Mini importeren uit Duitsland

RE: Mini importeren uit Duitsland

Ik heb zojuist via Internet een Mini gekocht in Duitsland. In principe gaat het me om de accessoires die gemonteerd zijn. De carrosserie is echter nog in goede staat en er ligt een 1000cc ruilmotor in. Wellicht is die met weinig werk en weinig kosten weer tot een goede mini te maken. Een aantal vragen:

1. Moet ik meteen een nederlands kenteken aanvragen als de auto de grens over komt of mag dat ook later ?

2. Moet ik nog BPM betalen voor een 86-er ?

3. Als ik de auto invoer als sloper, zijn daar kosten aan verbonden ? Dan heb ik immers geen NL-kenteken nodig.

Ik heb al op de sites van de Douane en RDW gekeken maar geen antwoord op deze vragen gevonden.

Groeten,

Ben

RE: Mini importeren uit Duitsland

voordat iedereen zijn of haar mening gaat geven, wil ik je waarschuwen, dat je om het zeker te weten je gewoon even je vraag bij de rdw moet neerleggen...

als je dan een antwoord van de rdw hebt, dan zou je het antwoord van de rdw hier op het forum postten...

RE: Mini importeren uit Duitsland

1. Moet ik meteen een nederlands kenteken aanvragen als de auto de grens over komt of mag dat ook later ?



ja, je hebt het voordeel dat als je een duitse mini hebt je hem zelfs jaren kan laten staan: geen wegenbelasting enz maar als je er mee w3il gaan rijden dan moet je hem wel op nl kenteken zetten. Het duurt tegenwoordig zoiezo minimaal 2 weken voordat je bij de keuring terecht kunt.


2. Moet ik nog BPM betalen voor een 86-er ?


Ik kom uit op €111,-

3. Als ik de auto invoer als sloper, zijn daar kosten aan verbonden ? Dan heb ik immers geen NL-kenteken nodig.


Ik zou hem gewoon niet invoeren
Als je hem ophaalt in duitsland dan krijg je de papieren mee. deze zijn andere papieren dan degene die duitsers nodig hebben om mee te rijden. Het gaat daar nl zo dat als je een auto verkoopt de verkoper de auto van zijn naam afschrijft - de kentekens vernietigd (door een sticker er van af te halen). en dan moet de koper zelf de auto op zijn naam laten zetten. Maar als nederlander doe je dit niet. daardoor is voor duitsland de auto gewoon weg =>uitgevoert.

als je hem gaat slopen kun je de koets gewoon aan de oud ijzerboer meegeven. of je gebruikt hem als donor plaatwerk.