mini mayfair 1.3i uit 1993

RE: mini mayfair 1.3i uit 1993

ik vraag me af hoe een mini mayfair uit 93 uitgerust is...

het gaat om een 1.3i wat voor diff zit er op zo'n uitvoering? en heeft ie een rembekrachtiger?

wat voor injectie systeem?

wel verplichte katalysator zeker ook?

(alle info welkom) ik ben namelijk op zoek naar een mini omdat ik mn estate ga schorsen... (sparen voor de grote opknap!)

Mini Mayfair 1.3i

Motor: 1275 cc (maar die had je waarschijnlijk al ;) )
Injectie systeem: Singel point injectie.
Rembekrachtiger: ja.
Remmen: 8.4" schijven voor trommels achter.
Wielen: 12" met 145/70/12 banden.
Katalysator: ja en verplicht.
Differentieel: 3.1

Veel verder dan dit kom ik ook even niet...

is opzich wat ik wilde weten...

dan hoop ik dat ie er andere wielen onder heeft gedaan... er zit wel een houten dash in! dus misschien ook wel een sportstuur en leuke lm velgjes...

heb je ervaring met dit soort motortjes? is dat net wat sneller dan een 1000tje en wat langzamer dan een 1300 carb? maar wel een stuk zuiniger denk ik?!

Ervaring met dit soort motortjes heb ik niet echt nee. Ik ben meer iemand van carberateurs.. :)

Maar ongetwijfeld zal de 1300 sneller zijn dan een standaard 1000-tje ja. Zou die het niet op pk's winnen dan doet ie het wel op een groter koppel.
Ik denk maar weet het niet zeker dat het vermogen wel dezelfde 61 pk zal wezen als van de 1275 coopers uit dat jaar.

Als dat zo is zal die dus net zo snel zijn als een 1300 carb. Of die ook zuiniger is zal afwachten zijn.

En om maar eens verder in te gaan op je mailtje. :)

Ten eerste alstjeblieft :)

En een rustigere ride zal het inderdaad waarschijnlijk wel worden ja. Een 1300 loopt nou eenmaal wat minder nerveus dan een 1000-tje. (enkele uitzonderingen nagelaten dan)

Het vermogen is inderdaad 61 pk, maar de SPi heeft een fractie meer koppel en is in principe ietsjepietsje zuiniger. (ten opzichte van de laatste 1275 met carb)

Maar met een carb is iets makkelijker te kietelen als met met een injectie...

En het is ook allebei ongeveer even zuinig.

Sander-T schreef:
Het vermogen is inderdaad 61 pk...

Volgens mij niet. Volgens mij heeft een standaard SPI motor 53 PK en een Cooper SPI 63 PK. Heb zelf nl. een 93-er British Open die technisch identiek is aan een Mayfair alleen heeft ie wat extra speeltjes (electrisch open dak, LM velgen enz.)

Bij de SPi was er inderdaad motorisch nog verschil tussen gewoon en Cooper. Vanaf de MPi maakte de extra klokjes in het dasboard en het witte dak een Mini een Cooper, geloof ik....