Hangt van de staat van het blok af. De van mij startte ook met ongeveer eenzelfde km-stand en de enige motorproblemen die ik heb gehad was een kapotte koppakking, maar de staat van het blok was nog zeer goed, dus al alles goed gaat gaat hij nog wel even mee. Ik heb nog niet gehoord dat een MPi blok minder lang meegaat dan een blok uit een andere mini, dus dat zou moeten inhouden dat hij om en nabij 2x het klokje rond moet kunnen. Dus reken maar uit hoe lang hij nog mee kan. Ik heb er tot nu toe ook ongeveer 12.000 km per jaar mee gereden en dat heeft hij goed volgehouden en ik ga er vanuit dat hij ook nog wel even door kan zo. Gewoon goed onderhouden en hij kan nog jaren mee.
- Login of registreer om te reageren
RE: MPi, 1997 88.000km, doen of niet??
Ingediend door Texpert op di, 20-09-2005 22:41
Na lang zoeken ben ik eindelijk weer eens een Mini op het spoor die ik zeer aantrekkelijk vind. Omdat er echter altijd mensen zijn die meer weten dan ik deel ik het graag met anderen, en vraag ik ook een beetje jullie mening, in de hoop tot een conclusie te komen.
Zoals sommigen zich nog kunnen herinneren ben ik al een tijd op zoek naar een MPi, liefst met sportpack als het een beetje kan. Nou is het aanbod zeer gevariëerd, zo ook de prijzen. De MPi die wordt aangeboden in het Brabantse land voor maar liefst 12.000 euro wordt mij wat te gortig, en lijkt mij ook niet erg reëel. Zo kwam ik vandaag bij één van de Mini centra die onderaan het forum een link heeft staan. De auto die mijn zeerste intresse heeft gewekt is dus een MPi/sportpack, met een stukje leer, leuke accesoires, en in, volgens het bedrijf "goede conditie". De auto is door het bedrijf nieuw afgeleverd in '97, heeft daar ook altijd onderhoud gehad, en is daar ook van eigenaren verwisseld. Alle rekeningen, van elke beurt, accesoire, schroefje etc etc zitten in een mooie verzamelband, en de auto wordt nog getectyleerd. Nu is het vooral de wat buitengewone kleur die mij naar de auto trekt, icm het interieur , en alles ziet er nog keurig uit. De auto heeft echter wel 88.000 km gedraaid, en daar heb ik enige twijfels over. Ik ben niet erg bekend met deze motoren, en vraag mij af wat er haalbaar is voor dit blok, dwz hoe lang gaat het mee. Ik zal ongeveer 12.000 km per jaar gaan rijden met de Mini.
Wat denken jullie??? Alvast wederom mijn grote dank.
Grt, Tex