De kleur Paars komt ook terug bij de RDW. Staat geregistreerd als Paars /Wit.
Nieuwe APK heeft ie volgens de RDW nog niet.
Groetz!
- Login of registreer om te reageren
De kleur Paars komt ook terug bij de RDW. Staat geregistreerd als Paars /Wit.
Nieuwe APK heeft ie volgens de RDW nog niet.
Groetz!
Ziet er zo op het oog wel goed uit. Wat Arie al aangeeft is dat hij volgens de RDW nog geen APK heeft. Dit kan betekenen dat er iets aan moet gebeuren, of dat hij nog gewoon niet gekeurd is.
Dat de kleur niet klopt bij de RDW maakt niet uit. Dat kun je tegenwoordig kostenloos laten wijzigen.
Staat trouwens wel heel weinig info bij de advertentie.
Hoi,
ik heb nog eentje gevonden:
http://link.marktplaats.nl/264719604
Het enige waar ik mee zit is dat hij nog niet veel kilometers heeft gemaakt, maar wel al 7 eigenaren heeft gehad. Wat wil dat zeggen??
De huige eigenaar heeft de mini pas 2 maanden in bezit en doet hem weg
omdat het een impulsieve aankoop was en nu wat anders gevonden heeft.
Wat vinden jullie ervan?
Ik zou die kilomterstanden maar niet al te serieus nemen. Ook niet met NAP. De registratie hiervan heeft nogal wat 'gaten'.
Limbo mini schreef:
Het enige waar ik mee zit is dat hij nog niet veel kilometers heeft gemaakt
ik geloof best dat dit de echte stand van de teller is, de vraag is alleen hoe vaak die al rond is geweest. Moet je er 100.000 of 200.000 bij optellen....
maar hoe vaak het klokje is rond gegaan kan je natuurlijk niet achterhalen?
Dat is eventueel alleen te achterhalen als de originele APK-papieren er nog bij zitten. En zelfs dan is het niet zeker. Ook een klokje kun je omwisselen.
Ik weet niet wat je ervaringen met mini zijn, maar als je nog weinig weet, zou ik de aankooptips eerst eens checken en evt iemand meenemen die er verstand van heeft. Dan weet je zeker dat jezelf niet verblind bent door liefde!
Wat betreft de mini's? Ik ken ze niet, maar beide zijn al oudjes en is dus de staat erg belangrijk wat betreft de prijzen. ALs iemand hem al naar 2 mnd wegdoet kun je je natuurlijk ook afvragen waarom hij hem weg doet!!!!!
Informeer goed en vragen staat vrij
groetjes
ik heb geen eigen ervaring met mini's. De aankooptips heb ik zeker
goed doorgelezen en dat zal ik ook zeker nog eens doen.
Beide mini's zijn idd oudjes, maar dat wil ook juist! En zeker twijfel ik
ook omdat iemand hem na 2 maanden weg doet. Maar goed niet achter iedere boom
schuilt een .... (hoe gaat dat spreekwoord ook alweer). Kan best dat deze persoon
iets heel anders verwacht en dat verder de Mini prima in orde is. Het zou kunnen, toch?
Ik ga eens kijken en proberen zo objectief mogelijk te oordelen.
Die 7 eigenaren zou ik ook niet zomaar geloven, zullen er rustig meer zijn.
Is ook een vreemde optie bij marktplaats.
Waar kun je dat nou nakijken?
Ik ben gisteren wezen kijken naar de mini, de blauwe.
Door alle punten die genoemd worden in de aankooptips komt hij goed heen. Tuurlijk het is een auto van 30 jaar, maar er waren niet veel roest verschijnselen te zien. Ook met een magneet kunnen constateren dat de dorpels nog
van ijzer waren etc.
Alleen 2 dingen die verontrusten: het linkervoorwiel loopt af en toe een beetje aan. Dit gebeurt overigens alleen bij het naar rechts sturen en dan alleen als het wiel in een bepaalde hoek staat. Maar goed, wat betekend dit? Wielkassen niet goed vergroot (want volgens mij zit er niet de standaard banden maat onder) of is het chassis scheef of iets met de as? Hoe kan ik hier achter komen?
Ook onder het rijden ging ineens het olielampje branden. Bij het starten brand het lampje ook en na het starten ging het netjes uit. Maar na een 10 tal minuten ging het ineens branden al moet ik zeggen dat het flikkerend brand. Dus kan duiden of een slechte sensor of is er meer aan de hand?
Wat is jullie advies? (alvast bedankt)
Als het subframe er niet recht onder zit dan moeten de banden scheef zijn afgesleten, maar de body van een Mini schijnt niet zo heel maatvast te zijn dus daar kan het ook aan liggen.
De oliedruklamp kan een massaprobleem zijn, maar zonder andere details is dat lastig te zeggen. Rook ie, verbruik ie olie, etc.?
Ik ben er een stuk mee wezen rijden en er kwam geen rook uit de uitlaat. Het schakelen ging soepel (heen en terug). Ook maakte de auto geen rare toeren toen ik hem met 20 km/u in de 4 schakelde. Er druppelt wel wat vloeistof uit de motor maar dit waren 2 druppels. Eigenlijk geheel normaal voor auto's van deze leeftijd, toch?
De verkoper vertelde dat hij ermee naar een mini dealer was geweest en dat die zei dat de wielkast iets wijder gemaakt moest worden. Nu zit ik er zelf aan te denken om met de mini langs een mini dealer te gaan om advies te vragen. Zouden ze dat doen? en weet iemand een dealer in midden-limburg?
dat laatste is best een goede optie, ik had ook een mini garage in de buurt die aanbood vrijblijvend te kijken als ik langskwam! (wel eerst even informeren bij het bedrijf )
voor adressen kan ik je niet helpen helaas
in [plaatsnaam] zit een roverdealer die me een aantal keren goed geholpen heeft met mijn vorige mini, moet je heel even googlen..
dankjewel voor de link, altijd handig!!
Helaas is de genoemde mini al verkocht, dus we gaan verder zoeken! Ik hou jullie op de hoogte.
groeten
JAAAAAAH joepie!!!!
Ik heb een mini!!!!
Het is een 1000 HLE uit 1982 met de kleur paars...
Ben hem gisteren gaan halen en..... SUPER!!
Foto's volgen snel!!!
gefeliciteerd met je aanschaf van je mini!
we wachten op de foto's
RE: Mini op het oog
Ingediend door Limbo mini op do, 09-07-2009 12:52
Hallo allemaal,
Zoals ik al op het 'wie is wie' topic heb verteld, ben ik op zoek naar een mini. Nu heb ik op Marktplaats er een gevonden die ik erg interessant vind:
http://link.marktplaats.nl/260408276
Wat vinden jullie er zo op het eerste oog van? Ik heb deze persoon gemaild voor nog wat detail foto's, om eventuele roest al vroegtijdig op te kunnen sporen. En wat denken jullie kwa prijs? Het enige rare aan deze advertentie is dat de kleur paars (in de titel) genoemd wordt, maar volgens mij is het toch echt de kleur geel?!?!
alvast bedankt voor jullie advies!