Probeer het eerst eena met een gewoon A+ blok voordat je aan een hondablok begint. De meeste die zoiets inbouwen hebben jaren sleutelervaring (aan mini's) Het kost handen vol geld en om het veilig en verantwoord in te bouwen moet je echt meer kennis in huis hebben dan een brommer-sleutelaar.
Zint eer gij begint!!
groenten,
EB die al 2 van dit soort projekjes van dichtbij heeft zien mislukken.
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor conversie en RDW keuring
Ingediend door Hillebrand op vr, 22-10-2004 00:22
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben van plan een mini aan te schaffen, ik heb al redelijk veel sleutel ervaring met brommers en dergelijke maar wil nu gewoon iets nieuws om aan te sleutelen. Het is dus meer als een hobby en ik beschouw de mini niet als vervoersmiddel, ik heb toestemming om de auto van mijn ouders te gebruiken dus het is niet erg als mijn mini voor een paar maanden uit de 'running'is. Nu heb ik de volgende vragen welke ik niet met de zoekfunctie op dit forum beantwoord kreeg.
Ik zit te denken aan een motor ombouw van honda. Dit lijkt me het meest 'makkelijk' te realiseren van alle conversies die ik tot nu toe heb gezien. Alleen ik heb gelezen dat wanneer je je motor vermogen met meer dan 40 procent verhoogd je de auto opnieuw moet laten keuren. Sommige mensen die dit gedaan hebben laten de auto vervolgens gewoon apk keuren. Dit apk keuren vind ik geen optie omdat ik dan bang ben dat het gedonder opleverd als ik eventuele brokken maak . Nu vraag ik me af zijn er mensen op dit forum die zo'n soort conversie hebbeng gedaan en reeds de Rdw keuring achter de rug hebben? zoja wat kost zo'n rdw keuring ik heb verschillende bedragen gehoord vanaf 750 euro oplopend tot 1500 euro, het blijft natuurlijk een indicatie.
groeten Hillebrand