnieuw gespoten) Mini op marktplaats, in Etten-leur. Met wat bredere bandjes eronder een leuke Mini! Ik weet verder de staat niet, moet je even gaan kijken. Wel wat duurder (3.500)... Laat maar weten via PM als je de link wilt :)

RE: Mini British Open 1.3i

Bij markt staat ook nog wel een leuke sprite te koop voor 1750 E. krijg je volgens mij veel waar voor je geld!

RE: Mini British Open 1.3i

€3.500,- gaat me echt niet lukken, €1.750,- klinkt aanlokkelijk dus ik ga even kijken
*kijkt*
er staat bij "heeft wat cosmetisch werk nodig"...
dat klinkt niet erg aanlokkelijk, ziet er voor de rest wel mooi uit.
maar ik betaal liever rond de €2.000,- voor technisch en optisch goede auto zonder veel poespas (chromen details, uitlaten enz.) dan eentje met "wat cosmetisch werk" met wel al die extra's...

RE: Mini British Open 1.3i

Ik denk toch dat je met een budget vaan 2000 E moet kiezen tussen technisch en optisch. het is dan óf een mooie mini met technische problemen, óf een technisch goede met wat werk aan de body.

RE: Mini British Open 1.3i

Ik heb Michael even gemaild, dit kreeg ik terug:

"De Mini heeft wat roestplekjes en een gaatje in de bodemplaat aan de bestuurderszijde.
Ik heb er eventueel plaatwerk bij. Op zich staat hij nog goed in de (1e) lak.
Indien u meer foto's wilt zien, of vrijblijvend langs wilt komen, hoor ik het wel.
Er komt a.s. zaterdag wel al iemand kijken. Mocht hij geen interesse hebben, dan laat ik dat z.s.m. weten."

Dit klinkt als werk wat ik, als onervarene, misschien niet goed uit kan voeren!?

RE: Mini British Open 1.3i

De Mini is inmiddels verkocht.

RE: Mini British Open 1.3i

Tpak, gewoon je clio houden en mini als 2e auto op 't zand in de garage zetten! :)" title="Evil" />

RE: Mini British Open 1.3i

gast
daar ben ik eens per maand ofzo, wat heb ik daar nou aan?
ik wil wel een auto om in te rijden!

RE: Mini British Open 1.3i

link
kan dit wat zijn?
die is tenminste niet zo heel oud
en toch lekker 1.3 motortje

RE: Mini British Open 1.3i

Web site is uit de lucht
Garage v Houten uit Leiden is ook niet bekend in de gouden gids en
ook via Google is er niets bekend
Kijk goed uit

RE: Mini British Open 1.3i

dat komt inderdaad niet heel positief over
heb de site trouwens terug gevonden op link
daar staat de mini echter niet (meer) op

maar aan de andere kant, goede service en garantie verwacht ik sowieso niet
dat krijg je bij en particulier ook niet...

RE: Mini British Open 1.3i

Het adres op Marktplaats is in Leiden
Het adres op de website is in Leiderdorp

RE: Mini British Open 1.3i

nogmaals, daar is vast wel uit te komen
maar lijkt de mini in eerste opslag wat te zijn?
ik zie zo al een klein deukje onder de klink van de pasagiersdeur
maar daar is mee te leven, sowieso voor die prijs

RE: Mini British Open 1.3i

Volgens de RDW is ie afgelopen zaterdag van eigenaar verwisseld.

RE: Mini British Open 1.3i

ik zie het ja, dan zal ie al wel weer weg zijn!