Mini clubman 1275 GT 1971

RE: Mini clubman 1275 GT 1971

Hallo !

Sinds we bijna klaar zijn met onze 1984 mini HLE.
Zoeken we een nieuw project :P
Na wat zoeken heb ik een mini clubman 1275 GT uit 1971 gevonden !
Beste man vraagt er 1500 euro voor.
Maar heeft wel wat roest:
Voetbakken L + R
Kofferbak een gat in de rechter hoek
Spatbord rechts is aangetast
Deuren zijn picobello en de rest tja het was donker dus heb het niet goed kunnen checken.
Wat denken jullie is de 1275gt 1500 euro waard ?

Mvg Aroutin :)

Moeilijk te zeggen, de aandachtspunten die je opnoemt geven mij het gevoel dat er nog meer rotte plekken zijn.

Maar, is het een complete originele 1275 GT, dus ook origineel interieur etc etc dan zou het interessant kunnen zijn. Je moet maar even googlen maar als ik me niet vergis zou er een close ratio versnellingsbak in moeten zitten, en dat maakt het natuurlijk ook weer een stukje aantrekkelijker.

Sowieso nog een keer bij daglicht kijken, magneetje meenemen om verborgen plamuur op te zoeken en dan je conclusie trekken.

BTW; heb je ook al een testrit gemaakt? Lijkt me ook wel een aanrader/inkopper

Nee geen testrit gemaakt hij staat al 25 jaar stil in een schuur ;)
Er zit een hele mooie beige leren interieur in (volgens mij origineel)
Dorpels zagen er ook goed uit.
Dan ga ik wel nog een keer kijken, om de GT in het daglicht te zien !\\
Bedankt voor je tips Paul :)

Mvg Aroutin

-originele motor erbij ? 11 studs.. {en "los" ??}
-met staartbak enz. enz. ?
-originele rembekrachtiger erbij?
-op 7.5 inch schijven?
-interieur compleet en heel?
-NL kenteken?
-Originele lichtmetaal velgen 10" erbij? {rosepetal ofzo?}
Alle clubman/1275 GT delen erbj? en bruikbaar?

Dan wordt het intressant..mits de body nog bruikbaar/redelijk roestvrij is.
Is de body erg rot is het prijzig..[vind ik]

Echter al 25 jaar in de schuur is natuurlijk niet van weelde en zal er wel meer verborgen gebreken boven komen..lees als roest,of motorisch falen..
Probeer erachter te komen waarom hij toenertijd de schuur is ingegaan..

Blijft altijd een kwestie van "wat de gek ervoor geeft".
In de Uk koop je ze voor minder in deze toestand.

Schroevendraaier mee en de kleinste ,meeste zwakke, magneet die je kan vinden..
Begint de eigenaar te klagen over dit..zou ik weglopen,dan weet je genoeg.
1500 euro is en blijft een hoop centen en voor dat geld zou ik willen weten wat voor resto-object ik koop.
Prikken en voelen dus.

Bedankt clubbie voor de info ! :)
Jaja ik heb hem gebeld en het blijkt dat hij de bestuurdersstoel mist.
Een 1100 blok erin is gelepeld.
En verder is hij helemaal origineel.
Schijfremmen
Rembekrachtiger
NL kenteken
Originele 10 inch velgen
Natuurlijk de gt logo`s op de auto en de sticker aan de onderkant :)
Ik ga waarschijnlijk morgen even een kijkje nemen !
Hij heeft ook een los 1300 carb blokje liggen.
Miscchien valt er iets te regelen.
Jullie horen het nog van me als ik ben langsgeweest :)

Mvg Aroutin

Waarom heeft ie een 1100?? Dan zal het wel geen originele 1275GT zijn of wel?

Dat vind ik ook beetje apart. Een GT logo is zo geplakt natuurlijk....

Als dat 1300 blok het originele blok is dan wil ik wel de versnellingsbak hebben, ;)

Laat maar weten hoe het afloopt en als je em koopt: foto's!!!

Misschien problemen gehad met de 1275 dat ie een 1100 erin heeft gedaan?
Als ik morgen ga kijken maak ik ook wat foto`s :)
De 1300 carb komt uit een innocenti zei de beste man ;)

Mvg Aroutin

Als de motor uit een Innocenti Mini Cooper komt moet deze een dubbele carburateur hebben Is trouwens dezelfde motor als de Glider 1300 GT

gaat het hier toevallig om de clubman die bij een zekere autosloperij staat?

leuk weer een GT op de weg erbij !

