Een 1000cc motor is normaal gesproken geel.
Maar het blok kan natuurlijk geverfd zijn.
- Login of registreer om te reageren
Een 1000cc motor is normaal gesproken geel.
Maar het blok kan natuurlijk geverfd zijn.
het voorsubframe van een automaat is wel anders dan een schakelbak voorsub frame
die van een automaat is ruimer van binnen.
Aan de hand van het plaatje wat op de carburateur zit misschien.
FZX . . . .
kun je dan herleiden.
Staan een aantal types in de Haynes.
Bedankt voor de reacties.
De carburateur is van de oude motor dus daar kom ik niet verder mee.
Het blok lijkt origineel geel dus ga ik er maar ff vanuit dat het een 1000 cc is.
Wanneer je aan elk van beide zijden twee moeren (dikte 8 mm) tussen ophanging blok en frame duwt, past de motor prima. Lekker makkelijk, bespaart een heleboel werk. En motor zit er niet minder stabie door.
Andersom: automaat in smal frame gaat natuurlijk niet.
Er is een topic motorblok herkennen voor dummies (geen belediging hoor!)
viewtopic.php?f=5&t=469&hilit=motorblok+herkennen
En verschil tussen A en A+ verwacht ik in dit topic:
viewtopic.php?f=5&t=7329&hilit=motorblok+herkennen
Bedankt voor de reactie.
Ik zal eens zoeken naar de popnagel en andere uiterlijke kenmerken.
De motor heeft in ieder geval klepstoterdeksels aan de achterkant plus ontluchtingpotje en het horizontale kraantje voor de verwarming.
Het was wel handig als die Engelsen behalve het aangebrachtte plaatje (dat bij mij er dus af is) ook andere nummers op zo'n blok gestanst of gegoten hadden.
RE: motorblok
Ingediend door rin op zo, 28-11-2010 09:50
Hallo
Heb de motor van mijn mini (automaat) vervangen door een tweedehands schakelblok. Past overigens makkelijk op een automaat frame. Het plaatje op het motorblok is weg en kan ik niet zien wat voor type motor dit is. Het blok is geel. Hoe vind ik elders op het blok wat voor motor dit is.
Groet.