Mini ogle.

RE: Mini ogle.

Ik was laatst in Split (kroatie) waar richting Trogir een minifanaat woont.
Hij heeft een groene saloon , een blauwe marcos en een oudrode ogle.
Die ogle wilde ik wel (helemaal staal).
Maar helaas , niet te koop.
Groetjes , Jeroen2. :D

RE: Mini ogle.

Wie zich nou afvraagd, wat is dat nou weer:
http://barspeed.topcities.com/ogle.htm

Wel een gaaf wagentje.

RE: Mini ogle.

Ik was er altijd vanuitgegaan dat er maar één Ogle SX1000 gebouwd was (omdat je altijd dezelfde tegenkomt), maar nu blijken het er 66 te zijn. Wat een lelijkerds.

RE: Mini ogle.

Lelijkerds.
De ogle's of diegene die je het vertelt had van die ene???
Ik vind het toch wel een gaaf bakkie , beter gestroomlijnt dan een saloon , etc , en niet van plastic.
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Mini ogle.

De Ogles. De Marcos vind ik ook een lelijkerd maar die ben ik misschien net daarom meer en meer gaan appreciëren. Misschien maar goed dat dat alleen met auto's zo loopt.

RE: Mini ogle.

Het zijn nogal kleine fotootjes op die site die ik gevonden heb (ik hou me aanbevolen voor grotere plaatjes), maar ik vind hem wel leuk, geloof ik. Leuker dan een Marcos.

RE: Mini ogle.

RE: Mini ogle.

Tja, nou lijkt hij weer een beetje erg bol aan de achterkant. Ik zou er 1 in het echt moeten zien denk ik.

RE: Mini ogle.

achterkant:
http://members.lycos.nl/tb998van/mini402/OGLE-R.JPG
(beide wel plm 400 Kb - voor de modemmers .. )
voorkant:
http://members.lycos.nl/tb998van/mini402/OGLE-F.JPG

deze was in 1999 op Silverstone te zien.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Mini ogle.

jeroen2 schreef:

Die ogle wilde ik wel (helemaal staal).




op de site waar Eelke naar verwijst staat toch duidelijk dat de body van "glass fibre" is :?

Frans

RE: Mini ogle.

Ja, achterkant is toch een beetje eigenaardig, beetje gedrongen. Ik denk dat hij mooier zou zijn als hij iets langer was geweest. En die bumpers aan de voorkant zou ik eraf laten, zoals op die site met die restauratiefoto's.

RE: Mini ogle.

Je kunt er nog zoveel foto's tegenaan gooien als je denkt dat nodig is, maar als je een Ogle in het echt ziet dan kun je er pas over meepraten. De rooie uit Engeland heb ik ook gezien in 1999.

Echt een beauty van een auto............... :9

RE: Mini ogle.

Nou , hier begrijp ik weer niets van.
Deze ogle lijkt toch weer helemaal niet op wat ik gezien heb.
Geen open dak , veel schuinere naar onder lopende achterkant , de motorkap loopt tot bijna op de grill , geen randje van de wielkast op de voorspatborden , kortom zoiets als een opeltje GT maar dan een stuk kleiner , en helemaal van blik !!!!
Jammer dat ik geen foto heb zeg.
Is het wel een ogle dan ???
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Mini ogle.

Ogle heeft meer gedaan dan alleen Mini's (de SX1000):

"Car review on OGLE
David Ogle founded his own industrial design company in 1954 and decided to branch out into car design
(and indeed manufacture) in 1960 with a four-seater GT coupe based on Riley 1.5 mechanicals, but only
eight were made. More successful was the pretty SX1000 coupe of 1962-64, an extremely curvaceous
glassfibre body based on Mini parts.

Ogle also designed the very handsome SX250 body on the chassis of the Daimler SP250. This was shown
at the 1962 London Motor Show and impressed British specialist company Reliant so much that it was
modified to become the Reliant Scimitar coupe. Ogle then look the Scimitar and made a Triplex GTS
estate (station wagon) special with a rear-end made of Triplex heat-absorbing glass. This car became
the property of HRII Prince Philip for a time.