Ik denk persoonlijk dat de aanschaf prijs inderdaad niet de grootste zorg moet zijn. Opknappen gaat toch een veelvoud kosten. schermen, bumper grill wielen, al dat soort zaken zijn lastiger te vinden en veel duurder dan van een gewone mini. Ok interieur kent wat rare onderdelen. Kijk maar eens op de hertiage site voor de prijzen.

Wielen zijn Rostyle, staal geperst met 8 gaten. Niet te verwarren met de 4 gats inno versie. Rosepetals zijn overigens wel hele mooie LM velgen, en ik ga die er onder doen, mede omdat ik geen rechte stalen kan vinden.

Kijk naar helemaal of je geen een hele oude bij de hand hebt, wat goed kan want 1971 zit vlak bij de omslag (1970), dan heb je nog hydrolastic eronder, een hele korte diff van 3,67, en bij de allereerste (1969) nog MK2 schakelaars.

overigens heeft een GT gewoon 9 kopbouten. Een Inno Cooper en 1300GT hebben er 11

Bak is wel speciaal. Ik weet niet zeker tot wanneer de staartbak onder een GT zat. De mijne, een 72 bouwjaar, heeft in ieder geval een rod change bak.

Ik heb 2 gescande foldertjes, en als je echt interesse blijft hebben dan heb ik wel nog wat artikelen uit een boek over de minis in de jaren 70. Daar staat de introversie in en de 2e versie op gewone veerbollen en andere bak, en de 3e vanaf ca 1975. Maar dan moet je me maar even mailen, dan scna ik het wel een keer.

MBC schreef:
Bak is wel speciaal. Ik weet niet zeker tot wanneer de staartbak onder een GT zat. De mijne, een 72 bouwjaar, heeft in ieder geval een rod change bak.

Zo ver ik weet is de staartbak (remote change) gebruikt van '68-'73 dus het lijkt mij dat er in een '71 wel een staartbak in zat.

We hebben hier nog wel orginele stalen 1275GT velgen liggen...

Als de auto compleet, redelijk en orgineel is, is het bedrag wel redelijk. Je komt ze niet veel meer tegen.

Hier staat ook nog een '71er GT op hydraulastic, wel project in onderdelen... Ben wel benieuwd naar de foldertjes!

Heb hier ook nog een origineel Nederlandse 1275GT uit 1972 van de eerste eigenaar (oorspronkelijk uit Hengelo) staan in groen met bruin interieur. Pot rot dat wel. Alle specifieke GT onderdelen voor die tijd zitten er nog bij, incl logo's. Heb er ook een donor body bij van dezelfde leeftijd. Prijs is ook 1500 Euro. Ik weet echter nog niet helemaal zeker of ik hem niet zelf ga houden: ik heb eigenlijk al te veel projecten...

Even wat specs: 9-bouts cylinderkop, enkele HS4, staartbak met Cooper S close ratio versnellingen maar wel rubber joint diff op 3.65 (denk ik) eindoverbrenging. Teller tot 200kph, toerenteller tot 8000rpm. 7.5" schijfremmen zoals in Cooper S en solid mount rubber voorsubframe met ophanging. De twee voorstoelen zijn er ook nog bij en ik ga ook nog de originele rostyle velgen ervan krijgen als het goed is.

Eventueel heb ik nog een los GT blokje liggen. Moet wel gereviseerd worden.

ik ben ook wel benieuwd welke GT het is.
ik heb er nog steeds spijt van dat we die van ons verkocht hebben... |:(

vooral leuk als het ook een origineel nl clubman is.

laat maar gauw wat foto's zien ;)

Ben benieuwd naar evt foto's! Welke kleur is ie?

Toch niet de GT geworden :P
Vond 1500 best wel veel geld voor een opknapper.
Maar.............. :D
Ik heb een mini 850 uit 1978 gekocht ! 8)

Maak ff een lijstje :P
Front
Motorkap
Kofferdeksel (geen roest maar ingedeukt)
Kofferbak in het hoekje lassen
Spatbord 2x
Vloerpaneel 2x
Waarschijnlijk ook een paravaan

Verder is de auto echt HARD :)
Wat ik totaal niet had verwacht !
Dorpels bodem en als je achterin zit en in die 2 bakken kijkt ziet het er ook splinternieuw uit ! d:)b
En bij de ventielatie rooster ook perfect ! :D
Ik heb de auto zelf nog niet of ik krijg hem vandaag of maandag.
Wegens kwijt raken deel 3 |:(

Even inhaken op dit topic, wat vinden jullie van deze http://link.marktplaats.nl/399759897

Heb een mail gestuurd en hij heeft een bedrag van 2000,- ingedachte.

