Heb je de FAQ Vraag & Antwoord en de andere topics over een Mini kopen (zoeken op het woord kopen in forum Vraag & Antwoord zou je wel een en ander moeten opleveren) al doorgelezen?
- Login of registreer om te reageren
Heb je de FAQ Vraag & Antwoord en de andere topics over een Mini kopen (zoeken op het woord kopen in forum Vraag & Antwoord zou je wel een en ander moeten opleveren) al doorgelezen?
Ingediend door Arne op ma, 27-09-2004 23:28
Ik heb erin zitten lezen, maar ik kan er altijd zo weinig mee als er gezegd wordt dat het helemaal afhankelijk is van vanalles en nog wat. Volgens mij zijn er wel bepaalde richtprijzen voor een slechte, redelijke en goede auto bijvoorbeeld. Maar daar kan ik ook niets over vinden. Dus is het dan "wat de gek ervoor geeft"? Of is er meer dan dat? Ik hoop het wel.
Arne
Het is denk ik inderdaad wat de gek er voor geeft.
Mini's zijn nou eenmaal een verhaal appart (net als fiatjes, eenden ed.), een ouwe kadett zou je waarschijnlijk niet meer dan een paar 100 euro aan uitgeven (als je er al in gezien wilt worden ) terwijl er voor een 83 en/of redelijke Mini al heel snel meer dan 1000 euro wordt uitgegeven (kan voor minder, maar dan moet je wel goed zoeken).
De belangrijkste tip in de aankooptips zou ik zeker opvolgen als ik jou was: Neem een kenner mee !
Ingediend door Arne op di, 28-09-2004 07:21
Tincu schreef:
De belangrijkste tip in de aankooptips zou ik zeker opvolgen als ik jou was: Neem een kenner mee !
Prima, zit er dan iemand in de buurt van Bergen op Zoom die tijd heeft vrijdag?
Arne
als je de mini beter beschrijft, of een foto laat zien kunnen mensen beter schatten...
Zoals al eerder aangegeven: "wat de gek ervoor geeft".
naast het meenemen van een kenner is een andere goede tip: "wordt niet verliefd". Neem niet teveel roest voor lief.
Sowieso zijn Mini's in de afgelopen paar jaar ENORM in prijs gestegen. Het lijkt wel alsof sommige mensen denken dat ze goud bezitten.
Wouter
Ingediend door Arne op vr, 01-10-2004 09:21
Nou, rond 11:00 zullen we eens gaan kijken... Ben benieuwd. Wel grappig, ik sprak iemand waar ik een tijd geleden veel contact mee had, blijkt hij een 87 Mayfair te hebben (net als deze dus) en toen ik gisteren de laatste MiniWorld ging halen bij de boekhandel (coole v-tec conversie) stond er iemand naast me die ook een 87 Mayfair heeft en ook een 92 British Open... Zo leer je nog eens mensen kennen.
Arne
Ingediend door Arne op vr, 01-10-2004 22:23
Nou, de nieuwe aanwinst is geen aanwinst geworden. Drukte door de binnenschermen heen voor, de overzetdorpels hadden echt wat te verbergen en er zat beginnende roest onderin de baggagebakken naast de achterbank...
Jammer maar helaas. Wel een APK, maar waarschijnlijk volgend jaar een hoop werk. En daar zat ik dan weer net niet op te wachten.
Arne
Ingediend door Kadootje op vr, 01-10-2004 23:48
nou niet de hoop opgeven er rijden er genoeg rond, er is er vast een die bij je past. succes
Ha Arne... lees nu pas dit berichtje... diegene in de boekhandel was ik! Leuk om te zien dat je elkaar toch weer tegenkomt. Inmiddels al succesvol met een leuke mini?
Harald
Als nieuwkomer heb ik nog een beetje moeite om alles in de juiste topics te zetten excuseer daarvoor. Maar ik heb een potentiële auto gevonden Gaat om een 2000 Cooper met sportpakket, met 66.500 km op de teller. Hij is rood met een wit dak, en er zitten wat andere bumpers op waarvan ik niet de herkomst ervan weet, maar goed. Helaas heeft hij wel een paar plekjes, onder de koplampen zitten een paar zeer kleine "spatadertjes", en ook in de regengoot zitten een paar kleine puntjes. De auto krijgt een jaar garantie mee (Rover occasion) en ziet er verder mooi uit. Wat kan ik nu het beste doen om hier lang plezier van te hebben?? Toch punten laten overspuiten?? Wat kunnen jullie mij adviseren???
Bedankt,
Grtz,
Tex
Texpert schreef:
Helaas heeft hij wel een paar plekjes, onder de koplampen zitten een paar zeer kleine "spatadertjes", en ook in de regengoot zitten een paar kleine puntjes. De auto krijgt een jaar garantie mee (Rover occasion)
Wat omvat die garantie? Ook roestschade? Indien ja kun je overwegen de roest te laten voor wat het is en over 11 maanden bij de Rover dealer aan te kloppen dat ze het moeten herstellen... Maar de kans dat ze daar in trappen is niet zo groot. Als je al "spatadertjes" ziet kun je er donder op zeggen dat je daar over een jaar heel veel meer van ziet. Dus ofwel kiezen dat je met roest koopt en over een tijdje moet gaan roestaureren, ofwel meteen de roestplekken aanpakken (op kosten van de Rover dealer?).
Groeten,
Harald
(Rover occasion)
vraag eens naar de historie - onderhoud e.d.
is 'ie ooit getectyleerd ? dat helpt
verder gelden de bekende "aankooptips" ..
succes,
Theo van den Bogaard
Historie was bekend, en de auto is door Ben van Leeuwen indertijd verkocht dacht ik. Dat tectyleren, om de hoeveel jaar is het zinvol dat te laten doen??
Grtz,
Tex
Het is sowieso verstandig om em een tectylbeurt te geven! Roest voorkom je niet maar het verlengt de levensduur aanzienlijk...Wat er logischerwijs ook voor zorgt dat de auto (meer) waardevast blijft.
Ik heb mijn auto begin november een complete tectylbeurt laten geven (€ 280,-) - auto was nog kaal - Toen ik em ophaalde werd me geadviseerd om em ieder jaar aan een controlebeurt te onderwerpen ( dit zou zo'n € 50,- gaan kosten) waarbij het hele jasje nog es wordt gecontroleerd en waar nodig bijgewerkt zou worden...
Ik houd er wel rekening mee dat als ik een '99 Mini koop, dat er binnen een paar jaar wat aan moet gebeuren. Heb (helaas) geen garage, wordt dus een buitenslaper. Maar als ieder jaar de tectylbehandeling even gecontroleerd moet worden is dat geen probleem.
RE: Mini kopen en de waarde...
Ingediend door Arne op ma, 27-09-2004 14:36
Hoi,
Ik ben op zoek naar een auto voor erbij en een mini heb ik altijd wel heel leuk gevonden. Nou ben ik er hier in de buurt een Mini 1000 Mayfair tegengekomen met een APK tot sept. 2005. Wat mag zoiets kosten? Hij is niet perfect, maar ik kan er voorlopig mee karren en ben niet te beroerd om er in de toekomst nog wat aan te doen.
Arne