Mini total-loss

default

RE: Mini total-loss

Hallo,

ik heb me ff aangemeld op dit forum vanwege wat vraagjes. Ik ben al een poosje bekend met de site, maar het gaat om het volgende:

Een week geleden heb ik een Red Hot uit '88 gekocht, beschilderd (zwart met vlammen). Helaas heb ik er maar heel kort van kunnen genieten, want ik heb h'm total-loss gereden. Het hoe en waarom doet er even niet toe, ik krijg 200 euro van de verzekering terug en mag de mini houden. Ik ben zo a-technisch als kweeniewat en ben een 'arme' student (voor zover arme studenten zich een auto kunnen verooloven), dus ik ga h'm niet opknappen.

Nu dacht ik, er hangen hier vast wel liefhebbers rond die weten waar ik mijn mini het beste kan verkopen, zodat ik er nog een beetje centjes uit kan halen. Voor een complete beschrijving van de schade + foto's van mijn bolide -> link

Alvast bedankt!

Bart

RE: Mini total-loss

Dat ziet er idd behoorlijk ernstig uit. Als ik jou was zou ik hem in onderdelen verkopen, als je er tenminste nog iets aan wilt verdienen. Ik denk dat je hem zo in het geheel niet kwijt komt. Er zit volgens mij niet echt veel bruikbaars meer aan.

RE: Mini total-loss

zo dan dat ziet er niet best uit

RE: Mini total-loss

ik vind de schade meevallen . kweet niet wat je er voor betaalt hebt, maar voor relatief weinig geld kun je (met hulp van een forummer bijvoorbeeld) de auto maken. (zeker omdat je hem niet hoeft laten spuiten aangezien je hem zelf schildert :P ) desnoods kun je hem ff schorsen zodat je kan sparen

RE: Mini total-loss

Ik gok maar wat, maar volgens mij heb je of een hele hoge springbult genomen en iets te hard de grond geraakt, of je bent vol gas tegen een hoge drempel aangereden....

Ik wil niet negatief klinken, maar volgens mij is heel je voorkant krom. Lijkt of dat je rechter spatbord (eerste foto) bol naar buiten staat, ben ook bang dat het schutboard (waar je pedalen tegenaan vallen zeg maar) ook krom zal zijn, dus is de moeite niet waard om te redden, maar kun je natuurlijk altijd ff kijken of het meevalt! Een nieuwe neus erop is nog niet zon probleem. Blokje zal ook wel niet al te makkelijk meer te redden zijn, maar ook die zijn niet zo erg duur.

Maar ik kan t ook verkeerd hebben, onderdelen verkopen lijkt me t beste, wil je er nog iets aan over houden... Of iemand moet m compleet van je over willen nemen. Denk in beide gevallen dat je er weinig voor terug krijgt.

RE: Mini total-loss

Met deze foto's is het moeilijk te zeggen wat er allemaal mis is. Het lijkt mij ook dat de boel behoorlijk ontwricht is. Zo te zien is de voorruit bijvoorbeeld ook verschoven en het blok hangt inderdaad wel erg laag. Maak anders eens een foto met de kap open, belangrijkste is of het schutbord nog recht is.

Als de mini met een nieuwe neus en ander blokje te reden is is ie nog wel een paar 100 EUR waard, anders wordt het de oud ijzerprijs ben ik bang. In onderdelen haal je er meer uit maar dan moet je wel een plek hebben waar je die eraf kunt halen.

Waarom krijg je maar 200 EUR van de verzekering? De restwaarde van je wrak + 200 EUR is volgens mij minder dan de oorspronkelijke dagwaarde.

default

RE: Mini total-loss

Lambormini schreef:
Ik gok maar wat, maar volgens mij heb je of een hele hoge springbult genomen en iets te hard de grond geraakt, of je bent vol gas tegen een hoge drempel aangereden....

Ik wil niet negatief klinken, maar volgens mij is heel je voorkant krom. Lijkt of dat je rechter spatbord (eerste foto) bol naar buiten staat, ben ook bang dat het schutboard (waar je pedalen tegenaan vallen zeg maar) ook krom zal zijn, dus is de moeite niet waard om te redden, maar kun je natuurlijk altijd ff kijken of het meevalt! Een nieuwe neus erop is nog niet zon probleem. Blokje zal ook wel niet al te makkelijk meer te redden zijn, maar ook die zijn niet zo erg duur.





Je hebt helemaal gelijk. De pedalen zitten bv. muurvast omdat het schutbord naar voren is gekomen, de wielkasten zijn 10 cm breder geworden en een kleine uitleg:
ik ben op een rotonde de macht over het stuur verloren, en knalde toen over een ca. 20 cm hoge betonnen rand heen, op dat punt ben ik mijn uitlaat en carterpan verloren.

Ik ben nu bezig met 3 verschillende kopers die interesse tonen in m'n mini.

RE: Mini total-loss

niet meer aan beginnen .de schade is veel groter dan het er uit ziet .als de pedalen ook al vast zitten is de hele handel van voor ook naar binnen gekomen .als je de vloermat weg haal dan zul je zien dat de hele vloer daar zeker centimeters naar binnen is gekomen .sluiten de deuren ook nog ?gokje ik denk van niet het geheel is dusdanig ontzet dat alles er af moet worden gehaald en op een richtbank zal moeten worden gericht. een goede carrosserie bedrijf kan hem zeker voor elkaar krijgen maar vraag dan niet naar de kosten .beter kan je dan (prijstechnisch) een nieuwe carrosserie opbouwen. dan moet je weldegelijk verstand van auto,s hebben en het zelf doen .maar of dit dan goedkoper is dan een andere mini betwijfel ik .gewoon er vanaf zien te geraken en vergeten.jammer :'(