Zit behoorlijk in elkaar. Mocht je gaan kijken zou ik goed nameten of de Mini nog recht is.

En sowieso is deze niet origineel meer, ik zie duidelijk dat de body is gedeseamed.

Zonde....en dus zeker geen 2000,- eur waard

die koets is scheef, kijk naar de bijrijdersdeur, het dak staat aan de bovenkant van de deur niet meer recht en vooral de zijde van de voorruit bij de bijrijdersdeur komt niet meer goed...

zeker geen 2 mille waard...

En ik denk dat, met zo'n klap, ook de aansluiting van het subframe op de onderplaat niet recht meer is. Heb helaas een '92 mini die vermoedelijk ook zo'n klapper heeft gemaakt (en slecht is opgeknapt :(( ) die heeft veel, op het oog ontzichtbaar, gefrommeld plaatwerk. Je komt het door de hele auto tegen.. :'( (dat wordt een nieuwe koets!)

't is wel een 1275 gt'tje.
Maar €2.000 voor een niet origineel Nederlandse waar je vervolgens nog duizenden euro's tegenaan moet gooien..... Tjah, als ik de verkopende partij was had ik ook gezegd dat ik dat in gedachten had.

Eerlijk gezegd vind ik 2000 euro een hoop geld voor een in elkaar gereden niet originele nederlandse 1275gt.
Hoop wijze mensen hebben voor mij gesproken, nu is het aan jouw ;)

Vond het zelf ook een hoop geld, maar ik denk vraag het eens aan de wijzen van dit forum ;)

Ik had deze ook gezien en de verkoper gemaild over hoe of wat..
Lees de reactie : Dan hoef ik verder niks te zeggen.. ;)

Ik vroeg de verkoper om een richtprijs voor het wrak..

Reactie van de verkoper:

De auto is ten waarde van 5-6000€ en jij hebt 3-4000€ nodig om dit terug naar de vorige staat te brengen. Als jij kunt de reparaties zelf doen word deze bedrag veel laager.

Ik denk dus dat 2000€ is een goed prijs.

Mijn antwoord:

Hallo,

Hou ik het voor gezien..2000 euro voor een Total loss wrak is te gek..

+ het feit dat ie niet origineel meer is..vels randen zijn eraf..wie weet wat voor grappen daaronder vandaan komt..

+ geen originele Hollander maar ingevoerd..

+ de klap is zo hard geweest dat de body krom is..

Hou ik het voor gezien.

Bedankt,Heel veel succes met de verkoop.

De verkoper's tegen reactie:

Ik begrijp jou reactie wel, maar als de auto Total loss is, waarom heb jij dan interesse, wat wil jij van de auto doen?
Wat voor geld had jij bedacht?
Als voor de historie, ik heb de auto 15 jaren geleden in Frankrijk gekocht en helemaal uitgestript. Ik heb ook de vels randen afgenomen als word gedaan in de 70's
De body was rostvrij gemakt en opnieuw gelakt.
De motor was ook opnieuw gemakt.
Alles was met de hulp van professionele van de vak gedaan.
Alle rubber onderdelen worden ook op die tijd nieuw vervangen.

Ik ben een paar jaren geleden met de auto naar NL gekomen. Ik moest alleen de binnen kant klaar maken en dan die ongeval.
Met 3 jongen kinderen heb ik geen tijd om die auto op nieuw te bouwen, ik wil het dus verkopen aan iemand die zou de auto bouwen en niet voor de onderdelen gebruiken.

Verder heb ik de auto bij een vriend op de brug gecontroleerd een de body en subframe zijn ok, wij hebben geen verplaatsing gezien.

Als geen koper kunnen vinden ga ik nog zelf proberen te doen, heb jij interesse mee te doen is het welkom.

Conclusie van de verkoper..de auto is recht en NIET KROM.. :x :x 8) hahahaha...jeah sure!

[Oma's truttenschudder was 21 mm uit het lood..met 30 km/h een mercedes kont gekust..en veel minder opgevouwen frontje/schade dan dit gevalletje.. ;) ]

Mini's waren af fabriek al krom :x

Kan volgens mij richting sloop en aan onderdelen zit er ook maar weinig bruikbaars aan waarschijnlijk. Waarde...misschien een 500 voor de diehard restaurateur. Als de A-stijl een klap heeft gehad dan is dat bijna niet meer te herstellen.

Dennis