Kruimelpad
MK2 1991?
RE: MK2 1991?
Ingediend door Elvira op di, 25-05-2004 18:02
(vrijwel) elke Mini staat voor verder naar de grond toe dan achter, dat zou ik dus gewoon zo laten, is geen foutje hoor
En een MK2 lijkt me een beetje gek gezien t feit dat hij uit '91 is..maar dat kun je dus allemaal vinden bij wat Mini Power zei.
- Login of registreer om te reageren
in duitsland noemen ze alle mini's die niet meer de deurscharnieren aan de buitenkant hebben (de echte mk1&mk2) mini mk2. Dus wat we hier mk3 tot en met mk7 noemen heet in duitsland allemaal mk2.
Heb zelf ook een duitse mini, uit '90
En als ik dan het chassisnummer heb, waaraan kun je dan het type herkennen? [/img]
Cooper herkennen voor Dummies (zegt genoeg denk ik )
MK1, MK2..etc (*note: In Duitsland hebben ze een iet wat andere opvatting over MK-types)
K'heb ook een 1300 van 1991 uit Duitsland en er staat ook MkII.
Maak je maar geen zorgen over die duitse papieren, het is waarschijnlijk gewoon een Cooper als alle andere kenmerken kloppen.
iets makkelijks waar je het ook aan kan herkennen is dat als je de motorkap opend, je meteen een zwarte plastick uitloop van je luchtfilter ziet met "MINICOOPER" ingegraveerd. deze zit op/over je kleppendeksel.
in een cooper heb je 2 type intrieur. 1 (zoals al verteld was in het andere stukje) met de zwarte leren banden + rode piping (deze zitten alleen in de cooper) en een type wat je in meerdere types mini's van de begin jaren 90 terug vind een zwarte stof met groene en rode flibertjes ingestikt. als je het leer met bies hebt kun je er redelijk van uitgaan dat je een cooper hebt mits je de andere aspecten ook aan voldoet.
[size=75:198k3ni6][Topics samengevoegd-Demelza][/size:198k3ni6]
Hallo, zojuist nieuw op dit forum aangezien ik (mijn vriendin) een Mini heeft aangeschaft. Dit is echter alweer 1 jaar geleden maar goed.
Op het kenteken bewijs staat dat het een Mini MKII is. Zojuist keek ik op wikipedia en daar las ik dat de MKII enkel tussen 1967 en 1969 gemaakt is. Daarna kwam de MKIII en verder.
Wat ook op het kenteken bewijs staat is dat de auto gebouwd is in 1992! Begrijp ik het nu gewoon niet goed of is er gesjoemeld met de papieren en hebben we gewoon een oltimer in huis?[/url]
Is je mini ingevoerd? Dan staat er bij datum eerste afgifte een recenter jaar als bij bouwjaar.
In Dld noemen ze alles nl MK2
Groet ron
De mk2 is idd van 1967 en 69....
en heeft de deurschanieren aan de buitenkant zitten.
als je een mini uit 1992 zou hebben zie je de schanieren niet zitten... zou je het ook aan kunnen herkennen
misschien kan je een foto posten van je mini??
Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Lees het even door.
Zoals je inmiddels zelf al begrepen hebt is het waarschijnlijk een auto die geimporteerd is uit Duitsland. De datum van eerste toelating en datum eerste afgifte in nl zijn dan anders [zoals ayla ook al zegt]. In jouw geval zou eerste toelating 1991 moeten zijn, eerste afgifte in nl is waarschijnlijk ergens tussen 1992-2006
De auto is inderdaad ingevoerd en de schanieren zitten aan de binnenkant.
Sorry dat ik niet eerst even gezocht heb op het forum. Net nieuw en nog niet echt rond gekeken! Ik heb nog meer vragen over m'n Mini, zal binnenkort (wanneer ik foto's tot m'n beschikking heb) nog wat meer vragen!
Doe de kap open, en kijk linksvoorin (vanuit bestuurdersstoel rechts). Daar vind je vast een plaatje met het chassisnummer en dat kun je zo opzoeken. Tenzij er een motor of bak is gewisseld, kun je het zo met zekerheid vaststellen.
http://www.minimania.com/MM/Mini_Chassi ... art_II.htm
Ik heb t vandaag ook eventjes gecheckt op mijn Mini. Ik hoop dat dit helpt!
RE: MK2 1991?
Ingediend door sebas1300 op di, 25-05-2004 16:19
Hallo, ik ben sinds ongeveer 2 maanden in het bezit van een mini 1300 uit 1991.
Hoe herken ik nu of het een echte cooper is?
In de duitse papieren staat mkII.
En de auto staat achter hoger als voor. Hoe krijg ik dit op hetzelfde niveau? die afstand van bovenkant band tot spatbord rand?