motorinhoud voor RDW

default

RE: motorinhoud voor RDW

Vriend van mij heeft zijn oog laten vallen op een mini 1000 uit 1984 (het is besmettelijk :P ). Volgens het kenteken is het een mini 1000, maar nu ligt er een 1300 motortje in. Mijn vraag is als volgt.

moet het juiste motor vermogen en de juiste motorinhoud vermeld zijn op het kentekenbewijs ivm. keuringen van het RDW?

Tevens is er wat plaatwerk dat vervangen moet worden waaronder de voorspatschermen het A-paneel en het onderpaneel onder de bumper aan de achterkant.

Olaf

P.S. vraagprijs is 2500 Euro. Is dit niet heel erg overdreven??

RE: motorinhoud voor RDW

Voor de APK is dit geen probleem je veranderd namelijk niet het aantal cilinders.
Wel zien ze graag dat de remmen aangepast wordt bij een motor met meer vermogen.

De prijs vindt ik persoonlijk wat aan de hoge kant maar kan natuurlijk niet beoordelen hoe de auto er verder uit ziet en wat er op en aan zit ;)

//Tim

RE: motorinhoud voor RDW

Voor zover ik weet maakt dat motorvermogen/inhoud niets uit als de originele waarden niet op het kenteken vermeld staan (wat wel zo is bij mijn nieuwste aanwinst die is geimporteerd uit duitsland, maar dat ter zijde).

2500 euro met een mini met dat werk vind ik wel erg aan de hoge kant. Ik weet nog een '84-er met 1300cc voor minder.

RE: motorinhoud voor RDW

nou 2500 zou ik er nooit!! voor gegeven hebben!! moet nog redelijk wat aan gebeuren en daarna waarschijnlijk gespoten worden... dus nee das echt te veel! ook al heeft hij een 1300..

default

RE: motorinhoud voor RDW

Thirty schreef:
Voor de APK is dit geen probleem je veranderd namelijk niet het aantal cilinders.
Wel zien ze graag dat de remmen aangepast wordt bij een motor met meer vermogen.


Maar wel de cilinderinhoud.
Bij sommige APK stations komt deze er tegenwoordig uitrollen.
Zie ook: APK-vervaldatum en voertuiggegevens online
https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx

Als ik mijn kenteken in tik (px-02-lt)zie ik het volgende:
[i:1j6ajcwm]Voertuigsoort Personenauto
Merk MINI
Handelsbenaming 1000 E S6
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 998 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 620 kg
Maximum massa voertuig 1.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 250 kg
- geremd 406 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 4 augustus 1986
Datum eerste toelating 4 augustus 1986 [/i:1j6ajcwm]

Dus toch een verandering.

Wat erg belangrijk is je verzekering.
In sommige gevallen keert je verzekering na een technisch onderzoek gewoon niet aan je uit.
Dus raadpleeg ook even je verzekeringspolis.

Nu hoor ik sommigen al zeggen dat dit wel los zou lopen, maar tegenwoordig met het huidige "jeugd in auto" beleid is de verzekering erg geinterresseerd of je auto nogwel origineel is.
Dus zoals deze is gekeurd bij de toelating.
Wijkt de auto af dan loop een risico.

Mijn andere auto heeft in plaats van een 1600 blok nu een 2 liter.
Deze is bij de RDW opnieuw gekeurd en het staat nu ook op kenteken.

Staat de cilinderinhoud niet op je kenteken, gewoon er in hangen dan. :)" title="Evil" />

grtzz Martin

RE: motorinhoud voor RDW

Staat de cilinderinhoud niet op je kenteken, gewoon er in hangen dan.



Ook hier moet je mee uitkijken.
Op de oude papieren van mijn Jet Black stond geen cilinderinhoud vermeld.
Toen ik nieuwe met een duplicaatcode ontving, was de inhoud wel vermeld.

RE: motorinhoud voor RDW

De cilinderinhoud wordt niet getoetst bij een jaarlijkse APK keuring.
En officieel moet je iedere verandering die je aanbrengt aan de auto doorgeven aan de verzekering.

//Tim

RE: motorinhoud voor RDW

Zonder foto valt er zowiezo weinig te zeggen of een prijs goed is of niet. Je weet niet hoe de rest van de mini er uit ziet en wat de staat is. En zelfs met een foto is dat nog een tricky business. En ook is het bij mini's nog eens, wat een gek er voor geeft.

