1.87 past makkelijk (geen stuurkolomverlager gebruiken )
Ik ben 1.95 en dat past ook
wat betreft het herkennen van een 'echte' cooper? Daar weten anderen meer van dan ik.
- Login of registreer om te reageren
1.87 past makkelijk (geen stuurkolomverlager gebruiken )
Ik ben 1.95 en dat past ook
wat betreft het herkennen van een 'echte' cooper? Daar weten anderen meer van dan ik.
Hallo Ruud,
Welkom hier. Ten eerste, volgens mij is een mini altijd klein. Ik, 1.90m, zit er prim in hoor. Alleen een beetje creatief schakelen!
Als een mini origineel een cooper is zal dit vast op het kentekenbewijs staan!
Succes met zoeken.
Een van de mooiste dingen van Mini's is dat je je eigen Mini kunt maken.
M.a.w.: maak er dan een echte Cooper van .
Een echte Cooper...
Das voor sommigen een heel ruim begrip (zie oa. de post hierboven (No offence, een Mini is voor mij een Mini, Cooper of niet, de fun factor is (voor mij) hetzelfde).
Ik denk dat je voor jezelf uit moet maken wat voor jou een echte Cooper is (de échte oude, als er Cooper op het kenteken staat, of wanneer de Mini er "als een Cooper uitziet")
Voor de meeste leken is iedere Mini een Cooper: "Oh wat leuk, een Mini Cooper!!" Lichtelijk gefrustreerd probeer je dan uit te leggen dat het een 'gewone' Mini 1000 is, maar meestal komt dat niet aan
Ik denk dat de modellenlijst je kan helpen.
Ingediend door gast op di, 22-01-2013 07:16
Zo, das snel! Dank voor jullie reacties en we kunnen al iets gerichter zoeken. Dus "Cooper" staat dan op het kenteken. We gaan toch enkele mini's bekijken alvorens tot aanschaf over te gaan. We komen uit Zuid-Limburg dus we gaan misschien ook over de grens eens kijken, Belgie, Luxemburg en Duitsland.
En in een ander topic las ik al dat eind jaren tachtig en begin jaren negentig extra aandacht vragen ivm roest.
Maarja, het is van ijzer dus elke auto van die leeftijd heeft wel wat roest, het zal niet alleen bij de mini zijn.
groet, ruud
Dus "Cooper" staat dan op het kenteken.
Geen idee... Ik heb geen Cooper, en bij de rdw doen ze soms ook maar wat.
Dat is wel weer waar. Sommige benamingen raken kant noch wal.
Zou je een cooper (carburateur, injectie?) willen vanwege de authenticiteit of vanwege het uiterlijk?
Een "standaard" 1000cc mini is voor jouw budget makkelijker te vinden, en met de haast eindeloze mogelijken om ze naar eigen smaak aan te passen, is dit zeker geen verkeerde optie.
Zelfs het vervangen van het motorblok voor een 1300 is haast een sinicure.
Ingediend door gast op di, 22-01-2013 17:00
Spherix schreef:
Behalve 't naampje, vanwaar de afweging cooper of niet?
Vanwege de authenticiteit oa. Met respect voor alle andere mini-rijders kost het opknappen van een "gewone" mini evenveel verf, plamuur, laswerk, sleutelen en schroeven als een "Cooper".
Ik wil het, kort door de bocht, vergelijken met het restaureren van een kever en een porsche 912. Beide 4 wielen, beide 2 deuren, allebij de motor achterin, op allebij gaat evenveel verf enz enz.
Voor het budget vindt je natuurlijk een rijdende mini maar als ik dan toch moet lassen en plamuren wil je toch voor die klinkende naam gaan, the real deal, zeg maar.
Het wordt toch een telsom en misschien komen we een leuke seven tegen van de jaren 70 ofzo dan kan het net zo goed die worden, of een countryman of wat dan ook.
Ik wil weten waaraan herken ik een echte cooper, staat dat versleuteld in het chassisnummer of staat er ergens een bepaalde code in vanaf fabriek?
Kijk, als nieuweling kan me iedereen een mini verkopen als zijnde een echte cooper, dus wat we dan betalen is voor een hoop lucht en dat wil ik graag voorkomen. Daarom vraag ik jullie kennis en expertise in deze.
groet, ruud
@Tincu; alvast bedankt voor de modellenlijst, we worden langzaam ietsje wijzer
echte coopers in die zin zijn zeldzaam.
KAS of CAS tot mk2 danwel XAD1 bij mk3 zou het begin van het chassisnummer moeten zijn voor de engelse versie. Er is een handig boekje van J Parnell in de handel (original cooper and cooper s) waarin je alles over de coopers tot aan de spi kunt vinden. Want het chassisnummer is een begin. Wil je echte een cooper uit de oude serie dan zou ik m'n budget eens goed overwegen. (ebay e.d. geeft als wat prijsidee) ALS je dan nog zin hebt moet je me maar een pm sturen. ik weet nog een complete (motor bak interieur etc) echte cooper te staan. en wat ander leuk origineel spul met werk. Overigens deel ik je mening wel. Als je gaat opknappen dan beter iets waardevasters. Van de andere kant heb je in een gewone mini net zoveel plezier. een eidn jaren 70 1000-tje is rijdbare staat is best te vinden. Als je maar goed kijkt dat je veen versleuteld hok koopt. Uit ervaring weeet ik dat dat bodemloze vaten zijn. Liever een echte met plekken dan een opgeleukt dingetje wat over 2 jaar een bak roest en elende is
Ingediend door gast op di, 22-01-2013 19:45
Dank je wel MBC en Snackey voor jullie reacties.
En inderdaad, elke andere mini zal net zoveel plezier geven
groet, ruud
Ingediend door gast op wo, 23-01-2013 09:57
Boekje is al gevonden en onderweg. Ik verdiep me namelijk graag eerst in de theorie en de geschiedenis die daarbij hoort is dan meteen mooi meegenomen.
@MBC; je een pb'tje.
groet, ruud
Ingediend door bramgroot op vr, 08-02-2013 20:52
beste ruud het zal makkelijk gaan passen. wel een aanrader is stoelverlengers.. (zit je +-10cm verder naar achter) en neem geen dakraam... heb ik wel en ik stoot me hoofd af en toe... (1,95m)
RE: mini kopen of meteen een cooper?
Ingediend door gast op ma, 21-01-2013 21:00
Mijn naam is Ruud en onze zoon van 1.87 heeft een mini op zijn verlanglijstje staan. Ik zeg, beste kerel, die is te klein voor je, zoek wat anders.
Hoe denken jullie daarover met zijn lengte?
Zijn budget is beperkt (ca 2deuro) dus dat wordt klussen voor pa. Nu ben ik daar niet vies van (oa p1800, 912, traction, T3) dus dat doe ik graag. Dan zeg ik wel; als het toch helemaal uit elkaar moet dan meteen maar een echte cooper. Maar hoe herken ik die? Chassisnummer?
groet, ruud