Tragically, in 1962 David Ogle died at the wheel of an SX1000, effectively ending the company's
manufacturing life. Direction was taken over by Tom Karen, an innovative Czech-born designer.
He was responsible for some effective designs, most significantly the Reliant Scimitar GTE sports
estate.

The tangerine bug

The car of which Karen was most proud was the 1970 Bond Bug, a highly individual-looking three-wheeler
based on a Reliant chassis. In many respects it was ground-breaking with its hinging canopy, its fixed,
moulded-in seating, its use of aircraft-style black decals. Intended as a cheap fun car, it was
available in only one color – bright tangerine! Despite this, several thousand were sold.

Perhaps Ogle's most ambitious project was an Aston Martin DBS-based sports car created for the 1972
Montreal show. This sharply styled coupe featured much Triplex Sundym (tinted) glass, a green
corduroy-and-leather interior with seating for three (the rear passenger sited diagonally behind)
and brushed-steel highlight panels. Most remarkable of all was the rear-lamp panel, which had 22
circular lights. Many of these were sequential indicators, which flashed outwards in the direction
you were turning; six others were for braking, the severity being indicated by the number of lamps lit.

Olge went on to design a number of further one-offs such as the Princess 10-20 Glassback, the Mogul
(which was a full-size version of child’s toy car Ogle had already designed), a modified Vauxhall
Astra and various taxi projects.

Olge Design’s automotive work gradually dwindled away into occasional ventures such as the Project
2000 and a proposal for an updated three-wheeler to celebrate 21 years of the Bond Bug. Today, Ogle’s
car connections are at best tenuous as it concentrates on other industrial design work."

misschien was het een ander type ?
FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Mini ogle.

En als je geen originele Ogle vindt, maak je gewoon een replica



De eerder vermelde rode stond vorige zomer in Engeland te koop voor £8.000

RE: Mini ogle.

juist , jaren naar mijn spot , dan toch iemand die mij begrijpt ..... geen imitatie .... de echte ...
ben er niet lang geleden weer geweest maar nog steeds geen resultaat!!!! jammer .... hij komt maar niet los .... van de echte (staal dus) zijn er naar mijn weten nog maar 3!!! , ik zal dus nogmaals naar croatie moeten (blijkt wel weer).
je kan zoeken zoveel je wilt , hij staat niet op i-net , kortom ... ga daarheen en na veel zoeken!!!!
eerlijk om je een prijs te geven had ik al 15000 geboden (hij weet wat hij heeft!!) , 't zal er wel op komen dat het rond de 18 a 20 zal worden (naar mijn mening ook redeliijk juist) , de aankomende 2 jaar heb ik absoluut geen tijd , daarna barsten de onderhandelingen weer los (hij informeerd mij ziz als er een ander bod komt)!!!
greetz , jeroen2 8)

RE: Mini ogle.

Heb je die laatste keer een foto gemaakt want je maakt ons natuurlijk wel razend benieuwd !! Het ging dus niet om de SX1000 hé of wel ? Of om iets wat in Theo's reply vermeld stond ?

Misschien vind je het wel terug op die ene site met al die mini-based kit-cars, die me even niet te binnen schiet maar naar ik meen kent Demelza die wel uit het hoofd.

RE: Mini ogle.

RE: Mini ogle.

Ik niet, maar Theo wel ;)

RE: Mini ogle.

.. bijna ..
is een link onderaan: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/137mod/137mod.htm

maar ik ben benieuwd of Jeroen2 nu wel of geen Ogle bedoelt ....

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Mini ogle.

ik weet er niet veel vanaf, maar lees veel miniworld / mag.
ogle was toch juist een "plastic" specialist. Is het geen scarab. Die lijkt, een beetje, op een Opel GT en is oa in Aluminium gemaakt.

RE: Mini ogle.

Een gele !



RE: Mini ogle.

Staat er een te koop in Frankrijk:
http://www.lacentrale.fr/occasion-detai ... 30114.html


De fabrikant van vroeger:
http://www.oglenoor.com/History%201bb.html

Wikipedia over Ogle:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ogle_Design

Ogle op flickr:



RE: Mini ogle.

Prachtig karretje....maar 14.000 euro... :x

Dennis

RE: Mini ogle.

RE: Mini ogle.

De voorkant is een beetje in de stijl van de oude Saabs...