[size=75:2qc64j6r]En dan heb ik nog niet eens opgemerkt dat die vraag in dit topic off topic is...;)[/size:2qc64j6r]

In dit topic is er over cilinderinhoud op kenteken ook al gesproken:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... d+kenteken

RE: motorinhoud voor RDW

Even een oud topic erbij gezocht, maar mis toch het antwoord op mijn vraag. Ben bezig met ombouw van een Mini met een R1 blok, normaal gesproken hoort daar dus ook een RDW keuring bij. Omdat ik even wat wilde controleren voor wat betreft de schorsing kom ik er toevallig achter dat er bij de RDW voor mijn mini behalve 4 cilinders geen motor gegevens zijn geregistreerd.
Dit is de kopie van het lijstje;
Motor Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Mijn vraag is dus simpel moet ik wel voor een keuring gaan omdat ik met het R1 blok ook voldoe aan de nu geregistreerde gegevens? 8)

RE: motorinhoud voor RDW

Kijk eens in dit topic:
viewtopic.php?p=193651#p193651

Volgens mij is er recent wel wat veranderd mbt de RDW keuring, (minder moeilijk en lagere kosten)
Ook is het zo dat voor een bepaald bouwjaar (1976???) er geen motorgegevens geregistreerd zijn. Er zijn mensen die zeggen dat je die dus niet hoeft te laten keuren als je ze ombouwt.
Let wel dat het ontbreken van de gegevens op je kentekenbewijs niet betekent dat de gegevens niet bekend zijn bij de RDW. Zie ook de post van tinus hierboven.

RE: motorinhoud voor RDW

Het gaat bij mij niet om de gegevens op het kenteken bewijs, maar om de voertuig gegevens bekend bij de RDW.
Het enige wat ik daar kan vinden van deze Mini is de kleur- Blauw, Brandstof- benzine, Cinlinders- 4 en Massa leeg- 590kg verder staat er bij alle eigenschappen NVT of niet geregistreerd.
Er staat dus niets over het aantal zitplaatsen, uitvoering, cilinder inhoud, vermogen e.d.

RE: motorinhoud voor RDW

Die voertuiggegevens op de RDW website zijn dezelfde als op je kenteken. "Achter de schermen" kan meer informatie bekend zijn.

RE: motorinhoud voor RDW

Voor die ongeveer 50 euro kosten bij de rdw voor omkeuren vandaag de dag..zou ik niet moeilijk doen,en geen risico nemen.
1 geintje ooit in de toekomst en je bent veel meer kwijt...
Rdw heeft al wel aangegeven dat zij het niet eens zijn met de soepele[re] regels die sinds januari [2010 of 2011] gelden.

p.s Apart je verzekering inlichten MOET je wel doen..anders kunnen die moeilijk doen als er een x wat gebeurt.
Staat alles op kenteken,kan je verzekering zien wat je hebt,maar kan geen kwaad om ze even erop te wijzen..

v.b. Met een corsa met 2.0 16v motor betaalde je 7 euro meer in de maand dan origineel.
Val je daar over,of kun je dat niet betalen..moet je een fiets kopen.
[alvast om commentaar te voorkomen. ;) ]

RE: motorinhoud voor RDW

De opmerking ging mij zeker niet om de kosten van herkeuren of verzekeren. Eigenlijk bij toeval kwam ik er achter dat er bij mij vrijwel niets bij de eigenschappen van de kenteken registratie van deze MIni vermeld staat. Gelijk even de papaieren van oudere en jongere Mini erbij gepakt en daar staat wel meer vermeld.
Er zit dus gewoon geen lijn in de kenteken registratie.

RE: motorinhoud voor RDW

Tot voor kort was omkeuren een dure grap, maar dat is dus niet meer zo. Dat er bij de RDW meer bekend is dan op de papieren staat is wel zo, maar dat geldt dan weer alleen voor auto's van na oktober 1973. Voor die datum schijnt er bar weinig bekend te zijn, daarom ben ik toen op zoek gegaan naar een kenteken van voor die datum. Dus als jouw kenteken van voor oktober 1973 is er inderdaad niet veel meer bekend dan wat er op de papieren staat.

Dennis