Dat is een leuk aan bod maar als ik vragen mag heb je er ook foto's van want het legt er net aan hoe erg slecht hij is.
Greatings Dennis J.
- Login of registreer om te reageren
Dat is een leuk aan bod maar als ik vragen mag heb je er ook foto's van want het legt er net aan hoe erg slecht hij is.
Greatings Dennis J.
Ingediend door Wheels op zo, 11-01-2004 20:58
Nee ik heb geen foto's. Maar hij is echt slecht ik denk zelf dat het beste is dat ik gewoon een dichte erbij koop en deze dan ombouw tot cabrio en dan de nummers omzet (ik weet 't mag niet zo) dus wat zijn eingelijk alleen de papieren waard?
M.v.g Wheels
ik denk zelf dat het beste is dat ik gewoon een dichte erbij koop en deze dan ombouw tot cabrio en dan de nummers omzet (ik weet 't mag niet zo)
Die RDW-keuring is niet om jou te pesten, maar voor de veiligheid
Ingediend door Wheels op ma, 12-01-2004 20:55
Nee het is niet die van de foto het is echt een heel slecht ding!!!.
Wheels
Wat verkoopt deze?? Een mini, of een stel buizen en stoelen?
Manman, kan ie nu geen duidelijkere foto plaatsen, ik zie niet eens of ie carbio is...
[size=75:aiq4pkmo]niet op red flame maar op de verkoper bedoelt[/size:aiq4pkmo]
wel erg hoe de mini zo moet staan, in een hoekje, onder rommel
J-man schreef:
[size=75:26d7oykk]niet op red flame maar op de verkoper bedoelt[/size:26d7oykk]
no offence taken, als het om deze mini gaat denk ik dat je een hele grote hoop ellende koopt.
ik denk dat je voor dat geld wienig goeds in cabrio land kan kopen, sterker nog, je moet hem laten keuren bij de rdw om weer de weg op te mogen. hoe wil je ooit duidelijk maken dat het autootje goed/degelijk versterkt is??? ik meen begrepen te hebben dat je een duidelijke en nauwkeurige tekening moet overleggen bij de rdw...
ikzelf zie dat als een groot obstakel voor de bouw van een mini-speedster. hoe krijg je dat ding ooit goedgekeurd...
Je kunt er een set voor kopen om je mini om te bouwen naar een cabrio bij Mini Centre Huissen. Dus ook om een slechte cabrio op te knappen. bij deze set zit versteveging en linnen kap en alles compleet bij. En dan wordt ie door de RDW ook zeker goedgekeurd. Is misschien ook het overwegen waard om een gewone mini te kopen en dan zelf om te bouwen naar cabrio. De set kost dacht ik ronde de 2400 euro.
Ingediend door Mini Martin op di, 13-01-2004 19:27
red flame schreef:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/mini/5145.htm
deze???
advertentie schijft:
Mini uit ongeveer 1968
En als ik dan naar die foto kijk, krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt. Ik weet alleen nog niet wat.
@Wheels
Ben trouwens wel erg benieuwd naar die cabrio. Er zijn er niet al te veel waar het ook op het kenteken vermeld staat. Ik heb leuke en goeie uitvoeringen gezien, maar ben altijd weer verbaasd waar men de stevigheid vandaan haalt.
Persoonlijk vind ik de cabrio met de T-bar het mooist.
grtzz Martin
Mini Martin schreef:
advertentie schijft:
Mini uit ongeveer 1968
En als ik dan naar die foto kijk, krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt. Ik weet alleen nog niet wat.
@
grtzz Martin
de motorkap? er zit een verchroomde strip op die op de latere mini's zaten
Ingediend door Mini Martin op di, 13-01-2004 20:00
Ik weet niet of het specifiek dat is, maar iets zegt mij dat er iets niet klopt.
grtzz Martin
dat was iig datgene dat mij opviel, maarja, er kan ook in de loop der jaren een andere motorkap op gemonteerd zijn
En de achterklep die op de achterin de foto staat? dies MK3 en verder d8 ik zo. Dus niet 1968 naar wij d88
nooit meer voor geven dan dat je voor een resto project toe geven....[/list]
Ingediend door Mini Martin op di, 13-01-2004 21:01
Lijkt ook wel een beetje op een achterklep van een Innocentie.
grtzz Martin
Volgens mij is dat een hele gewone achterklep. Hoe een Mk.1 achterklep eruit ziet weet ik niet, maar de uitspraing in een Innocenti achterklep is veel smaller en hoger.
Weet ook dat toen de Mk.2 net uit was nogal wat Mk.1's naar Mk.2-look zijn opgewaardeerd met een andere grill en motorkap. Want je wilde natuurlijk niet in "het oude model" gezien worden Dat wij daar tegenwoordig weer op kicken hadden ze vroeger geen boodschap aan.
Volgens mij is het een mk3 klep... Maar die kleur is veel te modern lijkt het...
Mini Martin schreef:
advertentie schijft:
Mini uit ongeveer 1968
En als ik dan naar die foto kijk, krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt. Ik weet alleen nog niet wat.
Ik denk dat er sprake is van een typefout en dat het 1986 moet zijn, getuige de motorkap en het kofferdeksel.
