RE: Mini starten na twee jaar stil staan.
Ingediend door Rolf op do, 17-10-2002 11:42
Geen twee jaar maar wel een spannend komend weekeinde. Na een sloop-, strip-, schuur-, spuit- en opbouwsessie van 6 maanden, zal zaterdag de motor van mijn mini voor het eerst weer ontstoken worden. De laatste interieurzaken worden geregeld, de nieuwe remleidingen op druk gebracht, de koppelingslang ontlucht, de accu aan de lader: ready for takeoff!
Ik heb er een halfjaar hard aangewerkt samen met deskundige hobbyisten en het resultaat mag er optisch in ieder geval zijn. Herspoten in de oude kleur (Antelope Grey), strakke wielen, bumpers en tapijt. Nieuwe panelen binnen (en buiten!).
Wielophanging gereviseerd, nieuwe hoezen overal, slangen koelsysteem, carburateur schoongemaakt, evenals vlotterkamer (bedankt voor de tip!). Het enige wat we dus niet hebben gedaan is de motor zelf. Die liep nog prima zonder enig probleem. Wel nieuwe olie en bougies en ontsteking. We zullen na zaterdag zien of dat terecht was.
Je hoort nog van me.
Rolf 1971 Mini 1000
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini starten na twee jaar stil staan.
Ingediend door Mini Martin op ma, 14-10-2002 18:23
Na ongeveer twee jaar stil te hebben gestaan was het gisteren zover.
Eerst een verse accu aangesloten en contactpunten gecontroleerd. Bougies schoongemaakt en de opening bijgesteld.
Tankie met peut erbij
Choke open, sleutel in contact.
Contact, yeb contact. Oke, draai maar om.
Kreun, kreun, vrom vrom, brrrr, brrrr.
Nog een en ander gecontroleerd.
Contact, yeb contact. Oke, draai maar weer om.
Grrrt, grrrt, vrrrt, brrrrrrrrrrrrr.
Bougies er weer uit en gecontroleerd of ze nat waren. Bleken droog te staan.
Vervolgens brandstofpomp gecontroleerd. Deze bleek te werken want de brandstof liep bij het vlotterkamerdeksel over. (het gaatje onder het aansluitstuk voor je slangetje)
Dan maar de SU eruit.
En dat was maar goed ook.
Had ik beter voor het starten kunnen doen.
Toen ik de vlottekamer open schroefde kwam ik een partijtje derrie tegen.
Ik heb ongeveer een half fotorolletjeskoker gevuld met bruine drap wat onderin de vlottekamer zat vastgekoekt.
Ook de sproeier, zetel en naald zaten dicht.
Na een grondige inspectie (gehele carburateur uit elkaar) en een grote schoonmaak de boel weer in elkaar gezet.
Morgen een nieuwe pakking tussen het vlotterkamerdeksel en kamer, en een nieuwe pakking tussen het huis en spruitstuk.
Ben benieuwd wat hij morgen doet.
Groetjes Martin
*******************************
Broem broem het geluid van een 850
*******************************