Hoi Juul,
welkom op het forum. Met jouw budget kan je een hele redelijke mini kopen. Als je specifiek op zoek gaat naar een 1300 is je keuze wel wat beperkter maar ook dan zou het moeten lukken. Maar als je niet wilt strippen en lassen dan kan je het best op zoek gaan naar een harde mini en het technische gedeelte in de loop der jaren aanpassen. Mocht je een mini op het oog hebben dan kan je eht beste een kenner meevragen om te kijken, zij weten waar je op moet letten.
Over het ombouwen van een spi naar een carb is inderdaad al veel besproken, je kan het beste je vraag in dat topic stellen zodat de info bij elkaar blijft.
Groet,
Jochem
- Login of registreer om te reageren
RE: Nieuw op Forum (wat voor mini)
Ingediend door Manc1ny op ma, 08-11-2010 21:12
Hallo,
Ik ben Juul Vossen, 20 jaar en kom uit het Limburgse Echt. Nu wil ik over een tijdje een mini aanschaffen, maar heb er een paar eisen aan en vragen over. Als opleiding volg ik technisch specialist bedrijfswagens (vrachtwagens) leerjaar 3 dus kan wel wat met het mechanische gedeelte. Als mini is er een eis dat het een 1300 met carb is. Nu las ik op topic's hier dat je van een 1300 spi een carb kan maken mits je de goede onderdelen hebt, maar welke staat er niet zo goed bij. Vraag me namelijk af waar je die ontsteking vanaf zou moeten toveren? Zo vond ik bijv een conversie kit waar nog meer bij zit.
http://www.minimania.com/web/Item/MMKT0 ... Detail.cfm (erg prijzig!) Aan de andere kant zat ik te denken aan een 1000, daar enige tijd mee rondrijden en er later een 1300 van maken. Sowieso moet hij optisch al un een goede staat zijn! Schadeherstel hoort wel bij bedrijfswagens, maar niet zoveel plaats om een auto te strippen! Mijn bugdet voor de mini ligt tussen de 3500 en 4000 euro (aanschafprijs) Dus mijn vraag aan jullie, wat raden jullie me aan?
P.S. 1300 blokken zijn die goed te vinden? Zie er niet zoveel op mp
Grtz