Als ik het goed interpreteer en de foto bestudeer is het een pick up..... van achter cabrio, en voor een dakraampje....?? lijkt me toch een pick upje (of kan dat niet, 1968?)
denk inderdaad dat het een 1986-er is, de deuren zijn nog in oriinele staat, dus volgens mij is het een cabrio met een roll-bar. vandaar achter open en het open dak.
geen idee wie het is die hem verkoopt, geen bekende in eindhoven voor mij...
op de foto kun je zien dat het een Tbar achtige cabrio is. Cindy-T heeft er ook zo een. Je ziet dit aan het dak (manier van afzagen) en aan het feit dat achter de deuren het dak van de mini weg is. Achterklep is idd MK3 en later. motorkap kan MK2 zijn aangezien ze toen idd de normale gril kregen (1 van de verschillen met MK1) De mini is zoiezo voor 1987 aangezien er geen knipperlichtjes aan de zijkant zitten. Intrieur is van begin jaren 80 dus het kan idd dat het jaartal omgedraaid is.
Dit soort cabrio's hoeft meestal niet op cabrio kenteken te staan aangezien je de stevigheid van de mini niet hebt aangepast. en niet meer dan ....% hebt veranderd. voor de RDW zijn dit soort verbouwingen het zelfde als dat je een open dakje in je mini zet. Het dak is nl nog (gedeeltelijk) aanwezig. Het is alleen wel aan te raden om hem extra te verstevigen
het lijkt mij ook een mini uit 1986. en het is inderdaad een halve cabrio. alleen aan de achterkant zit een stoffe dak. de achterklep is een gewone achterklep uit 1986. als je goed kijkt is het voor een engelse kenteken plaat. die zijn namelijk ook in het vierkant te krijgen. dus dat ie op engelse kenteken geloof ik dan wel. dit is duidelijk geen kleur van 1968 maar ook niet van 86. die kleur blauw en is pas in de jaren negentig uit gekomen. waarschijnlijk heeft iemand hem eerder gerestaureerd. en dat kan ook in engeland zijn geweest. en dat hij daarom een nieuwe moterkap heeft. beetje een maantje van alles dat auto'tje. en aangezien dat je hem nog moet impoteren is de prijs te hoog. inportreren kost zo en zo tussen de 1500 en 3000 euro. en ik weet niet of het dan wel zo leuk is om hem te restaureren of je moet er echt van houden. mijn mening is om hem te kopen als donor(maar dan voor 200 euro) of gewoon verder kijken naar een betere goedkope cabrio. (wel is het zo als de papieren echt van 1968 zijn(lijkt me onwaarschijnlijk) dan is ie vanzelf meer waard. succes ermee
groetjes joeri
ik ben nu al een tijdje over en weer aan het mailen met die eigenaar. Hij zegt dat ie al drie jaar zo staat, omdat hij met een ander project bezig was.
Verder kan ik kiezen uit drie motorblokjes en de rest van de losse onderdelen zouden allemaal nog goed zijn. Enkel moest er iets worden gelast op de bodem.
Ik zei dat ik de prijs aan de hoge kant vond en dat we hier meer dachten aan rond de € 300,- (ander topic). Hij vond dat toch echt aan de lage kant, omdat het een model betreft dat je niet meer zo vaak ziet en je er nog een hele cabrio van kan bouwen.
Verder kwam hij volgens hem toch echt uit '68. En ik heb de RDW ff gebeld, en die spraken van €200,- om het kenteken over te laten zetten (incl verwijdering en keuring) + de kosten voor de nieuwe kenteken platen. Dus dat is dan wel te doen denk ik..
Maar ben nog een beetje bang of het geen totale miskoop zou zijn.. en hoever zou ik kunnen/moeten oplopen voor deze mini?
wat het je zelf waard is...
je moet zelf beslissen wat je wilt betalen, als je goed gelezen hebt, hebben vele mensen hier twijfels over de auto...
succes en laat het weten..
Een model dat je niet zo vaak meer ziet? In mijn ogen is het een klassieke (1968) Mini die gesloopt is om er een (lelijke - T-bar) cabrio van te maken. Misschien als de conversie "authentiek" is, d.w.z. dat het ook in die tijd gedaan is en bijvoorbeeld door een bekende carosseriebouwer zoals Radford of Wood & Pickett. Als het gewoon thuis-gehobby is wordt hij eerder minder dan meer waard door dat gezaag.
mm ja dat is wel waar ja. Ik denk ook dat het onzin is dat hij niet zo vaak voor komt. Ik heb de eigenaar al gevraagd om meer duidelijkere foto's van de carrosserie, die plaats ik hier dan ter zijner tijd wel als ik ze heb..
Maar een T-bak vind ik ook niet heel erg mooi, daarom wilde ik er een cabrio van maken. Is dit goed te doen?
Zoek op het forum naar het maken van cabrio's, is wel e.e.a. over geschreven. Je zult ergens stevigheid in de carbio moeten brengen/houden. Een T-bar cabrio doet dat door een deel van het dak te behouden, bij een volledige cabrio zul je dat met andere verstevigingen moeten doen. Zoals gezegd, daar moet wel het e.e.a. over te vinden zijn (ook geen onderwerp voor Mini Chat trouwens).
RE: Mini cabrio
Ingediend door Wheels op zo, 11-01-2004 18:34
Hoi!!
Er is mij vandaag een mini cabrio aangeboden. hij is in erg slechte staat moet echt veel aan gedaan worden. Op kenteken staat wel dat het ook een cabrio is dus de papieren zijn er bij mijn vraag is wat is dat nou waard?
m.v.g Wheels