In principe is dat al illegaal. Ik denk dat je hiervoor de auto op Belgisch kenteken moet zien te krijgen eerst. Maar ja, of dat haalbaar is... Denk het niet, als het om een sloopauto gaat.
- Login of registreer om te reageren
In principe is dat al illegaal. Ik denk dat je hiervoor de auto op Belgisch kenteken moet zien te krijgen eerst. Maar ja, of dat haalbaar is... Denk het niet, als het om een sloopauto gaat.
het gaat hier om te mini van beumert
misschien geeft dat meer uitleg
Dan zou beumert de mini moeten uitvoeren! jouw vader moet aanwezig zijn bij de uitvoer verklaring en overschrijving e.d.
Wat jij wilt gaat niet op!! je gaat tenslotte omkatten, en de DIV ziet dat wees maar gerust.
wat zou dan wel een optie voor hem zijn... de restanten van puckie uitvoeren?
allereerst vraag ik me af waarom je een kenteken nodig hebt...
ja duh, je heb er geen , wat is er met het kenteken van de mini die je NU hebt gebeurd??
een chassisnummer inlassen heet gewoon omkatten en is strafbaar in het ergste geval, ware het niet dat je je mini kwijt bent. (mini kwijt lijkt het ergste, maar een strafblad wil je ook niet )
wat dan wel kan en mag weet ik niet, maar ga zorgvuldig te werk...
En wat als ie nou t restant van puckie meeneemt en van rusty en puckie samen 1 maakt... Zijn net figuren van Dragonball Z
Maar dan zou t zeker wel kunnen?
ze papieren van mijn mini zijn opgebrand bij de vorige eigenaars met een brand in hun schuur, maar normaal zou ik die papieren ook terug op moeten kunnen vragen.
Maar ik dacht dat dit makkelijker was.(sommige kopen toch ook een carrosserie zonder kenteken omdat die beter is? en die gebruiken ze dan voor hun mini?
Ik denk dat het in jou geval toch makkelijker is om de papieren opnieuw op te vragen, het is in ieder geval een stuk goedkoper!!!
ja ik zal de papieren wel gewoon terug opvragen, en ik maak er deze week nog werk van !!
in nederland is de keuring niet zo streng, vandaar dat je hier makkelijker een auto kan omkatten, hoewel je het zeer netjes moet doen om niet op te vallen...
daarbij wil jij zelfs nog het kenteken in/uitvoeren, en moet de auto dus in belgie worden gekeurd...
in dit laatste zit het probleem, op het moment dat je in nl een auto restaureerd hoeft ie meestal alleen maar naar de apk-boer om weer de weg op te mogen en die kijken niet zo streng als de rdw.
Wouterke ik heb je hierover al ééns geïnformeerd.
Jij kunt geen duplicaat aanvragen van het gelijkvormigheidsattest, laat staan een inschrijvingsbewijs en ook je vader niet.
Dit kan alleen de vorige eigenaar doen.
De papieren zijn verloren gegaan in een brand!!
Dan had de vorige eigenaar aangifte moeten doen dat de papieren verloren zijn gegaan, met het attest van de politie en het gelijkvormigheidsattest moet je de aanvraag doen bij de DIV.
Voor de aanvraag van een nieuw gelijkvormigheidsattest kun je bij de DIV terecht.
Dan is er nog een punt waarop ik je wil wijzen, wanneer een auto langere tijd niet meer wordt ingeschreven, het voertuig uit het register patrimorium wordt verwijderd en niets meer van duplicaten kan worden afgeleverd. Het gelijkvormigheidsattest dient altijd bij de auto te blijven en moet bij verandering van eigenaar overhandigd te worden.
Het gaat niet om het inschrijvingsbewijs (roze boekje) maar om het gelijkvormigheidsattest dat o zo belangrijk is. Het inschrijvingsbewijs krijg je van een verzekeringsmakelaar.
Beumert zal ook nooit de auto kunnen inleveren als het alleen maar om het kenteken zou gaan, er wordt geen vrijwaringsbewijs afgegeven zonder kenteken.
RE: [Nederlands kenteken naar Belgie, zonder auto]
Ingediend door wouterke op di, 11-05-2004 17:41
hallo,
ik kan een kenteken van een mini kopen, die ze gaan slopen, en ik kan dus chassisnummer en papieren en zo allemaal overkopen. Nu is mijn vraag hoe gaat het allemaal in zijn werk ?
de mini staat in Nederland (nederlandse papieren) en ik woon in België.
=> het moet dus ingevoerd worden en de mini moet op mijn naam staan, maar ik ben ook zelf nog maar 16 (op naam van mijn vader dan?)
weet er soms iemand hoe het allemaal in zijn werk gaat ?
alvast bedankt